اولین رندرها از طراحی گوشی هوشمند هواوی میت ۵۰ را مشاهده کنید

قبل از این که ایالات متحده تحریم های خود را علیه هواوی اعمال کند، این شرکت سالانه دو خط تولید پرچمدار عرضه می کرد. کیفیت و قیمت دصستگاه‌های این شرکت به قدری خوب بود و با استقبال خریداران و کاربران سرتاسر دنیا واقع شده بود که هواوی موفق شده بود خود را در رده بندی جهانی تا جایگاه دوم بالا بکشد و دقیقا پشت سر سامسونگ قرار گیرد و زنگ های سقوط را بیخ گوش سامسونگ به صدا در آورد. هواوی با پیشرفت سریع خود پایه های قدرت سامسونگ را به لرزه درآورده بود و شاید اگر تحریم های آمریکا ترمز پیشرفت و سرعت این شرکت را نمی کشید، هم اکنون در جایگاه نخست رده بندی جهانی هواوی بر اریکه سلطنت و قدرت تکیه زده بود نه سامسونگ. همراه چیکاو باشید.

هواوی هر سال دو سری گوشی هوشمند برای تولید در بخش گوشی های بالارده و پرچمدار خود داشت. این شرکت هر سال در فصل بهار دستگاه های برتر و پرچمدار سری پی –  P خود را وارد بازار می کرد و در فصل پاییز نیز نوبت به معرفی و عرضه گوشی های پرچمدار سری میت Mate این برند می رسید. مدل‌های سری میت هواوی اولین مدل‌هایی بودند که تراشه پرچم‌دار جدید این شرکت، نمایشگر بهتر، دوربین بهتر و مجموعه‌ای از نوآوری‌ها را با خود برای کاربران و استفاده کنندگان به ارمغان می آوردند.

 اما سال گذشته، این شرکت مجبور شد تا عرضه سری هواوی میت ۵۰ ( Huawei Mate 50) را کنار بگذارد و عرضه آن را به سال 2022 موکول کند. امروز می توانیم تصاویر مفهومی گوشی هوشمند هواوی میت ۵۰ این شرکت را مشاهده کنیم. این طور که از ظاهر این گوشی پیدا است، طراحی آن مطابق با گوشی هوشمند هواوی میت ۴۰ ( Huawei Mate 40) است.

تراشه کیرین 9000 در گوشی هوشمند هواوی میت ۵۰ - چیکاو

این گوشی هوشمند هواوی از یک پنل سوپر آمولد منحنی بهره می برد که حاشیه انتهای آن به صورت حداقل ممکن طراحی شده است و همچنین در مرکز ضلع بالای پنل نمایشگر این گوشی یک حفره هول پانچ  وجود دارد که از آن برای تعبیه دوربین سلفی استفاده خواهد شد.

پنل پشتی گوشی هواوی میت ۴۰ دارای یک ماژول دوربین دایره‌ ای شکل است که سه سنسور تصویر در اطراف محیط دایره و یک فلش ال ای دی نیز در مرکز آن نصب شده است، بنابر این انتظار می‌رود که که در گوشی هواوی میت ۵ نیز از همین ماژول دوربین استفاده شود و این حسگرها شامل یک یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی واید به عنوان دوربین اصلی، یک لنز فوق عریض و یک حسگر پریسکوپ باشد که با زوم اپتیکال 5 برابری نیز در کنار آن‌ها قرار گیرد.

از آنجایی که همکاری لایکا و هواوی برای تولید دوربین های گوشی هوشمند قطع شده است، همان طور که انتظار می رفت این دوربین با لوگوی این شرکت آلمانی مارک نشده است. تصاویر گوشی هواوی میت ۵۰ از منابع قابل اعتماد در دسترس قرار گرفته است. نمای بیرونی نهایی ممکن است با نسخه پیشین تنها تفاوت های جزئی داشته باشد، اما سبک کلی دقیقاً همین خواهد بود.

صفحه نمایش و ماژول دوربین سلفی گوشی هوشمند هواوی میت ۵۰ - چیکاو

در حال حاضر، این شرکت در حال آزمایش هواوی میت ۵۰ با تراشه اختصاصی کرین ۹۰۰۰ مجهز به ۵جی ( Kirin 9000 5G) و همچنین تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل ۱ است اما این تراشه بدون مودم ۵جی در اختیار این شرکت قرار گرفته است و در نتیجه فقط می تواند از شبکه ارتباطات نسل چهارم یعنی ۴جی پشتیبانی کند.

این گوشی پرچمدار هواوی از نظر سیستم عامل، باید سیستم عامل هارمونی او اس ۳ ( Harmony OS 3.0) را دریافت کند که هواوی پس از تحریم های آمریکا و عدم جواز استفاده از سرویس ها و خدمات گوگل، این سیستم عامل را بر روی گوشی های هوشمند و همچنین بسیاری از دیگر دستگاه های هوشمند خود نصب کرد. آن طور که گفته شده، این گوشی هوشمند باید در ژوئن یا جولای سال جاری میلادی (خرداد یا تیرماه سال آینده شمسی) معرفی شود.

صفحه نمایش و پنل پشتی گوشی هوشمند هواوی میت ۵۰ - چیکاو

  • سری هواوی میت ۵۰ امسال وارد بازار می شود

درک یو (Derek Yu)، رئیس تجارت مصرف کننده هوآوی در اروپا و کانادا؛ قبلا فاش کرده بود که سری میت 50 هواوی در سال 2022 رونمایی خواهد شد. این گوشی هوشمند پرچمدار هواوی همچنین با سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی هارمونی او اس روانه بازار خواهد شد.

بنابراین خیلی محتمل است که گوشی هواوی میت ۵۰ پس از عرضه در بازار به صورت پیش فرض سیستم عامل هارمونی او اس را اجرا کند. وقتی صحبت از چگونگی توسعه تلفن های همراه پرچمدار در بازار اروپا در آینده می شود. درک یو راجع به این موضوع همچنین گفت که هواوی به سرمایه گذاری در تلفن های همراه پرچمدار ادامه خواهد داد. مخصوصا صفحه نمایش های تاشو و البته سری میت و سری پی. علاوه بر این، او فاش کرد که مرکز تحقیق و توسعه شانگهای بر روی راه حل های تراشه 5جی کار می کند. سازنده چینی امیدوار است که بتواند روزی  برسد که گوشی های پرچمدار خود را با پشتیبانی از شبکه ارتباطات ۵جی روانه ویترین فروشگاه ها کند.

رنگ بندی سری هواوی میت ۵۰ - چیکاو

در نوامبر سال گذشته، Tencent Shenwang گزارش داد که هواوی از تجارت تلفن همراه دست نکشیده است. یو چنگدونگ (Yu Chengdong) در کنفرانس داخلی کسب و کار مصرف کننده گفت که توسعه و تولید تلفن های همراه هوآوی همچنان ادامه خواهد داشت و «پادشاه در سال 2023 بازخواهد گشت.»

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.