موتورولا اج ایکس ۳۰ به طور رسمی معرفی شد، اما چرا این گوشی در بازار شکست می خورد (بخش اول)

پیش از این، سامسونگ و شیائومی برای تبدیل شدن به اولین لانچر تراشه های پرچمدار اسنپدراگون 8 با یکدیگر مبارزه می کردند اما در حال حاضر دیگر همه چیز تغییر کرده است. فعلا برای بر عهده گرفتن این نقش، بازیگرانی بهتر از iQOO و موتورولا را نمی توان پیدا کرد. همراه چیکاو باشید.

در مورد موتورولا می توان گفت که این شرکت در استفاده و لانچ آخرین تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام پلتفرم موبایل ( Snapdragon 8 Gen 1 SoC) با عرضه گوشی هوشمند رده بالای موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا ( Motorola Edge X30) در اوایل دسامبر سال گذشته میلادی یعنی ۲۰۲۱ برند خود را بیش از پیش بر سر زبان ها انداخت.

 وقتی به لیست مشخصات آن نگاه می کنیم و آن را در دست می گیریم، همه چیز راضی کننده به نظر می رسد. اما در واقع این گوشی آن چیزی نیست که می خواهد باشد یا به عبارت دیگر، این گوشی آن چیزی که باید باشد و از آن انتظار می رود تا به عنوان یک گوشی پرچمدار تمام عیار ایفای نقش کند، نیست. در ادامه سعی می‌کنیم از زوایای مختلف به این گوشی نگاه کنیم و در بسیاری از جنبه‌های عملکرد آن عمیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم به روشنی پی ببریم که چرا گوشی هوشمند پرچمدار موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا هرگز در قامت یک گوشی پرچمدار کامل و مورد علاقه کاربران موفق نخواهد شد تا ظاهر شود.

مشخصات گوشی هوشمند پرچمدار موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا - چیکاو

  • مشخصات گوشی هوشمند پرچمدار موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا

گوشی هوشمند پرچمدار موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا از صفحه نمایش 6.7 اینچی سوپر آمولد بهره می برد که دارای وضوح فول اچ دی پلاس ( Full HD+) بوده و همچنین  نرخ به روز رسانی بسیار بالا و عالی 144 هرتز را ارائه می دهد. توجه داشته باشید که در این مقاله در مورد نسخه ویژه ای که با دوربین زیر صفحه ارائه می شود، صحبت نمی کنیم بلکه گوشی موتو اج ایکس ۳۰ نسخه معمولی یا استاندارد این برند مورد نقد و بررسی قرار گرفته است که برای دوربین قرار دادن سلفی از طراحی صفحه‌نمایش حفره هول پانچ دار استفاده می‌کند.

در داخل این حفره هول پانچ که در قسمت مرکز ضلع بالا قرار گرفته است، یک حسگر ۶فوق العاده و خارق العاده ۶۰ مگاپیکسلی قرار داده شده است که این گوشی را به اولین اسمارت فونی در دنیا تبدیل می کند که برای دوربین سلفی از حسگر با کیفیت بسیار بالای ۶۰ مگاپیکسلی بهره می برد.

در طرف مقابل، در ماژول دوربین پنل پشتی این گوشی هوشمند موتورولا اج ایکس ۳۰ از یک حسگر دوربین 50 مگاپیکسلی به عنوان حسگر اصلی استفاده شده است اما این سنسور Omnivision OV50A  که دارای اندازه ی 1/1.55 اینچی است از لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می کند. در این دوربین هنگامی که باینینگ پیکسلی 4 در 1 اعمال می شود، پیکسل هایی با اندازه 2.0 میلی متر تولید مس شود. یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی ISOCELL S5KGM1 نیز در کنار دوربین اصلی وجود دارد و علاوه بر آن دوربین سوم دارای وضوح 2 مگاپیکسلی است و همان طور که حدس می‌زنید، ماژول تشخیص عمق میدان دید یا تصویر این دوربین است. به لطف چنین سیستمی کاربران قادر خواهند بود تا برای فیلم برداری به وضوح حداکثر 8K مگاپیکسلی دسترسی داشته باشند و ویدیوهایی را با وضوح و کیفیت فوق العاده بالا و کم نظیر را ثبت و ضبط کنند.

صفحه نمایش و پنل پشتی گوشی هوشمند پرچمدار موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا - چیکاو

گوشی هوشمند موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا علاوه بر استفاده از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1، دارای 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی بوده که با حداکثر 12 گیگابایت رم جفت سازی شده است. این گوشی هوشمند برای تأمین نیروی انرژی مورد نیاز خود از یک باتری حجیم با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی که در بطن آن جای گرفته است، تأمین می کند. این باتری همچنین از فناوری شارژ سریع 68 واتی استفاده می کند که می تواند به سرعت میزان شارژ باتری از صفر به ۱۰۰ یا کامل برسد. این دستگاه همچنین به طور پیش فرض با استفاده از سیستم عامل اندروید 12 روانه ویترین فروشگاه ها می شود.

  • مشکلات و نقایص موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا در کجا است و چگونه این گوشی در بازار شکست می خورد؟

به روز رسانی های دیر هنگام برای سیستم عامل

هر نقد و نظری را که در مورد تلفن های هوشمند موتورولا را بخوانید، همگی در این مورد متفق القول هستند که و اعلام می کنند که تلفن های هوشمند موتورولا از نظر مشخصات خوب هستند اما همیشه با به روز رسانی نرم افزار مشکل دارند. در واقع، این شرکت از ارائه به‌روزرسانی‌های دوره‌ای سیستم عامل خوشش نمی‌آید و با ای مورد چندان میانه ی خوبی ندارد. همچنین، در حالی که نزدیک ترین رقبای آن تا 3 سال به روز رسانی نرم افزاری را برای بسیاری از مدل های خود وعده می دهند، موتورولا اما همیشه به نهایتا تا 2 سال به روز رسانی نرم افزار محدود شده است. این گوشی اندروید 12 را بر روی MYUI 3.0 اجرا می کند. این جایگزین چینی برای پوسته My UX این شرکت است که چند ویژگی جالب مانند میانبرهای حرکتی ReadyFor همچون تجربه دسکتاپ وجود دارد. اما بیایید بیل را بیل بنامیم! به عبارت دیگر، موتورولا رابط کاربری پیکسل را کاملاً کپی کرده است.

مشکلات و نقایص موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا در کجا است و چگونه این گوشی در بازار شکست می خورد؟ - چیکاو

وقتی به اسکرین شات‌های زیر نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که موتورولا بسیاری از عناصر را لمسی نکرده و آن‌ها را به همان شکلی که در سیستم اندروید خالص 12 هستند رها کرده است. صفحه قفل، ویجت ساعت، منوی تنظیمات، دکمه های بزرگ در دو ستون و برنامه های از پیش نصب شده یکسان هستند.

در بخش اول مقاله موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا برخی از موارد مطرح شده در این مقاله از نظر شما گذشت. ادامه این مطلب را لطفا در بخش دوم و پایانی آن پیگیری کنید.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.