کوالکام اسنپدراگون 898 ممکن است در اجلاس Tech Summit در 30 نوامبر معرفی شود

هر سال، در پایان، کوالکام میزبان اجلاس فناوری سالانه خود است که در آن اجلاس این شرکت همچنین از پردازنده پرچمدار نسل بعدی خود برای تلفن‌های هوشمند رونمایی می‌کند. امسال، اجلاس فناوری کوالکام از ۳۰ نوامبر تا ۲ دسامبر برگزار می‌شود. بنری برای این رویداد در وب‌سایت شرکت نشان می‌دهد که یک قایق در حال ردیابی علامت بی‌نهایت است و برچسبی با عنوان «به زودی بیشتر خواهد آمد!» را نشان می‌دهد. بدون افشای اطلاعات اضافی اما، می‌توان حدس زد که نسل بعدی تراشه پرچمدار سری اسنپدراگون، یعنی اسنپدراگون ۸۹۸ (Qualcomm Snapdragon 898) کوالکام به طور رسمی در ۳۰ نوامبر (۹ آذر ماه ۱۴۰۰) معرفی شود.  همراه چیکاو باشید.

پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده موبایل است. با این حال، به اندازه کوالکام اسنپدراگون 865 کارآمد نیست. از این رو، کوالکام احتمالا بیشتر بر روی ساخت اسنپدراگون 898 یک پردازنده کم مصرف تمرکز خواهد کرد.

انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸۹۸ در کنار بهره وری انرژی، کمی سریعتر از اسنپدراگون ۸۸۸ و۸۸۸ پلاس باشد. اسنپدراگون ۸۹۸ احتمالاً توسط TSMC و با استفاده از ساخت ۵ نانومتری مشابه اپل ۱۵ بایونیک تولید خواهد شد.

اسنپدراگون ۸۹۸ (Qualcomm Snapdragon 898) کوالکام - چیکاو

برخی از گزارش‌ها نیز ادعا می‌کنند که اسنپدراگون ۸۹۸ (SM-8450) آینده توسط غول کره جنوبی سامسونگ با استفاده از فرآیند ۴ نانومتری آن شرکت تولید خواهد شد. انتظار می‌رود که روی معماری Dual 3400 (دوگانه ۳۴۰۰) به همراه واحد پردازش گرافیکی Adreno 730 اجرا شود.

این همان تراشه هشت هسته‌ای با فرکانس ۱.۷۹ گیگاهرتز را به ارمغان می‌آورد و با استفاده از وات توان بالاتر می‌توان اورکلاک کرد. انتظار می‌رود این تراشه دارای یک هسته پردازنده اصلی ARM Cortex-X2 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز، سه هسته میانی مبتنی بر Cortex-A710 با کلاک ۲.۵ گیگاهرتز و چهار هسته کارآمد برگرفته از Cortex-A510 با فرکانس ۱.۷۹ گیگاهرتز باشد.

آن طور که گفته می‌شود، این تراشه باید نسبت به مدل قبلی خود ۲۰ درصد بهبود عملکرد داشته باشد و همراه با مودم اسنپدراگون X65 5G عرضه شود که از نظر تئوری می‌تواند حداکثر سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد.

اجلاس Tech Summit - چیکاو

در مجموع، اسنپدراگون ۸۹۸ با A15 Bionic اپل که در حال حاضر سریع‌ترین پردازنده موبایل از نظر قابلیت CPU و GPU است، رودررو خواهد شد. کوالکام باید در اجلاس فناوری آینده اسنپدراگون که در ۳۰ نوامبر برگزار می‌شود، اطلاعات بیشتری را در مورد اسنپدراگون ۸۹۸ به اشتراک بگذارد.

در مورد گوشی‌های هوشمند، انتظار می‌رود شیائومی اولین تولیدکننده‌ای باشد که دستگاهی با پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۹۸ عرضه می‌کند. گفته شده این گوشی که احتمالاً شیائومی ۱۲ باشد تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد. به غیر از شیائومی، بسیاری از تولیدکنندگان از جمله هواوی، لنوو، موتورولا، ویوو، اوپو و سامسونگ در اولین دسته از شرکت‌هایی قرار دارند که به احتمال زیاد، اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه جدید اسنپدراگون ۸۹۸ را عرضه خواهند کرد.

منبع Gizmochina Gizbot
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.