ساعت هوشمند جدید موتورولا بدون Wear OS برای پیش خرید در دسترس قرار گرفت

به نظر نمی‌رسد که تمام سازندگان اسمارت واچ از سیستم عامل Wear OS3 در ساعت‌های هوشمند خود بهره ببرند. موتورولا نیز بی‌سر و صدا چنین کرد و ساعت هوشمند بعدی خود را با نام موتورولا موتو واچ ۱۰۰ (Motorola Moto Watch 100) ۱۰۰ بدون استفاده از سیستم عامل گوگل و سامسونگ معرفی کرده است. این ساعت هم اکنون با قیمت ۱۰۰ دلار برای پیش خرید در دسترس قرار دارد. همراه چیکاو باشید.

برای اولین بار، ایوان بلس (Evan Blass) افشاگر معروف خبرهای فناوری، خبر تولید ساعت موتورولا موتو واچ ۱۰۰ را با نگارش توییتی در توییتر به اشتراک گذاشت. اکنون این خبر این افشاگر مشهور به واقعیت پیوسته و شرکت موتورولا ضمن معرفی این ساعت، اجازه داده است تا مشتریان بتوانند این دستگاه را پیش خرید کنند.  

ساعت هوشمند موتو واچ ۱۰۰ لزوماً جانشین نسل سوم ساعت هوشمند موتو ۳۶۰ (Moto 360) این شرکت نیست، اگرچه بسیاری از نشانه‌های طراحی این ساعت هوشمند نیز مشابه با پوشیدنی‌های همان مدل سال ۲۰۱۹ را دارد. این ساعت دارای یک صفحه نمایش گرد با گیره‌های بزرگ و دو دکمه فشاری فیزیکی در سمت راست است. قاب ۴۲ میلیمتری این ساعت از آلومینیوم ساخته شده است، بنابراین با وزنی حدود ۴۵.۸ گرم باز هم دستگاهی بسیار سبک است. این اسمارت واچ یک صفحه نمایش ۱.۳ اینچی دارد اما پنل آن بر خلاف انتظار از نوع سوپر آمد نیست بلکه موتورولا برای آن پنل LCD را در نظر گرفته است.

مشخصات و قابلیت های ساعت هوشمند موتو واچ ۱۰۰ - چیکاو

مهم‌ترین تغییر این مدل با نسل سوم موتو ۳۶۰ نرم‌افزار آن است. این ساعت هوشمند از سیستم عامل  Wear OS گوگل بهره نمی‌برد بلکه در عوض، سیستم عاملی به نام (Moto Watch OS) را اجرا می‌کند که احتمالاً مبتنی بر سیستم عامل  real-time OS را که به اختصار RTOS نامیده می‌شو، اجرا می کند.

ساعت‌های هوشمندی که از سیستم عامل RTOS استفاده می‌کنند، مانند ساعت‌های پوشیدنی برندهای آمزفیت (Amazfit) و وان پلاس واچ (OnePlus Watch)، معمولاً عمر باتری بیشتری را ارائه می‌کنند، اما در یکپارچه سازی و هماهنگی انجام چند عمل با هم، نسبت به سایر ساعت‌های هوشمند که از سیستم عامل گوگل استفاده می‌کنند، کم می‌آورد. در واقع، ساعت هوشمند موتورولا موتو واچ ۱۰۰ ظاهراً با هربار شارژ  تا دو هفته دوام خواهد آورد.

تناسب اندام و سلامتی نیز از قابلیت‌های مهمی است که مورد تمرکز اصلی موتورولا موتو واچ ۱۰۰ است. این ساعت هوشمند موتورولا از ۲۶ حالت ردیابی ورزشی از جمله پیاده روی، ورزش قایقرانی در مکان‌های داخلی و خارجی، دویدن در داخل و خارج از خانه، کراس فیت، فوتبال آمریکایی و غیره را ارائه می‌دهد.

این ساعت می‌تواند معیارهایی مانند گام‌های برداشته شده، کالری سوزانده شده، مسافت طی شده، طول گام، میزان نرخ متوسط و حداکثر ضربان قلب را ارائه دهد و همچنین تغییرپذیری ضربان قلب و اندازه گیری میزان اکسیژن خون SpO2 ازجمله دیگر قابلیت‌های این اسمارت واچ موتورولا است. همچنین مدت زمان خواب، کارایی و سطح اکسیژن شما را در شب پایش می‌کند.

ساعت هوشمند موتو واچ ۱۰۰ موتورولا را می‌توانید به یک برنامه تناسب اندام موتورولا که اگرچه هنوز راه اندازی نشده، (اما به زودی معرفی و در دسترس قرار خواهد گرفت) متصل کنید. با توجه به آنچه تاکنون می‌توانیم از آن ببینیم، برنامه به‌خوبی طراحی شده است، اگرچه برای بررسی آن باید تا دسامبر (آذر – دی) صبر کنیم.

رنگ بندی ساعت هوشمند موتو واچ ۱۰۰ موتورولا - چیکاو

قابل ذکر است که ساعت هوشمند موتو واچ ۱۰۰ مستقیماً از موتورولا به دست مصرف کننده نمی‌رسد بلکه، موتورولا مجوز نام خود را به eBuyNow، همان شرکتی که مسئول احیای نام Moto360  در سال ۲۰۱۹ بود، صادر کرده است.

آیا تصور می کنید که این ساعت هوشمند موتو واچ ۱۰۰ موتورولا برای شما مناسب باشد؟ ساعت هوشمند موتو واچ ۱۰۰ برای پیش‌سفارش از Motorola. com یا motowatch. com با قیمت ۹۹.۹۹ دلار در دو رنگ موجود است: مشکی (Phantom Black)  و نقره‌ای (Glacier Silver). وب سایت موتو واچ می‌گوید این ساعت تا ۱۰ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۹ آذر ۱۴۰۰) برای پیش خرید عرضه می‌شود.

منبع androidauthority
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.