مشخصات و قیمت گوشی هوشمند شیائومی 11 آی هاپر شارژ اعلام شد (بخش دوم)

در بخش اول این مقاله برخی از مشخصات، قابلیت‌ها و ویژگی‌های این گوشی هوشمند جدید شیائومی 11 آی هاپر شارژ برای عرضه در بازار هند مورد بررسی قرار گرفت. در این بخش ادامه این مشخصات و امکانات این گوشی هوشمند مورد بررسی قرار می‌گیرد که مهم‌ترین ویژگی آن استفاده و پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی است. همراه چیکاو باشید.

  • مشخصات گوشی هوشمند شیائومی ۱۱ آی هایپر شارژ

از آنجایی که گوشی هوشمند شیائومی ۱۱ آی هایپر شارژ یک نسخه جدید از گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس شیائومی است، باید مجموعه‌ای از مشخصات همان تلفن همراه این برند را داشته باشد. انتظار می‌رود این گوشی با صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی سوپر آمولد عرضه شده توسط سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) عرضه شود. این پنل دارای رزولوشن ۲۴۰۰ x ۱۰۸۰ پیکسل خواهد بود که وضوح فول اچ دی پلاس را ارائه خواهد داد. ضمن آن که، نرخ تازه‌سازی تا ۱۲۰ هرتز برای تصویر و همچنین نرخ نمونه برداری لمسی تا ۳۶۰ هرتز از دیگر مشخصات آن نمایشگر خواهد بود که حداکثر روشنایی آن به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد و علاوه بر آن نسبت کنتراست ۴۵۰۰۰۰۰ (چهار میلیون و پانصد هزار) به ۱ را ارائه خواهد کرد. این صفحه نمایش از طیف رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و دارای یک حفره هول پانچ در قسمت مرکز ضلع بلالی نمایشگر خواهد بود.

این دستگاه از تراشه دایمنسیتی ۹۲۰ مدیاتک (SoC (Midia Tek Dimensity 920 که در بطن آن قرار می‌گیرد، قدرت خود را به دست می‌آورد و از رم LPDDR4x و حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 پشتیبانی می‌کند. اگرچه گفته می‌شود که این گوشی در یک پیکربندی با حافظه رم ۸ گیگابایتی + ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی عرضه می‌شود، اما می‌توان حداقل یک نوع پیکربندی دیگر را نیز پیش بینی کرد.

مشخصات گوشی هوشمند شیائومی ۱۱ آی هایپر شارژ - چیکاو

از نظر کیفیت دوربین نیز گفته می‌شود که این گوشی در پنل پشتی از ماژول دوربین سه‌گانه استفاده خواهد کرد که شامل یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی خواهد بود و علاوه بر آن، یک واحد فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز حسگر اصلی را همراهی خواهند کرد. با این حال برای قسمت جلو نیز اعلام شده که از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی برای ثبت عکس و ویدیوی سلفی و انجام تماس‌های تصویری استفاده می‌شود.

در بخش اتصالات نیز می‌توان گفت که این گوشی شیائومی از دو سیم کارت، پشتیبانی از شبکه ارتباطات نسل پنجم موبایل موسوم به ۵جی، وای فای دو بانده ۶، بلوتوث ۵.۲، GNSS و NFC پشتیبانی خواهد کرد ( البته این موارد هنوز از سوی شیائومی تایید نشده است). در مورد پورت‌ها، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری خروجی صدای هدفون و پورت USB Type-C وجود دارد که برای هم خروجی صدای هدفون و هم اتصال کابل شارژ استفاده خواهد شد.

سنسورهای موجود در این گوشی شیائومی شامل تمام سنسورهای ضروری می‌شود که ازجمله می‌توان به حسگر اثر انگشت، شتاب‌سنج، سنسور نور محیطی ۳۶۰ درجه، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب‌نما و سنسور مادون قرمز اشاره کرد.

همچنین این گوشی دارای یک موتور لرزش خطی محور x، بلندگوهای استریو دوگانه با پشتیبانی از فناوری کیفیت صدای دالبی اتموس  (Dolby Atmos) می‌شود. با توجه به این موضوع که احتمال دارد میزان حافظه ذخیره سازی داخلی این گوشی برای برخی از کاربران کفایت نکند، شیائومی از یک اسلات کارت میکرو اس دی نیز برای این گوشی استفاده کرده است تا کاربران در صورت نیاز بتوانند حافظه ذخیره سازی خود را به میزان مورد نیاز افزایش دهند.

یکی از نکات قابل توجه در این گوشی هوشمند این است که برخلاف سری جدید شیائومی ۱۲ که با رابط کاربری MIUI 13۳ ارائه می‌شود به طور پیش فرض نیز سیستم عامل اندروید ۱۲ را برای کاربران به ارمغان می‌آورند، گوشی شیائومی ۱۱ آی هایپر شارژ با رابط کاربری قدیمی‌تر MIUI 12.5 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت که به طور پیش فرض قادر است تا سیستم عامل اندروید ۱۱ را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

قیمت مورد انتظار برای گوشی هوشمند شیائومی ۱۱ آی هایپر شارژ - چیکاو

 در نهایت، همان طور که قبلا نیز ذکر شد، مهمترین ویژگی این گوشی پشتیبانی از سرعت بسیار بالای شارژ سریع ۱۲۰ واتی خواهد بود. ضمن این که به احتمال بسیار زیاد، برای شارژ کردن این گوشی هوشمند شیائومی، این شرکت دستگاه شارژر مورد نیاز را در داخل جعبه خرده‌فروشی این اسمارت فون خواهد گنجاند. این شارژ بسیار سریع و پرقدرت قادر خواهد بود تا باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دو سلولی این گوشی را تنها در مدت زمان ۱۵ دقیقه پر کند.

  • قیمت مورد انتظار برای گوشی هوشمند شیائومی ۱۱ آی هایپر شارژ

در مورد قیمت مورد انتظار برای گوشی شیائومی ۱۱ آی هایپر شارژ، Raghu Reddy، مدیر ارشد بازرگانی شیائومی هند، تایید کرده است که این تلفن همراه جدید این برند برای کاربران هندی قیمتی بین ۲۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ روپیه ( در حدود ۳۳۵ تا ۴۰۲ دلار آمریکا) خواهد داشت. با این قیمت، این گوشی نه تنها اولین گوشی هوشمند با شارژ سریع ۱۲۰ واتی در هند خواهد بود، بلکه عنوان مقرون به صرفه‌ترین گوشی شارژ سریع در این کشور را نیز به خود اختصاص خواهد داد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. حمزه خوشنام می گوید

    خیلی زیباست، از اینکه شکل و شمایل شبیه آیفون ، بسیااااااااار عالییییسسست