کاربرد اسکرین رکوردر آیفون چیست ؟ چگونه آن را فعال کنیم؟

مقدمه

گرفتن اسکرین شات یکی از انواع خدماتی است که از همان ابتدای به وجود آمدن گوشی های هوشمند، در همه گوشی ها وجود دارد. جالب است بدانید که اسکرین رکوردر آیفون، یکی از خدماتی است که شما می توانید از آن برای دریافت اسکرین شات استفاده کنید. راه های زیادی هم برای فعال سازی آن وجود دارد. امروز ما قصد داریم تا به سوال چگونه اسکرین رکوردر آیفون را فعال کنیم پاسخ دهیم. پس با ما و تیم فنی چیکاو همراه باشید.

 اسکرین رکوردر آیفون - چیکاو

اسکرین شات چیست؟

بیایید کارمان را با تعریف اصلی اسکرین شات شروع کنیم. اسکرین شات یک عکس زیبا است که می تواند محتویات صفحه نمایش را در خود نمایش دهد. مطمئنا در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع اسکرین شات در دنیا موجود می باشد و هر کدام از این مدل ها نیز یک سری ویژگی های خاص و منحصر به فرد دارند.

در هر صورت، همه گوشی ها قابلیت دریافت اسکرین شات و رکورد اسکرین را درون خود جای داده اند. فرقی ندارد که شما از گوشی اندروید استفاده کنید و یا از گوشی آیفون. در هر صورت شما این سرویس را دریافت می کنید. از همین رو، اگر شما هم دوست دارید تا در آیفون خود این سرویس را فعال کنید، ادامه مقاله مهم امروز ما را از دست ندهید. امروز ما در همین مورد با شما صحبت خواهیم کرد.

چگونه اسکرین رکوردر آیفون را در گوشی فعال کنیم؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که ما چگونه باید اسکرین رکوردر آیفون را فعال کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این قابلیت به صورت معمولی بر روی گوشی آیفون شما نصب بوده و فعال است. فقط، شما باید یاد بگیرید که چگونه آن را روشن کنید. انجام این عملیات، پروسه خاص، ویژه یا طولانی ندارد.

در نتیجه، همه افراد می توانند از پس دریافت اسکرین رکوردر آیفون برآیند. مسئله مهمی که شما باید به آن توجه داشته باشید، این است که مدل ها و ساختار های مختلف گوشی آیفون، می توانند روش های مختلفی برای انجام این کار داشته باشند. در نتیجه، روشی که ما به شما معرفی می کنیم شاید در مدل های قدیمی تری آیفون خیلی جوابگوی نیاز های کلی و جامع شما نباشند.

ولی در کل این قابلیت به صورت پیش فرض بر روی همه نسخه های آیفون نصب شده است. پس، در این مورد نگرانی خاصی نداشته باشید و آموزش فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون را دنبال کنید. البته، این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که برای فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون شما به هیچگونه پیش نیاز و برنامه اضافی هم نیاز ندارید. یعنی شما فقط با استفاده از امکانات گوشی خود می توانید این کار را به طور کامل انجام دهید.

دریافت اسکرین شات از گوشی آیفون

در اولین مرحله، شما باید آیفون خود را با استفاده از رمز یا فیس آی دی باز کنید. توجه داشته باشید که این آموزش بر اساس آی او اس 15 تهیه شده است. چند بار پشت سر هم دکمه کناری و زیاد کردن صدا را بگیرید و ول کنید. خیلی راحت اسکرین شات مربوط به صفحه مورد نظر شما گرفته می شود.

برای فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون، اگر شما از نسخه های قدیمی تر آیفون استفاده می کنید، چند بار پشت سر هم دکمه هوم را بگیرید و ول کنید. جدا از دکمه هوم، شما می توانید دکمه روشن و خاموش گوشی را نیز چند بار بگیرید و ول کنید. همه چیز بستگی به مدل اصلی گوشی آیفون شما دارد. هرچه قدیمی تر باشد، شما باید از روش های قدیمی تر هم استفاده کنید.

سیو کردن اسکرین شات با فرمت PDF

برای دریافت اسکرین رکوردر آیفون و سیو کردن آن در فرمت پی دی اف، شما باید مراحل زیر را دنبال کنید. مسلما در حالت معمول این گزینه به شما عکس یا فیلم را تحویل می دهد. ولی، با استفاده از اسکرین رکوردر آیفون شما می توانید پی دی اف نیز دریافت کنید. برای دریافت این کار شما می توانید کل صفحه عکس، متن و یا برنامه مورد نظر را به پی دی اف تبدیل کنید. فرقی ندارد که طول صفحه چقدر است. در هر صورت شما می توانید این کار را به طول کامل انجام دهید.

در آیفونی که فیس آی دی دارد: معمولا این آیفون ها نسخه 10 به بعد را شامل می شوند. چند بار دکمه کناری و زیاد کردن صدا را بگیرید و رها کنید. این کار باعث می شود تا تنظیمات مربوطه باز شود.

در آیفونی که فیس دکمه هوم دارد: چند بار پشت سر هم دکمه هوم را بگیرید و ول کنید. جدا از دکمه هوم، شما می توانید دکمه روشن و خاموش گوشی را نیز چند بار بگیرید و ول کنید. همه چیز بستگی به مدل اصلی گوشی آیفون شما دارد. هرچه قدیمی تر باشد، شما باید از روش های قدیمی تر هم استفاده کنید.

در مرحله بعد، شما باید بر روی اسکرین شات در قسمت پایین گوشه چپ کلیک کنید. حال بر روی Full Page کلیک کنید. سپس شما می توانید حالت اسکرین شات را انتخاب کنید. در آخرین مرحله باید یک فرمت ارسال انتخاب کنید. بر روی Send PDF کلیک کنید و مراحل مورد نظر را به اتمام برسانید.

ایجاد اسکرین رکوردر آیفون

برای ایجاد اسکرین رکوردر آیفون در آیفون هم چند مرحله ساده در جلوی پای شما قرار گرفته است. حال که مباحث مربوط به بررسی اسکرین شات را به اتمام رساندیم، نوبت به اسکرین رکوردر آیفون می رسد. در اولین و مهم ترین مرحله شما باید وارد تنظیمات شوید و گزینه Control Center را باز کنید. سپس بر روی به علاوه ضربه بزنید. این به علاوه کنار گزینه Screen Recording قرار گرفته است.

آموزش کامل ایجاد اسکرین رکوردر آیفون همراه با عکس  - چیکاو

 حال شما می توانید با استفاده از تنظیمات داخلی قرار گرفته در آن صفحه اسکرین رکوردر آیفون را شروع کنید. برای غیر فعال کردن ضبط صفحه و سیو هم شما خیلی راحت می توانید بر روی علامت قرمز چشمک زن در قسمت بالای صفحه ضربه بزنید.  یا اینکه می توانید از مراحل موجود در عکس زیر استفاده کنید.

البته، مسئله مهمی که برای دریافت اسکرین رکوردر آیفون شما باید به آن توجه داشته باشید، این است که مدل و شماره آیفون گوشی شما چیست. مسلما هر شماره از انواع آیفون، یک سری کاربرد ها و ویژه های خاص دارد. شما باید آموزش مربوط به خود را دنبال کنید.

منبع support.apple
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.