گوشی های زیبای جدید ویوو می توانند بهترین  دوربین سلفی را ارائه دهند (بخش اول)

نمایشگاه‌های سالانه محصولات الکترونیکی و لوازم خانگی مکانی هستند که شرکت‌های بزرگ فناوری سعی می‌کنند تا جدیدترین، بهترین و جذاب‌ترین محصولات و آخرین دستاوردهای خود را در زمینه فناوری در این نمایشگاه‌ها به مردم معرفی کنند. نمایشگاه CES یکی از این نمایشگاه‌ها است که علاوه بر معرفی محصولات الکترونیکی و فناوری از قبیل گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، اسمارت واچ‌ها، هدفون‌ها و… تمرکز دارد. این نمایشگاه که در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود، به طور معمول در طی ۶ روز برگزار می‌شود. همراه چیکاو باشید.

هرچند که این نمایشگاه برای شرکت‌های بزرگ فناوری نیز فرصتی مغتنم به شمار می‌رود تا جدیدترین محصولات آینده خود را معرفی کنند اما بیشتر شرکت‌های این حوزه ترجیح می‌دهند تا کالاهای مربوط در این زمینه را بیشتر در نمایشگاه جهانی MWC که «کنگره جهانی موبایل» نام دارد و در فوریه برگزار می‌شود، به طور اختصاصی به معرفی گوشی‌های هوشمند اختصاص دارد، به نمایش عمومی در آورند. پس اگر می‌بینید که برخی شرکت‌ها در این نمایشگاه حضور چندان پر رنگ و فعالی ندارند، اندکی صبر کنید و در نمایشگاه MWC منتظر معرفی جدیدترین گوشی‌های هوشمند آن‌ها باشد.

نکته دیگر این که چون مدت زمان برگزاری این نمایشگاه‌ها کوتاه بوده و معمولا از ۴ روز بیشتر تجاوز نمی‌کند لذا سعی می کنند تا محصولات خود را به صورت فشرده معرفی کنند و نویسندگان مقاله‌ها و گزارش‌ها نیز مجبور هستند به دلیل این که بتوانند اکثر محصولات و نوآوری‌ها را پوشش دهند هم مقالات خود را فشرده‌تر و طولانی‌تر بنویسند و هم نقد و بررسی اجمالی چند محصول را در یک مقاله بگنجانند. به همین دلیل ما سعی می کنیم تا مقاله‌ها را در دو بخش منتشر کنیم تا باعث خستگی شما نشود.

صفحه نمایش ویوو وی ۲۳ - چیکاو

اگر از طرفداران استفاده از دوربین تلفن همراه خود برای گرفتن عکس‌های سلفی هستید، بایستی حتماً گوشی‌های هوشمند برند چینی ویوو را نیز زیر نظر داشته باشید. در سال ۲۰۲۱ گوشی ویوو وی ۲۱ (Vivo V21) یکی از بهترین گوشی‌هایی بود که در این سایت برای کیفیت عکس‌های سلفی مورد آزمایش قرار گرفتند. این گوشی به لطف دوربین بسیار باکیفیت  ۴۴ مگاپیکسلی، عکس‌های بسیار باکیفیتی را ثبت می‌کرد اما اکنون دو گوشی دیگر ویوو وی ۲۳  (Vivo V 23) و ویوو وی ۲۳ پرو (Vivo V23 Pro) اینجا هستند تا این تاج را گران قیمت و بسیار ارزشمند را از این گوشی بدزدند.

 این دو دستگاه جدید که در نمایشگاه جهانی محصولات مصرفی فناوری (CES 2022) لاس وگاس آمریکا معرفی شدند، شبیه گوشی‌های اندرویدی میان رده عالی به نظر می‌رسند، اگرچه هنوز از قیمت آن‌ها یا محل عرضه آن‌ها اطلاعی منتشر نشده‌ است، با این حال، مشخصات آن‌ها و تصاویر گوشی‌ها در دسترس قرار گرفته است. این مشخصات و عکس‌های این دو گوشی به اندازه‌ای جالب هستند که کاربران را مجذوب خود کنند.

پنل پشتی ویوو وی ۲۳ - چیکاو

نقطه چشمگیر منحصر به فرد هر دو موبایل دوربین جلویی آن‌هاست. هر دو گوشی دارای دو دوربین در جلو هستند که شامل یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی هستند که برای عکس‌های معمولی و دائمی استفاده می‌شوند و همراه با آن یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی نیز تعبیه شده است که از این حسگر می‌توان برای عکس‌های سلفی با زاویه دید عریض مانند عکس از یک گروه افراد یا مناظر وسیع استفاده کرد.

این دوربین ۵۰ مگاپیکسلی دارای بالاترین وضوح برای یک لنز  سلفی است که تاکنون در گوشی‌های هوشمند عرضه شده جهانی دیده شده است. البته در اینجا یک استثنا نیز وجود دارد و آن هم گوشی هوشمند موتورولا موتو ایکس ۳۰‌ است که با سنسور سلفی  ۶۰ مگاپیکسلی تا این لحظه، نه تنها این گوشی ویوو را شکست می‌دهد بلکه هنوز هیچ گوشی هوشمند دیگری با چنین سنسوری در جهان عرضه نشده است اما نکته مهم در مورد گوشی موتو ایکس ۳۰ اینجاست که این گوشی فقط در بازار چین عرضه می‌شود، نه در بازار جهانی.

کیفیت دوربین اصلی ویوو وی ۲۳ - چیکاو

البته کیفیت عکس‌های این گوشی ویوو فقط به خاطر دارا بودن سخت افزار باکیفیت دوربین نیست بلکه زیرا همان طور که ویوو چند روش را توضیح داده است که نرم‌افزار آن باعث می‌شود عکس‌های سلفی حتی بهتر شود. با دوربین سلفی این گوشی حتی می‌توان ویدیوهای سلفی 4K نیز ضبط کرد.

درواقع این مورد یک ویژگی بسیار جذاب است که تعداد بسیار کمی از گوشی‌های هوشمند می‌توانند ارائه دهند و یک حالت نرم افزاری موجود در این دوربین نیز به شما امکان می‌دهد ویدیوهایی را ضبط کنید که به‌طور خودکار «زیبا» می‌شود و این کار مشابه به همان روشی انجام می‌شود که در حالت پرتره روی عکس‌ها کار می‌شود.

کیفیت دوربین سلفی ویوو وی ۲۳ - چیکاو

ظاهراً، نرم افزارهای مربوط به عکاسی این تلفن‌ها از کیفیت بسیار بالایی بهره می‌برند و به زیبایی هرچه تمام‌تر می‌توانند پشت صحنه را تا حد طبیعی تار کنند یا به خوبی از پس نشان دادن عمق تصویر بر‌می‌آیند. در مشخصاتی که شرکت ویوو برای دو گوشی ویوو وی ۲۳ و ویوو وی ۲۳ پرو ذکر می‌کند، کیفیت عکس‌های سلفی این دو گوشی باید بسیار دیدنی باشند و روی کاغذ که واقعا بسیار جذاب هستند اما باز تا در دنیای واقعی مورد آزمایش قرار نگیرند و تعدادی عکس سلفی را ثبت نکنند، نمی‌توان به طور کامل اعتماد کرد.

برای آشنایی بیشتر با دو گوشی میان رده بسیار جذاب ویوو وی ۲۳ و ویوو وی ۲۳ پرو با بخش دوم مقاله همراه ما باشید.

منبع techradar
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.