بیش از ۴۰ رقیب اروپایی سرویس خرید گوگل درخواست کنترل این سرویس را دارند

 براساس اخباری که به تازگی منتشر شده است سرویس خرید گوگل در اروپا 40 رقیب دارد. رقبای این سرویس از رگولاتور های آنتی تراست منطقه خود درخواست کنترل سرویس خرید گوگل را دارند. برای اطلاع از جزئیات این درخواست و دلیل آن تا انتهای این مقاله با چیکاو همراه باشید.

جزئیات درخواست کنترل سرویس گوگل توسط کمپانی های اروپایی

رقبای اروپایی سرویس خرید گوگل از رگولاتور های آنتی تراست منطقه خود درخواست کرده اند که این شرکت را وادار کند تا براساس قوانینی که به تازگی وضع شده و دستوری که در سال 2017 میلادی برای آن در نظر گرفته شده است رفتار کند.

این شرکت پیش از این نیز برای همین مسئله توسط اتحادیه اروپا جریمه شده بود. این موضوع مربوط به 5 سال پیش است. کمیسیون اتحادیه اروپا در آن زمان برای متوقف کردن ارجحیت دادن گوگل به سرویس های خرید خود این شرکت را 2.4 میلیارد یورو جریمه کرده بود. هم اکنون رقبای این شرکت از رگولاتورهای آنتی تراست می خواهند تا تضمین دهد که این کمپانی از قوانین وضع شده در سال 2017 پیروی خواهند کرد.

قانون جدید اروپا نیز با هدف کنترل شرکت های فناوری بزرگ صادر شده است. این قانون DMA نام دارد و از ماه آینده اجرایی می شود. مکانیسم  های موجود گوگل قوانین مربوط DMA را نقض می کنند. به همین دلیل این شرکت ها خواهان در نظر گرفتن چارچوب قانونی صحیح و بی ابهاک برای کنترل قدرت  شرکت‌های فناوری بزرگ می باشند.

 به درخواست اصلی شرکت های آمریکایی یکسان بودن حراج تبلیغات مربوط به خرید که در ابتدای صفحات جستجو میان سرویس های گوگل و سرویس های اروپایی می باشد. در همین راستا 43 کمپانی انگلیسی به  مارگارت وستاگر، کمیسیونر آنتی تراست اتحادیه اروپا، نامه ارسال کرده و خواهان اجرایی شدن این طرح هستند. در این بین نام شرکت هایی مانند Kelkoo، لوگاید، پرایس رانر و idealo  به چشم می خورد. این شرکت های اروپایی رقبای گوگل بوده و خواهان رفتار یکسان گوگل برای سرویس های خرید دگران می باشند. در همین زمینه رویترز نوشته است که طبق این دستور گوگل موظف است تا در صفحات خود امکان رقابت بیشتری را ارائه کند.

در بخشی از نامه شرکت های اروپایی به مارگارت وستاگر آمده است که:

کمیسیون اتحادیه اروپا باید با حذف واحد خرید گوگل نتایج صفحات جستجوی کلی را برای بیشتر شرکت‌های مرتبط دوباره باز گشایی کند زیرا واحد خرید گوگل اجازه هیچ گونه رقابتی نمی‌دهد.

متشکریم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. نظرات خود را از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.