درآمد عملیاتی سامسونگ در سه ماهه آخر ممکن است به سطح رکوردی برسد

تحلیلگران صنعت به این موضوع اذعان دارند که مجموعه ای از شرایط خوش شانسی و اقبال بلند باعث می‌شود تا شرکت سامسونگ الکترونیکس موفق شود تا رکورد سود عملیاتی خود را در سه ماهه آخر بشکند. رقم مربوطه می‌تواند به سقف 12.7 میلیارد دلار برسد که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال قبل یعنی ۲۰۲۰ به بیش از ۶۸ درصد می‌رسد که رقم بسیار قابل توجه و چشمگیری است. در عین حال، این میزان پیشرفت و افزایش سود عملیاتی حتی از رکورد ثبت شده در سال 2017 نیز فراتر خواهد رفت. همراه چیکاو باشید.

بر اساس گزارش رویترز، سامسونگ الکترونیکس فقط در دو ماه گذشته 12 درصد افزایش قیمت داشته است و انتظار می‌رود قیمت تراشه‌های حافظه که منبع اصلی درآمد این شرکت است، باز هم افزایش یابد که درنتیجه باعث افزایش سود عملیاتی این شرکت می‌شود. به گفته کارشناسان KB Securities، رشد تقاضا برای قطعات نیمه هادی نه تنها در بخش حافظه مشخص خواهد بود بلکه در سال جدید با افزایش تقاضا همراه خواهد شد. طبق برآورد آنها، بخش قراردادهای سامسونگ تا پایان سال 2023 سفارش‌های زیادی را دریافت کرده است.

این نوع تجارت اخیراً شاخص‌های سودآوری خود را بهبود بخشیده است و نرخ بازدهی را به بالای 10 درصد رسانده است. این امر نه تنها با افزایش حجم تولید، بلکه با افزایش قیمت ها نیز تسهیل می‌شود. بنابراین این شرکت از یک سو از افزایش تولید سود می‌برد و از سوی دیگر از افزایش قیمت به سود نهایی خود می‌افزاید. به گفته کارشناسان، سود سامسونگ از فروش قطعات نیمه هادی در سه ماهه چهارم باید دو برابر شود و به 8 میلیارد دلار برسد.

نتایج اولیه این سه ماهه جمعه آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. بر اساس گزارش ها، تجارت دستگاه های تلفن همراه این شرکت رشد سود عملیاتی 24 درصدی را در سال نشان می‌دهد که کی‌تواند به رقم بیش از ۲.۵ میلیارد دلار بالغ شود، البته این میزانی است که تحلیلگران انتظار دارند به سبد درآمد سامسونگ افزوده شود. انتظار نمی رود که قرنطینه در شیان، چین، جایی که سامسونگ در آن قرار دارد، تأثیر قابل توجهی بر توانایی این شرکت برای ارسال مداوم تراشه های حافظه حالت جامد (solid-state Drive) یا حافظه SSD داشته باشد.

گوشی هوشمند گلکسی ای 22 سامسونگ - چیکاو

  • سامسونگ می خواهد امسال با استراتژی ببر به موفقیت باورنکردنی دست یابد

طبق طالع بینی چینی، سال 2022 زمان سلطنت ببر یا سال ببر خواهد بود که از 1 فوریه شروع می‌شود. در این سال انسان باید جهت گیری های زندگی خود را تغییر دهد و اصول را اصلاح کند و همچنین تغییر و تحول را در اولویت قرار دهد. سامسونگ نیز تصمیم گرفته است تا در این سال ببر تغییرات کلانی را در سطح سازمانی ایجاد کند. به همین دلیل مجموعه این استراتژی‌هایی را که قرار است این شرکت در این سال جدید اعمال کند به «استراتژی ببر» تعبیر کرده است.

 یعنی سامسونگ استراتژی جدید خود برای سال ۲۰۲۲ را «استراتژی ببر» نامیده است تا همچون این حیوان که درهنگام شکار از استراتژی‌های فراوان و دقیقی استفاده می‌کند، این شرکت نیز با لهام از او با استراتژی‌های دقیق به مصاف رقیبان خود برود و در پیشرفت فناوری‌ها و تولید نیز همچون ببر با سرعت به پیش بتازد. البته کاملاً مشخص است که منظور اصلی سامسونگ و هدف نهایی آن شرکت شکست دادن اپل و پیشی گرفتن از این شرکت است که در حال حاضر به ارزشمندترین شرکت و تنها شرکت سه تریلیون دلاری  جهان تبدیل شده است.

سامسونگ می خواهد امسال با استراتژی ببر به موفقیت باورنکردنی دست یابد - چیکاو

اهداف سامسونگ برای سال ۲۰۲۲ بلندپروازانه هستند: تبدیل شدن به شرکت شماره یک در همه دسته های محصول. افزایش سهم بازار در بخش دستگاه های پریمیوم با برچسب قیمت بیش از ۶۰۰ دلار؛ افزایش مهاجرت کاربران به گوشی های هوشمند گلکسی، به خصوص از اکوسیستم اپل و همچنین افزایش فروش لوازم جانبی گوشی های هوشمند از جمله هدفون.

بخش موبایل سامسونگ نه تنها برای تولید بیشتر گوشی‌های هوشمند، بلکه برای تولید سایر دستگاه های هوشمند نیز تلاش خواهد کرد. هدف سامسونگ این است که به برندی تبدیل شود که مورد احترام مخاطبان جوان قرار گیرد و نوآوری ارائه دهد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.