گوشی های هواوی نوا ۹ و هواوی نوا ۸ آی ۲۱ اکتبر برای بازار جهانی در وین اتریش معرفی می شوند

هواوی قصد دارد دو گوشی هوشمند جدید خود را طی رویدادی در ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) در وین اتریش معرفی کند. این شرکت این گوشی‌ها را در بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد. طبق شایعات، در این رویداد گوشی هواوی نوا ۹  (Huawei Nova 9) و هواوی نوا ۸ آی  (Huawei Nova 8i) معرفی خواهند شد.

 این‌ها جدیدترین گوشی‌های میان رده عرضه شده توسط این شرکت هستند. اکنون این اولین باری است که هواوی پس از مدت زمانی طولانی قصد دارد گوشی‌های هوشمند جدیدی را برای خارج از چین و بازار جهانی معرفی کند. همراه چیکاو باشید.

این شرکت از زمانی که از سوی آمریکا تحریم شد و استفاده از سرویس‌های گوگل را بر روی گوشی‌های جدید خود از دست داد، مجبور شد از فروشگاه برنامه‌های اختصاصی خود استفاده کند و تولید و فروش گوشی‌های این برند که تا رتبه دومین برند پرفروش دنیا پیش رفته بود، محدود به سرزمین مادری، چین شد.

شاید اگر تحریم‌های آمریکا ترمز پیشرفت این شرکت را نکشیده بود، با توجه به برنامه‌های رو به رشد سریعی که داشت تاکنون سامسونگ را نیز از صدر جدول به زیر کشیده و بر جای آن تکیه زده بود. هواوی امروزه محدود به استفاده از برنامه‌های فروشگاه خود فقط در بازار چین تمرکز دارد.

کاربرد عمومی تلفن‌های هوشمند اندرویدی بدون خدمات تلفن همراه گوگل در بازارهای جهانی بسیار محدود است. همچنین، مشتریان جهانی علاقه چندانی به ترک خدمات و برنامه‌های گوگل ندارند که سال‌ها از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

  • مشخصات گوشی‌های هواوی نوا ۹ و هواوی نوا ۸ آی

با توجه به این که این دستگاه‌ها در بازار چین عرضه شده‌اند، بنابراین، اکنون می‌توان حدس زد که از این دو گوشی هواوی چه انتظاراتی می‌توان داشت.

به عنوان مثال، هواوی نوا ۹ که در ماه گذشته در چین معرفی شد، دارای صفحه نمایش ۶.۵۷ اینچی از نوع سوپر آمولد با وضوح صفحه نمایش فول اچ دی پلاس است. این دستگاه در پنل جلو از حفره هول پانچ در بالای مرکز نمایشگر بهره می‌برد که حسگر دوربین سلفی در آن جای خواهد گرفت و همچنین از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ استفاده می‌کند. همچنین حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار دارد.

مشخصات گوشی‌های هواوی نوا ۹ و هواوی نوا ۸ آی - چیکاو

گوشی هواوی نوا ۹ مجهز به تراشه پیشرفته اسنپدراگون ۷۷۸ جی کوالکام  (Qualcomm Snapdragon 778G) خواهد شد، اما نکته‌ی مهمی که وجود دارد، این است که این پردازنده از شبکه ارتباطات ۵جی پشتیبانی نمی‌کند، اما هواوی به استفاده از شبکه 4g نیز قناعت کرده و آن را با همین مشخصه در بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد.

دلیل آن این است که این شرکت اجازه‌ی استفاده از شبکه‌های ۵جی را ندارد. فناوری‌های ۵جی با دستگاه‌های ساخته شده توسط شرکت‌های آمریکایی تولید می‌شوند و آمریکا اجازه استفاده از این فناوری را به هواوی نمی‌دهد و هیچ سازنده‌ای که از دستگاه‌های آمریکایی برای ساخت تراشه ۵جی استفاده می‌کند نیز، حق فروش تراشه به شرکت هواوی را ندارد.

در نتیجه هواوی فقط می‌تواند گوشی‌هایی تا نهایتاً ۴جی را تولید کرده و به فروش برساند. این می‌تواند یک مشکل بزرگ برای کسانی باشد که نیاز به استفاده از ۵ جی دارند. چنین افرادی نمی‌توانند گوشی‌های تولیدی هواوی را خریداری کنند.

این دستگاه دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است. در بخش دوربین، یک حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک ماژول فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، ماکرو ۲ مگاپیکسلی، و سنسور ۲ مگاپیکسلی داده‌های عمق تصویر وجود دارد. علاوه بر این، برای عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدئویی، یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی در پنل جلو قرار گرفته است. این دستگاه قدرت خود را از باتری با ظرفیت ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۶۶ واتی تامین می‌کند.

هواوی نوا ۸ آی - چیکاو

گوشی دیگر هواوی یعنی نوا ۸ آی نیز از صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می‌برد.با این حال، این صفحه از نوع LCD خواهد بود که ارزان‌تر است و در قسمت بالا سمت چپ نیز حفره هول پانچ تعبیه شده تا حسگر سلفی در آن قرار داده شود.

در داخل بدنه این دستگاه نیز پردازنده اسنپدراگون ۶۶۲ به این گوشی قدرت می‌بخشد که با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. این تراشه نیز در حال حاضر به ارائه شبکه ارتباطات ۴جی محدود شده است، بنابراین هیچ قابلیت یا ویژگی شگفت‌انگیزی در مورد این گوشی نیز وجود ندارد.

دوربین سلفی یک از یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد و دوربین پنل پشتی نیز از یک مجموعه چهارگانه استفاده می‌کند که دوربین اصلی لنز ۶۴ مگاپیکسلی دارد و دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و دو ماژول ۲ مگاپیکسلی دیگر نیز با آن همراه شده‌اند. این دستگاه نیز قدرت خود را از باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۶۶ واتی تامین می‌کند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.