شیائومی قصد دارد تا صفحه نمایش گوشی های هوشمند را خود تولید کند

شاید همه گیری کووید ۱۹ باعث شد تا بسیاری از کارخانه‌های سازنده تراشه در طول دوران قرنطینه تا مدت زمان زیادی تعطیل شوند. حتی پس از تولید واکسن و انجام واکسیناسیون نیز شاید باز بسیاری از این تولیدکنندگان تراشه نتوانستند میزان تولید پردازنده خود را به اندازه قبل از همه گیری برسانند که بازار با کمبود تراشه مواجه شد. از سوی دیگر بازار فروش دستگاه‌های گوشی هوشمند، تبلت و سیستم‌های رایانه شخصی نیز در طول دوران همه گیری به خاطر آموزش از راه دور یا دورکاری، به طور بی سابقه‌ای افزایش یافت. همراه چیکاو باشید.

شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند که اکنون با کمبود تراشه مواجه هستند، یکی یکی تصمیم می‌گیرند تا تراشه اختصاصی خود را تولید کنند تا هیچگاه با کمبود تراشه مواجه نشوند. در چنین وضعیتی گمان بر این بود که شیائومی نیز که جایگاه سوم جهانی را در بازار گوشی‌های هوشمند در اختیار دارد به سوی تولید تراشه اختصاصی برود اما اکنون خبرهایی به گوش می‌رسد که این شرکت قصد تولید صفحه نمایش‌های اختصاصی خود را دارد.

روز چهارشنبه، Tianma Microelectronics سازنده نمایشگر مشهور چینی اعلام کرد که قراردادی را با شیائومی برای راه اندازی آزمایشگاهی برای توسعه نمایشگرهای جدید امضا کرده است. نتیجه این همکاری باید ظهور پنل های سبک و نازک جدید باشد که تصاویری باکیفیت و با مصرف انرژی کم را نمایش می دهند.

  • شیائومی قصد دارد تا صفحه نمایش‌های اختصاصی خود را تولید کند

فرض بر این است که تمرکز در درجه اول بر روی توسعه نمایشگرهای سوپر آمولد منعطف خواهد بود که کاربرد خود را در دستگاه‌های پرچمدار پیدا می‌کنند. این آزمایشگاه مستقیماً با زنجیره صنعت، از معدن گرفته تا پالایش، کار خواهد کرد تا توانایی‌های تحقیق و توسعه شرکت را افزایش دهد. این امر چرخه توسعه فناوری‌های جدید را کوتاه می‌کند و پیشرفت محصولات جدید را به تولید انبوه سرعت می‌بخشد.

شیائومی قصد دارد تا صفحه نمایش‌های اختصاصی خود را تولید کند - چیکاو

معاون اجرایی Tianma Microelectronics همچنین گفت که این آزمایشگاه روی بیشتر پنل‌های گوشی هوشمند کار خواهد کرد. این آزمایشگاه شروع به توسعه نمایشگرهایی برای سایر لوازم الکترونیکی نیز خواهد کرد، اما وی جزئیاتی در مورد این که آن‌ها برای چه ابزارهایی ساخته خواهند شد، ارائه نکرد.

  • رندرهای بسیار باکیفیتی از شیائومی 12 آینده منتشر شد

رونمایی از گوشی‌های هوشمند پرچمدار شیائومی ۱۲ تا پایان ماه جاری انجام خواهد شد. امروز، افشاگر معتبر و معروف خبرهای دنیای فناوری با نام مستعار OnLeaks رندرهایی از گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ نسخه پایه را به اشتراک گذاشت. بر اساس نقشه‌های CAD دستگاه، رندرها طراحی نسبتاً استانداردی را نشان می‌دهند. ماژول دوربین اصلی که ترکیبی از لنزهای سه سنسور و یک فلاش LED دوگانه است، به شکل مستطیلی کوچک در گوشه سمت چپ بالا ساخته شده است. بر اساس اطلاعات فاش شده، سنسور اصلی دارای رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود.

در مورد صفحه نمایش، شیائومی ۱۲ نیز گفته شده است که مدل استاندارد این گوشی هوشمند شیائومی با صفحه نمایش ۶.۲ اینچی در بازار عرضه خواهد شد به طور مسلم با استانداردهای مدرن امروزی همخوانی ندارد و دستگاهی نسبتاً کوچک به شمار می‌رود. شاید هنوز زمان خیلی زیادی نگذشته و بسیاری از یاد نبرده‌اند که گوشی هوشمند شیائومی می ۱۱ که در روزهای پایانی سال گذشته عرضه شد، دارای پنل ۶.۸۱ اینچی است.

رندرهای بسیار باکیفیتی از شیائومی 12 آینده منتشر شد - چیکاو

این طور که در مورد مشخصات این گوشی جدید شیائومی گفته شده، شیائومی ۱۲ دارای صفحه نمایشی با وضوح فول اچ دی پلاس خواهد شد. سمت چپ و راست آن مانند مدل قبلی دارای انحنا خواهد بود. همچنین، شیائومی ۱۲ گواهینامه شارژ سریع ۶۷ واتی را دریافت کرده است. علاوه بر این، انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند برای تأمین انرژی مورد نیاز به یک باتری حجیم با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شود. ضمن آنکه همچنین گفته شده که گوشی شیائومی ۱۲ پرو یک باتری پر ظرفیت‌تر یعنی ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را در بطن خود جای خواهد داد. این گوشی براساس شایعات منتشر شده از شارژ سریع ۱۰۰ نیز پشتیبانی خواهد کرد.

گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ همان طور که از قبل گفته شده، از آخرین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلتفرم گوشی هوشمند(Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 SoC) در داخل بدنه قدرت خواهد گرفت. در مورد برچسب قیمتی این گوشی هوشمند تاکنون هیچ اطلاعاتی اعلام یا افشاء نشده است. با این حال، مطمئناً در چند روز آینده اطلاعات بیشتری در مورد گوشی‌های هوشمند پرچمدار آینده شیائومی دریافت خواهد شد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.