گوگل به دلیل عدم آمادگی برای رقابت، طرح ساخت گوشی پیکسل تاشو را رها می کند

در اکتبر سال جاری (مهر – آبان ۱۴۰۰)، گوگل سیستم عامل اندروید ۱۲ را برای تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند تاشو و سایر دستگاه‌ها راه اندازی کرد. این سیستم به طور خاص برای سازگاری با برنامه‌های کاربردی با صفحه نمایش بزرگ بهینه شده است. در آن زمان، صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند حدس می‌زد که حرکت گوگل به این دلیل است که راه را برای گوشی هوشمند تاشو خودش هموار کند. علاوه بر این، گزارش‌هایی مبنی بر این منتشر شد که می‌گفت گوگل قصد دارد به زودی و شاید حتی در سال جاری یک دستگاه گوشی تاشو در بازار عرضه کند. همراه چیکاو باشید.

با این حال، به تازگی گزارشی در این مورد منتشر شده که ادعا می‌کند گوگل برنامه طراحی و ساخت گوشی گوگل پیکسل فولد (Google Pixel Fold) خود را لغو کرده است. امروز، راس یانگ (Ross Young)، یکی از کارشناسان آگاه این صنعت، این خبر را منتشر کرد که گوگل تصمیم گرفته است از عرضه گوشی هوشمند تاشو پیکسل فولد صرف نظر کند. به همین خاطر این شرکت از ادامه سفارش قطعات برای گوشی تاشو منصرف شده است. بر اساس این گزارش، پس از تجزیه و تحلیل آنچه که پیکسل فولد ارائه خواهد کرد، گوگل متوجه شد که این دستگاه رقابتی نخواهد بود و در بازارهایی مانند ایالات متحده، اروپا و سایر بازارها قادر به مدیریت و رقابت با سامسونگ نخواهد بود.

در بازار چین، موتورولا، هواوی، شیائومی و سایر برندها گوشی‌های هوشمند تاشو به تولید انبوه رسانده‌اند. اوپو نیز به زودی از گوشی هوشمند تاشو خود رونمایی خواهد کرد. در نتیجه می‌توان نتیجه‌گیری کرد که در چنین بازارهایی و با حضور چنین غول‌های فناوری، گوگل پیکسل فولد به اندازه کافی رقابتی نیست.

حدس و گمان هایی در مورد گوشی گوگل پیکسل فولد - چیکاو

طبق گزارش‌ها، گوشی گوگل پیکسل فولد از طراحی شبیه گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ استفاده می‌کند. این صفحه نمایش از فناوری نمایشگرهای LTPO بهره می‌برد و همچنین از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز برای تصویر پشتیبانی می‌کند. گوشی هوشمند پیکسل فولد گوگل که قرار بود معرفی شود، در پنل پشتی از ماژول دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی واید، ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

  • حدس و گمان هایی در مورد گوشی گوگل پیکسل فولد

تاکنون شرکت گوگل در این باره خبرهای قطعی اعلام نکرده است و آنچه در دنیای مجازی منتشر می‌شود بیشتر حدس و گمان‌های آگاهان این صنعت یا افشاگران خبرهای دنیای فناوری است که نمی‌توان با قاطعیت این خبرها را تأیید یا رد کرد.

بنابراین، این آخرین گزارش برخلاف گزارش‌های قبلی است. این گزارش ادعا می‌کند که گوشی تاشوی گوگل پیکسل فولد سال آینده معرفی و عرضه خواهد شد. گزارش‌هایی مبنی بر این وجود دارد که گوشی تاشوی گوگل پیکسل فولد فرمت کتابی خواهد داشت. این گوشی دارای یک صفحه نمایش داخلی انعطاف‌پذیر و یک صفحه نمایش کمکی در قسمت بیرونی کیس است. همچنین شایعه شده که این گوشی هوشمند با چندین دوربین وارد بازار می‌شود.

گوشی گوگل پیکسل فولد - چیکاو

بر اساس اطلاعات موجود، از نظر سنسور دوربین، گوگل پیکسل فولد ۵جی در مقایسه با گوگل پیکسل ۶ پرو پایین‌تر خواهد بود. به طور خاص، دوربین اصلی شامل یک سنسور ۱۲.۲ مگاپیکسلی سونی IMX363 خواهد بود اما از نظر مقایسه می‌توان گفت که گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو دارای ۵۰ مگاپیکسل سامسونگ GN1 است.

ذکر این نکته نیز ضروری است که در این گزارش هم گفته نشده است که گوگل به هیچ وجه گوشی هوشمند تاشو عرضه نخواهد کرد. فقط می‌گوید که گوگل در حال حاضر ایده تلفن هوشمند تاشو را کنار گذاشته است اما می‌توان امیدوار بوداین شرکت در آینده این دستگاه را عرضه کند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.