مشخصات کلیدی دایمنسیتی ۷۰۰۰ فاش شد، احتمالاً رقیب اسنپدراگون ۸۷۰ خواهد بود

مدیاتک اخیراً تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ (Dimensity 9000) خود را معرفی کرده است و رویداد اختصاصی آن را در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) در چین برگزار خواهد کرد. انتظار می‌رود که شرکت تایوانی اطلاعات بیشتری در مورد تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک در تاریخ مذکور افشا کند. گزارش‌های اخیر نشان داده‌اند که این شرکت همچنین روی تراشه دیگری به نام دایمنسیتی (Dimensity 7000) کار می‌کند. امروز، افشاگر معروف خبرهای فناوری Digital Chat Station جزئیات کلیدی در مورد این تراشه جدید و آتی پلتفرم موبایل مدیاتک را به اشتراک گذاشته است. همراه چیکاو باشید.

تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ اولین تراشه ۴ نانومتری جهان است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که پردازنده دایمنسیتی ۷۰۰۰ آینده مدیاتک نیز با فناوری پردازش ۵ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. اطلاعات جدید نشان می‌دهد که این تراشه هشت هسته‌ای خواهد بود که شامل چهار هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۷۵ گیگاهرتز و هسته‌های Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز خواهد بود.

تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک - چیکاو

پردازنده دایمنسیتی ۷۰۰۰ با گرافیک Mali-G510 MC6 همراه خواهد شد. حدس زده می‌شود که این SoC با پلتفرم موبایل کوالکام اسنپدراگون ۸۷۰ رقابت کند. اخیراً، همین افشاگر ادعا کرده بود که تراشه دایمنسیتی ۷۰۰۰ می‌تواند از شارژ سریع از شارژ سریع ۷۵ واتی پشتیبانی کند.

مشخصات شایعه شده فوق نشان می‌دهد که تراشه دایمنسیتی ۷۰۰۰ بین تراشه دایمنسیتی ۱۲۰۰ پلتفرم موبایل و تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ قرار می‌گیرد. یک پست اخیر در Weibo توسط مدیر کل Redmi، یعنی لو ویبینگ (Lu Weibing)، نشان می‌دهد که برند ردمی به احتمال زیاد می‌تواند یکی از اولین برندهایی باشد که یک تلفن مجهز به تراشه دایمنسیتی ۷۰۰۰ با پلتفرم موبایل را عرضه ‌کند.

طبق گزارش‌ها، در حال حاضر مرحله آزمایش تراشه دایمنسیتی ۷۰۰۰  پلتفرم موبایل آغاز شده است. از این رو، حدس زده می‌شود که این SoC ممکن است در دسامبر ۲۰۲۱ (آذر – دی ماه ۱۴۰۰)) یا ژانویه ۲۰۲۲ (دی – بهمن ماه ۱۴۰۰) به طور رسمی رونمایی شود. اولین تلفن‌های مجهز به تراشه دایمنسیتی ۷۰۰۰ نیز احتمال داده می‌شود که تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ با این پردازنده جدیدی مدیاتک در بازار عرضه شود.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.