اسنپدراگون 888 بهترین تراشه کوالکام؛ آینده ای پرقدرت در انتظار آن است

در حال حاضر قوی ترین نسخه تراشه کوالکام اسنپدراگون 888 می باشد. همانطور که می دانید کوالکام هر ساله از روش های مختلف برای معرفی و ارائه پردازنده های خود در نسخه پرو و پلاس استفاده می کند که با همان پیکربندی تراشه اصلی اما سرعت کلاک بیشتر در دسترس قرار می گیرد. تاکنون هیچ نسخه ای از تراشه اسنپدراگون 888 معرفی نشده است. به همین منظور به گفته یک وبلاگ نویس معروف، کوالکام در حال انجام کار و آزمایش بر روی اسنپدراگون 888 پرو می باشد. همراه چیکاو باشید.

همانطور که می دانید اسنپدراگون 888 که قدرتمندترین تراشه کوالکام می باشد با قیمت بالا و به صورت کمیاب ارائه می شود. مدل قبلی آن از همین سری 800 که با نام اسنپدراگون 870 منتشر شده است با همین اجزا اما قیمت مناسب تر در اختیار کمپانی های بیشتری قرار می گیرد.

وب سایت gizchina، درباره اسنپدراگون 888 پرو اینگونه می نویسد که این تراشه مدل پیشرفته تری از مدل فعلی موجود در بازار می باشد. این چیپست که احتمالا در سه ماهه سوم سال 2021 میلادی ارائه می شود در گوشی های پرچمدار به کار گرفته خواهد شد. برخی از اخبار و گزارش ها حاکی از این است که پردازنده اسنپدراگون 888 پرو به طور انحصاری برای بازار چین تولید می شود.

با توجه به اینکه مدل پرو این تراشه تفاوت چندانی با مدل استانداردی که هم اکنون در بازار موجود است ندارد، به معرفی برخی ویژگی های اسنپدراگون 888 می پردازیم. این پردازنده با بهره گیری از فناوری فرآیند ۵ نانومتری سامسونگ و پیکربندی هسته 1+3+4  تولید شده است. یک هسته فوق العاده قدرتمند Cortex-X1 با فرکانس 2.84GHz در این تراشه جایگذاری شده است. همچنین این  تراشه پردازنده گرافیکی Adreno 660 و باند پایه X60 5G را با حداکثر پهنای باند 7.5Gbps با  یکدیگر ادغام می کند.

همین وبلاگ نویس معروف در ادامه مطلب خود اشاره کرده است که، در سال جاری شاهد معرفی محصولات جدید مدل اسنپدراگون 700 نخواهیم بود. بنابراین این گفته به نظر می رسد که تراشه 780G موجود در بازار برای مدتی پرچمدار این سری باقی بماند.

منبع gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.