گوشی وان پلاس ۱۰ آر مجهز به دایمنسیتی ۹۰۰۰ در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ عرضه می شود

وان پلاس در حال حاضر جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار خود را در سرزمین مادری یعنی چین عرضه کرده است که گوشی هوشمند وان پلاس ۱۰ پرو ( OnePlus 10 Pro) نام دارد. این شرکت هنوز  دستگاه گوشی وان پلاس ۱۰ آر (OnePlus 10R) را به بازارهای جهانی عرضه نکرده است و علاوه بر آن عرضه استاندارد گوشی وان پلاس ۱۰ نیز در انتظار قرار دارد. در این میان، در حال حاضر گزارش جدیدی در فضای مجازی منتشر شده است که ادعا می کند شرکت وان پلاس که در حال حاضر به شرکت اوپو ( OPPO) تعلق دارد، اکنون در حال آماده شدن برای عرضه یک نوع جدید از گوشی های هوشمند خود با نام وان پلاس ۱۰ آر است که طبق برنامه از پیش تعیین شده این شرکت ظاهرا قرار شده است که در سه ماهه دوم سال جاری میلادی  روانه بازار شود. همراه چیکاو باشید. 

اگر گزارش هایی را که در این باره تاکنون منتشر شده اند، بتوان قابل قبول دانست، گوشی هوشمند جدید و آتی این برند یعنی وان پلاس ۱۰ آر ( OnePlus 10R) با تراشه ای از برند مدیاتک روانه بازار خواهد شد که به احتمال زیاد آخرین پردازنده پرچمدار و قدرتمند این برند تراشه ساز یعنی پردازنده دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک پلتفرم موبایل ( MediaTek Dimensity 9000) خواهد بود. این همان پردازنده ای است که انتظار می رود گوشی هوشمند اوپو فایند ایکس ۵ ( OPPO Find X5) از آن در بطن خود استفاده کند. بر اساس گزارشی که Android Central در این باره منتشر کرده است، گوشی هوشمند وان پلاس ۱۰ ( OnePlus 10) به دلیل این که تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک قادر به پشتیبانی از اتصال mmWave برای 5جی نیست، در نتیجه این گوشی هوشمند وان پلاس برای عرضه در بازار آمریکای شمالی دستگاه مناسبی نخواهد بود و به همین دلیل شرکت وان پلاس تصمیم گرفته است تا از تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک در بطن گوشی وان پلاس ۱۰ خود استفاده نکند و به عنوان جایگزین از تراشه دیگری برای این گوشی بهره ببرد تا بتواند از موج میلی متری (mmWave) نیز پشتیبانی کند و در منطقه آمریکای شمالی نیز نیاز کاربران را در زمینه ارائه موج میلی متری ۵جی برآورده سازد.

ماژول دوربین وان پلاس 10 پرو - چیکاو

در مورد گوشی وان پلاس ۱۰ آر، پسوند R دستگاه ارائه شده توسط این شرکت به معنای عرضه این گوشی محدود به بازارهای آسیایی است، بنابراین این امکان برای وان پلاس وجود دارد که بتواند از پردازنده پرچمدار و بسیار قدرتمند دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک در این دستگاه استفاده کند.

به نظر می رسد که وان پلاس اکنون در تلاش است تا در گوشی های هوشمند خود از تراشه بیشتری با برند مدیاتک استفاده کند. این شرکت تصمیم دارد تا از پردازنده های این تراشه ساز در گوشی های هوشمند میان رده و پایین رده خود بهره ببرد. شرکت وان پلاس تا سال 2021، به طور انحصاری از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام در گوشی های هوشمند خود استفاده می کرد، اما سال گذشته با عرضه گوشی هوشمند وان پلاس نورد ۲ ( Nord 2) این وضعیت تغییر کرد. ظاهرا عملکرد تراشه های مدیاتک در گوشی های وان پلاس توانسته است تا نظر این برند را به خود جلب کند که تصمیم گرفتند از تراشه های بیشتری در بطن محصولات خود استفاده کنند.

پنل پشتی وان پلاس ۱۰ آر - چیکاو

در مورد سایر مشخصات گوشی وان پلاس ۱۰ آر، انتظار می رود این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش سوپر آمولد باشد  و همچنین از نرخ به روز رسانی 120 هرتز نیز پشتیبانی کند. از دیگر قابلیت های این گوشی می توان به استفاده از حداقل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی اشاره کرد. در حال حاضر هنوز جزئیات بیشتری در مورد مشخصات و ویژگی های گوشی هوشمند وان پلاس ۱۰ آر در دسترس قرار ندارد اما انتظار می رود که در هفته ها یا ماه های آینده داده های بیشتر در این زمینه منتشر شود.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.