شایعه: گوشی هواوی نوا ۸ اس ای دوباره به عنوان یک تلفن 4جی عرضه می شود

هوآوی به دلیل تحریم‌هایی که از سوی آمریکا علیه این شرکت وضع شده است، در تامین قطعات برای گوشی‌های تولیدی خود از شرکت‌های قطعه ساز خارج از کشور با مشکلات فراوان و عدیده‌ای روبرو است، بنابراین، این شرکت چاره‌ای ندارد جز این که در عرضه‌ی محصولات جدید خود بسیار خلاقانه عمل کند. به نظر می‌رسد هواوی گوشی نوا ۸ اس ای (nova 8 SE) سال گذشته را آماده می‌کند تا فقط با پشتیبانی از شبکه ارتباطات ۴جی عرضه کند. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به برگه مشخصات این گوشی هوشمند که توسط افشاگر معروف   WHYLAB به اشتراک گذاشته شده است. همراه چیکاو باشید.

مدل‌های اصلی این سری تلفن همراه هواوی از پردازنده دایمنسیتی ۷۲۰ مدیاتک (Dimensity 720 Media Tek) برای نسخه استاندارد استفاده می‌کند اما این شرکت در بطن نسخه رده بالای این سری از گوشی‌های نوا ۸ اس ای تراشه دایمنسیتی ۸۰۰ یو مدیاتک (Dimensity 800 U) را که نسبت به پردازنده‌ی استفاده شده در گوشی نسخه استاندارد پردازنده‌ای قوی‌تر است، قرار داده است. هواوی در این عرضه مجدد، نوع تراشه استفاده شده در بطن گوشی را تغییر می‌دهد.

این غول فناوری چین، در مدل‌های اصلی که در سال گذشته روانه ویترین فروشگاه‌ها کرد، از پردازنده کرین ای ۷۱۰ (Kirin 710) استفاده ‌کرده بود که آن تراشه محصول خود آن شرکت بود اما این اولین تراشه‌ای است که برای گوشی‌های هواوی در کارخانه تراشه ساز SMIC چین تولید انبوه شده است (این تراشه بر اساس فرآیند ۱۴ نانومتری FinFET ساخته شده است). این گوشی با سیستم عامل اختصاصی هواوی یعنی هارمونی او اس ۲ (HarmonyOS 2) عرضه خواهد شد و از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی برای پیکربندی و عرضه در بازار بهره خواهد برد.

ماژول دوربین اصلی گوشی هواوی نوا ۸ اس ای - چیکاو

برخلاف گوشی نوا ۸ اس ای یوث (nova 8 SE Youth) که اوایل امسال عرضه شد و از پردازنده کرین ۷۱۰ ای (Kirin 710A) در داخل بدنه استفاده می‌کرد، این گوشی هواوی با که با پردازنده ۴جی ۸۰۰ یو دایمنسیتی مدیاتک ارائه خواهد گردید، دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی از نوع سوپر آمولد بوده و از وضوح فول اچ پلاس با رزولوشن 1080P با نسبت تصویر ۲۰ به ۹ بهره می‌برد  که نسخه پیشین نیز از همین مشخصات استفاده می‌کرد. البته نمی‌توان دقیقاً در مورد نوع صفحه نمایش گوشی‌های آتی اطمینان کامل داشت اما انتظار این است که این نمایشگر از نوع سوپر آمولد باشد.

به هر حال، به نظر می‌رسد که به غیر از کاهش قدرت تراشه و همچنین بازگشت به استفاده از شبکه ارتباطات ۴جی، این گوشی عمدتاً همان مشخصات و قابلیت‌ها را ارزانی خواهد داشت. علاوه بر مواردی که گفته شد، این گوشی همچنین از یک دستگاه باتری با ظرفیت ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز در داخل بدنه استفاده می‌کند که می‌تواند از شارژ سریع ۶۶ واتی از طریق USB-C پشتیبانی کند.

علاوه بر مشخصات فوق، در مورد مجموعه لنزهای ماژول دوربین نیز گفته شده است که این گوشی هواوی در پنل پشتی از ماژول دوربین سه‌گانه استفاده می کند که از یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم f/1.9 به عنوان لنز اصلی بهره می‌برد و علاوه بر استفاده از یک لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، دو حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو برای عکاسی مینیاتوری و سنسور تشخیص عمق تصویر نیز در کنار آن قرار گرفته‌اند.

رنگ بندی گوشی هواوی نوا ۸ اس ای -چیکاو

دوربین سلفی که در بالای صفحه نمایش پنل جلو جای گرفته کیفیت ۱۶ مگاپیکسلی را برای عکس‌های سلفی و تماس های تصویری به ارمغان می‌آورد که از دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد. این گوشی از نظر ابعاد نیز با دارا بودن اندازه‌های ۱۶۱.۶ در ۷۴.۸ در ۷.۵ میلی متر با نسخه پیشین هیچ تفاوتی ندارد به جز یک تفاوت بسیار ریز که وزن آن از ۱۷۸ گرم به ۱۸۰ گرم تغییر کرده است که این تغییر نیز قابل چشم پوشی است.

منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.