فروش پرچمداران سری پی ۵۰ هواوی از ۱۰۰ میلیون فراتر رفت

اخیراً، مدیر ارشد محصول هواوی، آقای وانگ یانگ گانگ (Mr. Wang Yonggang)، که مسئولیت توسعه سری گوشی‌های پرچمدار هواوی سری P را بر عهده دارد، این خبر عالی را منتشر کرد که فروش پرچمداران سری پی هواوی (P Huawei) در سراسر جهان از ۱۰۰ میلیون دستگاه نیز فراتر  رفته است که البته تعداد دستگاه‌های به فروش رسیده شامل دستگاهی که در سرزمین مادری، چین نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است، نیز می‌شود. همراه چیکاو باشید.

این سری از گوشی‌های پرچمدار را هواوی تقریباً از ۱۰ سال قبل با سری هواوی اسند پی ۱ (Ascend p1) شروع به تولید و فروش کرد. او از طریق یک پست وبلاگ در فروم آنلاین جامعه آنلاین برای کاربران هواوی در چین (Huawei Xinsheng online forum)، نقاط عطف بسیاری را که هواوی در طول ۱۰ سال از زمانی که هوآوی اولین پرچمدار خود، یعنی گوشی هوشمند هواوی اسند پی ۱ را در ژانویه ۲۰۱۲ عرضه کرد، در بازار گوشی‌های هوشمند به دست آورده است، به اشتراک گذاشت.  

هواوی اولین بار در تابستان ۲۰۱۱ توسعه هواوی اسند پی ۱ را آغاز کرد، این زمانی بود که هواوی می‌خواست اولین گوشی هوشمند پرچمدار رقابتی خود را به بازار عرضه کند تا نام خود را در این صنعت به دست آورد. آقای ونگ یانگ گانگ به یاد می‌آورد که هواوی از تیم تحقیقاتی خود از پکن، شانگهای و شیان دعوت کرد تا به شنزن پرواز کنند تا به همراه تیم شنژن خود به توسعه گوشی هوشمند پرچمدار هواوی اسند پی ۱ کمک کنند.

صفحه نمایش گوشی هوشمند پرچمدار هواوی اسند پی ۱ - چیکاو

پس از ماه‌ها تحقیق بازار و نمونه‌های اولیه، سرانجام در ژانویه ۲۰۱۲ بود که گوشی هواوی اسند پی ۱ را این شرکت با مشخصات صفحه نمایش ۴.۳ اینچی سوپر آمولد، پردازنده دو هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتز، دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی BSI در بدنه سبک وزن با ضخامت  ۷.۶ میلی‌متری با قیمت پرچم‌دار ۲۹۹۹ یوآن یا معادل تقریباً ۴۷۱ دلار آمریکا در آن زمان عرضه کردند.

اگرچه گوشی هواوی اسند پی ۱ از نظر معیاری پرفروش نبود، اما اولین گام هواوی برای انتقال از یک شرکت B2B  (شرکتی که کارهای تجاری و بازرگانی انجام می‌داد۹ به یک شرکت B2C   ( شرکتی که کار تولیدی برای عرضه در بین مشتریان انجام می‌دهد) تبدیل شد.

پرچمدار بعدی هواوی، گوشی هوشمند هواوی اسند پی ۲ (Huawei Ascend P2) بود، اما این گوشی پرچمدار این شرکت در چین عرضه نشد و در خارج از چین در بازار هایی مانند بازارهای اروپایی و ژاپنی در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. این تا حدی به دلیل تجهیز گوشی هواوی اسند پی ۲ به شبکه ارتباطات نسل ۴ موبایل یعنی ۴جی بود.

