رندرهای لو رفته ی موتو اج ۳۰ پرو، طراحی کامل این گوشی هوشمند را نشان می دهد

رندرهای رسمی گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا (Moto Edge 30 Pro Motorola) در در اینترنت و فضای مجازی ظاهر شده است و به ما این اجازه را می دهد تا اولین نگاه خود را به طراحی کامل این گوشی هوشمند پرچمدار موتورولا داشته باشیم. طبق گزارش‌ها، موتورولا موتو اج 30 پرو، این طور که گفته شده از اواخر این ماه وارد بازار جهانی خواهد شد. گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا در واقع همان نسخه گوشی هوشمند موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا ( Moto Edge X30) است که در ماه دسامبر (آذر دی ماه ۱۴۰۰) به صورت رسمی در چین رونمایی و معرفی شد و سپس در در بازارهای این کشور عرضه گردید. همراه چیکاو باشید.

اکنون این گوشی هوشمند پرچمدار که ظاهراً فقط نام تجاری آن تغییر داده شده است قرار است با نام گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا در بازارهای جهانی نیز عرضه گردد. گوشی هوشمند موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا از چند نظر حائز اهمیت بسیار است.

به عنوان مثال این گوشی هوشمند اولین اسمارت فون موجود در بازار گوشی های هوشمند چین و بازارهای جهانی است که برای اولین بار و قبل از سایر گوشی های دیگر موفق شده است تا موافقت کوالکام را جلب کند که آخرین تراشه پرچمدار خود یعنی پردازنده ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام پلتفرم موبایل (Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 SoC) را در اختیار شرکت لنوو (که مالک برند موتورولا است) قرار دهد تا گوشی هوشمند موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا اولین گوشی هوشمندی باشد که از این پردازنده ی پرچمدار جدید این برند تراشه ساز در بطن خود استفاده می کند.

ناگفته نماند که بر سر تصاحب این تراشه پرچمدار کوالکام بین موتورولا، شیائومی و یکی دو برند دیگر ازجمله رقابت سنگینی شکل گرفته بود که اما در نهایت این موتورولا بود که بر رقیبان پیروز شد. این کار باعث شد تا این گوشی برند موتورولا زودتر از هر گوشی هوشمند دیگری با این پردازنده ی قدرتمند جدید و پرچمدار کوالکام در بازار چین عرضه شده و از فروش بسیار خوبی برخوردار شود.

صفحه نمایش و پنل پشتی گوشی هوشمند موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا - چیکاو

دومین نکته ی بسیار مهم در مورد گوشی هوشمند موتورولا موتو اج ایکس ۳۰ این موضوع است که این گوشی هوشمند برای دوربین جلو از یک حسگر ۶۰ مگاپیکسلی برای ثبت عکس ها و انجام تماس های تصویری بهره می برد که تاکنون هیچ گوشی هوشمند دیگری از چنین حسگر قدرتمندی با وضوح و کیفیت ۶۰ مگاپیکسل برای دوربین سلفی استفاده نکرده است.

در حال حاضر و قبل از معرفی رسمی این گوشی هوشمند موتورولا برای بازارهای جهانی، رندرهای گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا به صورت آنلاین منتشر شده است. این رندرها توسط سایت معتبر 91mobiles با همکاری برخی منابع نزدیک به این صنعت به اشتراک گذاشته شده است.

اول از همه، رندرهای فاش شده گمانه زنی های قبلی را تأیید می کنند که گوشی موتو اج ۳۰ پرو صرفاً یک گوشی هوشمند موتو اج ایکس ۳۰ است که با تغییر نام تجاری قرار است در بازارهای جهانی عرضه شود. حال بیایید جزئیات فاش شده توسط رندرهای گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا را به همراه مشخصات و سایر ویژگی های این گوشی بررسی کنیم.

