سامسونگ اکثر گوشی های هوشمند پرچمدار خود را به تراشه های اگزینوس مجهز می کند

بر اساس گزارش ETNews، بخش نیمه هادی سامسونگ قصد دارد تا در سال آینده عرضه پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ را دو برابر کند. در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ از تراشه‌های اگزینوس استفاده می‌کنند. همراه چیکاو باشید.

تراشه‌های اگزینوس در گوشی‌های هوشمند تولیدکنندگان دیگر نیز استفاده می‌شوند، اما تعداد این دستگاه‌ها بسیار کم است. پایگاه مشتریان تراشه‌های اگزینوس سامسونگ بیشتر در برندهای چینی مانند ویوو و میزو  وجود دارد. اخیراً، تراشه‌های سامسونگ به دلیل این که از نظر عملکرد و بهره‌وری انرژی در رده بالایی قرار ندارند و نمی‌توانند با تراشه‌های دیگر برنده‌های مطرح بازار رقابت کنند، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. یکی از انتقاداتی که بسیار زیاد به این پردازنده‌ها وارد می‌شود گرم شدن بیش از حد این پردازنده‌ها در زیر باز است.

تراشه پرچمدار اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ - چیکاو

اکنون که این شرکت از هسته‌های محاسباتی اصلی آرم (Arm) به جای هسته‌های سفارشی خود استفاده کرده است، آن طور که گفته می‌شود، عملکرد هر دو مدل پردازنده پرچمدار و میان رده اگزینوس به طور قابل توجهی بهبود یافته است و احتمالاً در نسل‌های بعدی حتی بهتر از این نیز خواهد شد. آگاهان این صنعت می‌گویند که مسائل و مشکلات مربوط به گرما نیز در آینده بسیار نزدیک حل خواهد شد و این تراشه‌های سامسونگ حتی به پشتیبانی از شبکه ارتباطات نسل پنجم موبایل یعنی ۵جی نیز مجهز خواهند شد.

خاطر نشان می‌شود که سامسونگ با AMD همکاری می‌کند تا عملکرد گرافیکی تراشه‌های موبایل تولیدی خود را به سطح بالاتری برساند و مشکلات فعلی این پردازنده‌ها را نیز برطرف سازد.

اولین ایده همکاری این دو شرکت بر روی تراشه پرچمدار اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ خواهد بود که قرار است در گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس ۲۲ این شرکت استفاده شود. علاوه بر این، بسیاری از گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه و میان رده نسل بعدی سامسونگ نیز پردازنده‌های اختصاصی اگزینوس را دریافت خواهند کرد.

البته نکته‌ای که ETNews به آن اشاره نکرده است این است که آیا سامسونگ تعداد بازارهایی را که قرار است گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس ۲۲ را که از تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ بهره خواهند برد، گسترش خواهد داد یا خیر.

رنگ بندی گلکسی اس ۲۲ - چیکاو

بر اساس گزارش‌ها، تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ با استفاده از فناوری فرآیند ۵ نانومتری تولید خواهد شد. این پردازنده از یک هسته Cortex-X2 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز تشکیل شده است و همچنین چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز نیز دیگر هسته‌های این تراشه پیشرو خواهند بود. فرکانس پردازنده گرافیکی این تراشه اصلی نیز ۱۲۵۰ مگاهرتز است.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.