گزارش شده دستگاه شارژر گوشی وان پلاس نورد ۲ در حین استفاده منفجر می شود

گوشی وان‌پلاس نورد ۲ (OnePlus Nord 2) در بازار هند عملکرد چندان مناسبی ندارد. این تلفن هوشمند اخیراً عرضه شده است و از همان هفته‌های اول هدف شکایات کاربران بوده است. مدت کوتاهی پس از عرضه، یک کاربر گزارش داد که گوشی هوشمند او به طور ناگهانی آتش گرفته است. همراه چیکاو باشید.

این اولین مورد توسط شرکت به عنوان یک مورد خطا در نظر گرفته شد زیرا کاربر نتوانست برای اثبات این موضوع دلایل بیشتری ارائه دهد. سپس، مورد دیگری پدیدار شد. اخیراً، سومین مورد از یک وکیل هندی بود که ادعا می‌کرد گوشی نورد ۲ وی در جیب او منفجر شده است. وان پلاس برای او نامه‌ای ارسال کرد و سپس ادعا کرد که از این کاربر خواسته شده تا در تحقیقات در مورد انفجار گوشی فوق با شرکت همکاری کند اما او این پیشنهاد را رد کرده است. اکنون، داستان دیگری ظاهر شده است.

  • دستگاه شارژر Warp Charger  وان‌پلاس نورد ۲ در حین استفاده منفجر می شود

 بر اساس یک گزارش تازه، دستگاه شارژر وارپ شارژ وان پلاس ( Warp Charger) پس از وصل شدن به پریز برق و برای شارژ تلفن هوشمند منفجر شده است. گزارش شده است که این حادثه در شهر کرالا  Kerala رخ داده است و توسط قربانی جیمی خوزه (@The Glitchhhh) به اشتراک گذاشته شده است. به نظر می‌رسد این حادثه در هنگام طوفان و باران رخ داده و منجر به آسیب شارژر و همچنین سوکت آن شده است. 

خوشبختانه تلفن هوشمند هنوز سالم است و آسیب ندیده است. همچنین، به کاربر آسیب نرسیده است. این پست به سرعت توجه تیم پشتیبانی شرکت وان‌پلاس را جلب کرد. تیم به مالک گوشی دستور داد به یک مرکز خدمات پس از فروش وان پلاس مراجعه کند. در مرکز خدمات پس از فروش، تکنسین‌ها شارژر مورد نظر را بررسی کردند و علت را پیدا کرده و گزارش کردند. به گفته آن‌ها، این انفجار در نتیجه مستقیم نوسان ولتاژ رخ داده است. این شرکت همچنین یک دستگاه شارژر جایگزین برای کاربر ارائه داد. این کاربر نوشته است:

پنل پشتی و ماژول دوربین وان‌پلاس نورد ۲ - چیکاو

«می خواستم این مورد را فوراً مورد توجه شما قرار دهم. شارژر وارپ وان پلاس نورد ۲ من با صدای قوی منفجر شد و سوکت را منفجر کرد. خوشبختانه من زنده هستم تا این توییت را بنویسم. البته گوشی وان پلاس نورد ۲ من کار می‌کند. اما این ترسناک است من هنوز در شوک هستم.»

طبق بیانیه‌ای که برای سایت Gadgets 360 ارسال شده است، دفتر وان پلاس هند اظهار داشته است: «ما هرگونه ادعایی مانند این را بسیار جدی می‌گیریم. کاربر شارژر وان پلاس آسیب دیده را به مرکز خدمات ما تحویل داده و یک دستگاه شارژر جایگزین به او تحویل داده شد. شارژرهای وان‌پلاس دارای خازن‌های داخلی هستند که انرژی را کنترل و ذخیره می‌کنند. در این مورد، پس از تجزیه و تحلیل کامل، خازن‌ها دست نخورده باقی مانده بودند و نتیجه گرفته شد که انفجار به دلیل عوامل خارجی مانند نوسانات ولتاژ ایجاد شده است. این بیانیه همچنین به کاربران توصیه می‌کند که به نکات ایمنی و هشدارهای مشخص شده در کتابچه‌های راهنمای محصول خود پایبند باشند.

  • یک مورد دیگر از انفجار که شامل تلفن هوشمند می شود

این موارد انفجاری همچنان وان پلاس نورد ۲ را احاطه کرده است، اما ظاهراً این چنین مواردی بر تعداد فروش این گوشی چندان تأثیر نمی‌گذارد. این گوشی جدید اولین تلفن هوشمند وان پلاس است که مجهز به تراشه مدیاتک شده است و از پردازنده دایمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک  (Dimensity 1200) نسخه سفارشی با نام دایمنسیتی ۱۲۰۰ ای آی (  Dimensity 1200 AI) بهره می‌برد.

رنگ بندی وان‌پلاس نورد ۲ - چیکاو

تا به حال، هنوز گزارشی مبنی بر انفجار گوشی‌های هوشمند دیگری که از تراشه دایمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک استفاده می کنند، منتشر نشده است. یا حداقل هیچ کدام از آن‌ها به سرخط خبرها نرسیده‌اند. پس باید منتظر ماند و دید آیا باز هم موارد دیگری از چنین حوادثی مانند انفجار یا آتش گرفتن گوشی هوشمند وان پلاس نورد ۲ ظاهر می‌شود یا خیر.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.