مشخصات فاش شده سری ویوو ایکس ۸۰ نشان می دهد که این محصول به زودی معرفی می شود

چند ماه پیش، ویوو به طور رسمی گوشی‌های هوشمند سری ویوو ایکس ۷۰ ( Vivo X70) این شرکت را به صورت جهانی عرضه کرد و اکنون به نظر می‌رسد که این سازنده چینی اکنون خود را آماده کرد است تا به زودی دستگاه‌های جانشین آن سری را با نام گوشی های سری ویوو ایکس ۸۰ ( Vivo X80) معرفی کند. تنها چهار ماه از زمان عرضه جهانی گوشی های سری ویوو ایکس ۷۰ این برند می گذرد اما در حال حاضر گویا قرار است که گوشی های سری جانشین آن، با نام گوشی های سری ویوو ایکس ۸۰، روانه بازار کند. همراه چیکاو باشید.

انتظار می‌رود که این شرکت این سری از گوشی های هوشمند جدید خود را در سه نسخه روانه بازارهای داخلی و جهانی کند. این گوشی ها عبارتند از گوشی ویوو ایکس ۸۰ معمولی یا نسخه استاندارد ( Vivo X 80)، گوشی ویوو ایکس ۸۰ پرو (Vivo X 80 Pro) و سومین نسخه نیز گوشی هوشمند ویوو ایکس ۸۰ پرو پلاس (Vivo X 80 Pro+) این سری خواهد بود.

هر سه گوشی هوشمند جدید ویوو ایکس ۸۰ دارای صفحه نمایش سوپر آمولد خواهند بود و صفحه نمایش این گوشی ها از نرخ رفرش 120 هرتز برای تصویر پشتیبانی خواهند کرد. گوشی ویوو ایکس ۸۰ با صفحه نمایش 6.56 اینچی LTPO و با وضوح صفحه نمایش فول اچ دی پلاس ( Full HD+) ارائه می شود در حالی که مدل های ویوو ایکس ۸۰ پرو و گوشی ویوو ایکس ۸۰ پرو پلاس این شرکت به ترتیب دارای صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی سوپر آمولد از نوع  LTPO  با وضوح صفحه نمایش فول اچ دی پلاس+ و در نهایت با وضوح کواد اچ دی پلاس ( Quad HD+) در بازار و در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت.

ویوو ایکس ۸۰ مشکی - چیکاو

ادعا شده است که ویوو ایکس ۸۰  از پردازنده مدیاتک دایمنسیتی ۸۰۰۰ پلتفرم موبایل ( MediaTek Dimensity 8000 SoC) استفاده می کند در حالی که نسخه گوشی ویوو ایکس ۸۰ پرو ( Vivo X 80 Pro) از پردازنده دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک پلتفرم موبایل ( MediaTek Dimensity 9000) در داخل بدنه خود قدرت می گیرد.

از سوی دیگر، گوشی ویوو ایکس ۸۰ پرو پلاس ( Vivo X80 Pro+) نیز قدرت خود را از آخرین تراشه پرچمدار برند کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلتفرم موبایل (Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1) به دست می آورد، این همان پردازنده ای است  که اکثر گوشی های هوشمند پرچمدار از آن در بطن خود استفاده می کنند و قدرت می گیرند.

در مورد پیکربندی حافظه نیز طبق اطلاعات فاش شده گوشی ویوو ایکس ۸۰ دارای رم مدل LPDDR4X خواهد بود در حالی که مدل های ویوو ایکس ۸۰ پرو و ویوو ایکس ۸۰ پرو پلاس این شرکت دارای حداکثر 12 گیگابایت رم از نوع جدیدتر و پر سرعت تر از نوع LPDDR5 خواهند بود. از نظر فضای ذخیره سازی، انتظار می رود هر سه مدل با حافظه داخلی پر سرعت از نوع UFS 3.1 در بطن خود بهره ببرند.

با توجه به پیکربندی دوربین، مدل استاندارد دارای تنظیمات دوربین سه گانه است که شامل سنسور 50 مگاپیکسلی GN5 سامسونگ است که به عنوان دوربین اصلی عمل خواهد کرد، سنسور 13 مگاپیکسلی ثانویه و سنسور 12 مگاپیکسلی سونی IMX663 با زوم اپتیکال 2 برابری نیز دو حسگر دیگری هستند که در ماژول دوربین این گوشی هوشمند قرار دارند. انتظار می‌رود که گوشی ویوو ایکس ۸۰ پرو با ماژول دوربین چهارگانه روانه بازار شود که شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور 50 مگاپیکسلی سامسونگ JN1، لنز 12 مگاپیکسلی Sony IMX663 با زوم اپتیکال 2 برابر و سنسور 50 مگاپیکسلی با پشتیبانی از زوم اپتیکال 5 برابر خواهد بود.

ویوو ایکس ۸۰ آبی - چیکاو

از سوی دیگر نوبت به بررسی ماژول دوربین مدل گوشی ویوو ایکس ۸۰ پرو پلاس می شود که این گوشی هوشمند پرچمدار ویوو دارای یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، یک سنسور 49 مگاپیکسلی سونی IMX598، یک سنسور 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابر و یک لنز 50 مگاپیکسلی دیگر با زوم اپتیکال 5 برابر خواهد بود.

گفته می شود که گوشی ویوو ایکس ۸۰ و نسخه ویوو ایکس ۸۰ پرو دارای یک دوربین 44 مگاپیکسلی در قسمت جلویی برای گرفتن سلفی و تماس ویدیویی هستند در حالی که نسخه بالارده و گل سر سبد این سری یعنی ویوو ایکس ۸۰ پرو پلاس برای انجام تماس های تصویری و همچنین ثبت عکس و ویدیوهای تصویری در پنل جلو از یک حسگر 50 مگاپیکسلی در داخل حفره هول پانچ بهره می برد.

این سه گوشی هوشمند سری ویوو ایکس ۸۰ پرچمداران این برند، به طور پیش فرض با استفاده از رابط کاربری اختصاصی این شرکت و احتمالاً جدیدترین نسخه آن یعنی OriginOS Ocean که در بالای سیستم عامل اندروید ۱۲ اجرا می شود، روانه بازار خواهند گردید.  

مازول دوربین ویوو ایکس ۸۰ - چیکاو

گوشی ویوو ایکس ۸۰ از شارژ سریع 55 واتی پشتیبانی می کند در حالی که مدل های ویوو ایکس ۸۰ پرو و همچنین نسخه ویوو ایکس ۸۰ پرو پلاس با پشتیبانی از شارژ سریع 66 واتی و همچنین شارژ بی سیم 50 واتی، در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. حنا می گوید

    وویو از لحاظ تکنولوژی سطح بالایی دارد