  • رندرهای گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا فاش شدند

اگر رندرهای گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا را که اخیراً ظاهر شده است، در دسترس داشته باشید، مشاهده خواهید کرد که گوشی آینده موتورولا دارای یک بریدگی حفره ی هول پانچ تراز مرکزی خواهد بود. علاوه بر این، پنل پشتی دارای یک جزیره دوربین بیرون زده با سه دوربین و یک فلاش LED است. لبه ی سمت راست دکمه ولوم گوشی را در خود جای می دهد. جدا از آن، رندرها تایید می‌کنند که این گوشی در رنگ‌های آبی و خاکستری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

رندرهای گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا فاش شدند - چیکاو

در حالی که موتورولا هنوز در مورد تاریخ عرضه ی گوشی موتو اج ۳۰ پرو در بازارهای جهانی و سایر جزئیات صحبت می کند، گزارش قبلی ادعا می کند که گوشی موتو اج ۳۰ پرو موتورولا قرار است که در فوریه 2022 در بازار هند و همچنین سایر بازارها در سطح جهان عرضه شود.

این اطلاعات را افشاکننده ی مشهور موکول شارما ( Mukul Sharma) به اشتراک گذاشته است. اگر این حدس و گمان ها درست از آب در بیایند، موتورولا یعنی شرکت تحت مالکیت لنوو ممکن است در آستانه رونمایی از گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا برای مناطق و بازارهای مختلف جهانی از جمله هند باشد.

  • مشخصات و ویژگی های گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا

با توجه به این که گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا یک برند جدید است، احتمالاً با مشخصاتی مشابه مدل گوشی هوشمند موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا چین عرضه خواهد شد. گوشی هوشمند موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی سوپر آمولد و از نوع POLED با وضوح فول اچ دی پلاس و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است.

جدای از آن، صفحه نمایش 10 بیتی نرخ تازه سازی 144 هرتز و حداکثر روشنایی 700 نیت را ارائه می دهد. همچنین، دارای گواهی HDR10+  بوده و دارای یک حفره ی هول پانچ برای دوربین سلفی جلو است. این گوشی هوشمند در داخل بدنه از یک پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام پلتفرم موبایل استفاده می‌کند.

مشخصات و ویژگی های گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا - چیکاو

علاوه بر این موارد، پردازنده فوق با یک پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۰ ( Adreno 730) جفت شده است که تا این لحظه قوی ترین پردازنده ی گرافیکی برای گوشی های هوشمند محسوب می شود. آخرین و جدیدترین پردازنده پلتفرم موبایل کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 از فرآیند 4 نانومتری سامسونگ استفاده می کند و با مودم ادغام شده X65 5G عرضه می شود.

گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا  برای ماژول دوربین در پنل پشتی از یک مجموعه حسگر سه گانه بهره می برد که به شکل یک جزیره طراحی شده است و در داخل آن یک لنز دوربین 50 مگاپیکسلی با پشتیبانی از OIS (لرزشگیر اپتیکال تصویر) استفاده شده است که به عنوان دوربین اصلی انجام وظیفه می کند.

این ماژول دوربین علاوه بر این، دارای یک سنسور فوق عریض 50 مگاپیکسلی و یک لنز تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی است. ضمن آن که، این گوشی برای عکس های سلفی و تماس تصویری نیز از یک حسگر ۶۰ مگاپیکسلی بهره می برد.

گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا برای تأمین انرژی مورد نیاز خود از یک باتری حجیم با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی در داخل بدنه خود استفاده می کند که این باتری از شارژ سریع 68 واتی پشتیبانی می کند و سخن آخر هم این که گوشی هوشمند موتو اج ۳۰ پرو موتورولا به طور پیش فرض سیستم رابط کاربری اختصاصی گوشی های این برند یعنی MyUI 3.0 را در بالای سیستم عامل اندروید ۱۲ اجرا می کند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. محمدحسینی آزاد می گوید

    خوبه ممنون.عالیه