صفحه نمایش گوشی هوشمند هواوی اسند پی ۲ - چیکاو

 هواوی در چین تا سال ۲۰۱۴ عرضه مناسبی نداشت و بنابراین تصمیم گرفت آن را در بازار جهانی عرضه کند. گوشی هواوی اسند پی ۲ همچنین اولین پرچمدار هواوی بود که به تراشه کرین پلتفرم موبایل (Kirin SOC) داخلی هواوی مجهز شد. نقطه عطف بعدی برای هواوی، گوشی هوشمند پرچمدار هواوی اسند پی ۶  با طراحی ID فوق‌العاده بود، زیرا پی۶ با ضخامت تنها ۶.۱۸ میلی‌متر، باریک‌ترین گوشی هوشمند جهان در زمان عرضه بود. با نگاهی به گذشته، این پرچمدار هواوی بود که زبان طراحی پریمیوم پرچمداران سری پی هواوی را برای سال‌های آینده تعریف کرد.

جهش بزرگ بعدی هواوی به گوشی هوشمند پرچمدار هواوی اسند پی ۹ این شرکت مربوط می‌شود که در آن زمان از تنظیمات دوربین دوگانه در پنل پشتی بهره می‌برد. گوشی هوشمند هواوی اسند پی ۹ اولین گوشی هواوی بود که با شرکت معروف تصویربرداری دوربین لایکا همکاری کرد و دوربین پشتی اسند پی ۹ به یک لنز رنگی معمولی و همچنین یک لنز تک رنگ مجهز شد.

رنگ بندی گوشی پرچمدار هواوی پی ۲۰ پرو - چیکاو

 سپس گوشی با هر دو لنز عکس می‌گرفت و از نرم‌افزار محاسباتی برای ارائه بهترین عکس برای کاربر استفاده می‌کرد. جهش نسل بعدی در عکاسی مربوط به گوشی پرچمدار هواوی پی ۲۰ پرو ( Huawei P 20 pro) با تنظیمات دوربین سه‌گانه در پنل پشتی آن بود که شامل یک لنز واید، یک لنز تک رنگ و یک لنز تله فوتو برای عکاسی همه کاره بود. گوشی هواوی پی ۲۰ پرو همچنین با رنگ محبوب و بسیار زیبای Twilight عرضه شد که فلسفه طراحی پرچمدار هواوی را در بازار پریمیوم تقویت کرد.

سری گوشی‌های پرچمدار هواوی پی ۳۰ این شرکت از نوع جدیدی از لنزهای رنگی RYYB برای تصاویر بهتر استفاده کرد، در حالی که سری پرچمداران هواوی پی ۴۰ هواوی به‌روزرسانی‌های حاشیه‌ای مانند زوم اپتیکال 10 برابر را برای این سری ارائه کرد. سری پرچمداران هواوی پی ۵۰ این شرکت نیز تا همین اواخر یک سری پرچمداران عالی بود. اما هوآوی این هفته گوشی تاشوی هواوی پی ۵۰ پاکت (P50 Pocket) را معرفی کرد، اولین پرچمدار تاشوی از بالا به پایین این شرکت همین گوشی پی ۵۰ پاکت است که ثابت کرد هواوی یک بار دیگر نوآوری را در پرچمداران سری پی خود ارائه می‌کند.

گوشی تاشوی هواوی پی ۵۰ پاکت (P50 Pocket) - چیکاو

هواوی در آخرین روزهای فعالیت خود در بازار گوشی‌های هوشمند با سرعت بسیار زیادی به پیش می‌رفت و حتی تا رتبه دوم بازار جهانی گوشی هوشمند نیز بالا آمده بود و در واقع زنگ‌ها را برای سقوط سامسونگ که رتبه اول جهانی را در اختیار داشت و هم‌اکنون نیز دارد، به صدا در آورده بود که ناگهان تحریم‌های آمریکا ترمز پیشرفت این شرکت را کشید و بازار رویایی این شرکت را بر سرش آوار کرد. شاید هم‌اکنون نیز این شرکت خود را آماده نگه می‌دارد تا در صورت برداشته شدن تحریم‌های آمریکا، برای رقابت با سایر شرکت‌هایی که سهم او را در بازار جهانی تصاحب کرده و در اختیار گرفته‌اند، آماده باشد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.