ایلان ماسک در 2 روز 50 میلیارد دلار از دست داد

پس از ایجاد نظرسنجی که ایلان ماسک در توییتر در مورد فروش بخشی از سهام تسلا انجام داد، رئیس این شرکت ایلان ماسک باعث کاهش شدید ارزش آن‌ها شد. تنها در دو روز، قیمت سهام این شرکت بیش از ۲۰۰ دلار کاهش یافت و برآورد ثروت شخصی آقای ماسک در همان زمان ۵۰ میلیارد دلار کاهش یافت.  همراه چیکاو باشید.

طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، چنین کاهش شدیدی در ارزش دارایی‌های شخصی یک رکورد است و آخرین بار در سال ۲۰۱۹ مشاهده شد، زمانی که با جدایی بنیانگذار آمازون جف بزوس (Jeff Bezos)، ثروت او ۳۶ میلیارد دلار کاهش یافت. اکنون، اما می‌توان گفت که جف بزوس تا چنان حجم عظیمی از کاهش دارایی، باز هم در رده بعد از ایلان ماسک قرار می‌گیرد. ثروت ایلان ماسک در حدود ۱۴۳ میلیارد دلار بود که اکنون به ۸۳ میلیارد دلار کاهش یافته است که بیش از تمام ثروت بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت می‌شود.

آقای ماسک نتایج یک نظرسنجی را در ۷ نوامبر (۱۶ آبان) در توییتر منتشر کرد. در مجموع ۳.۵ میلیون نفر در این رای گیری شرکت کردند. از این تعداد، ۵۷.۹ درصد به میلیاردر رای دادند تا ۱۰ درصد از سهام تسلا را برای پرداخت مالیات بفروشد. صاحب شرکت قول داد که اراده خوانندگان خود را هر چه که باشد برآورده کند. در همان زمان، همان طور که اشاره شد، بلافاصله قبل از نظرسنجی؛ برادرش کیمبال ماسک که یکی از اعضای هیئت مدیره تسلا است، دارایی‌های خود را فروخت. در نتیجه، سهام این شرکت ۱۲ درصد کاهش یافت.

از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ (۹ تیر)، آقای ماسک مالک ۱۷۰.۵ میلیون سهم تسلا بود. در پایان معاملات در ۵ نوامبر، ارزش یک سهم ۱۲۲۲ دلار بود – با این قیمت. فروش ۱۰ درصد از کل بسته، حدود ۲۱ میلیارد دلار برای او به ارمغان می‌آورد.

  • پس از انتشار خبر فروش سهام بزرگ برادر ایلان ماسک، سهام تسلا 12 درصد دیگر سقوط کرد

کیمبال ماسک یکی از اعضای هیئت مدیره تسلا است و اسناد ثبت شده توسط تنظیم کننده‌های آمریکایی نشان می‌دهد که جمعه گذشته برادر رئیس این شرکت حدود ۱۵ درصد از سهام خود را در مجموع حدود ۱۰۰ میلیون دلار فروخته است. این اتفاق حتی قبل از این که ایلان ماسک موضوع نیاز به فروش ۱۰ درصد از سهام تسلا را برای رأی گیری در توییتر مطرح کند، اتفاق افتاد.

پس از انتشار خبر فروش سهام بزرگ برادر ایلان ماسک، سهام تسلا 12 درصد دیگر سقوط کرد - چیکاو

یک روز پس از اعلام نتایج نظرسنجی؛ حجم معاملات سهام این شرکت نسبت به حد معمول دو برابر شد. ماسک حدود ۱۷۰ میلیون سهام تسلا را در اختیار دارد، اگر او آماده فروش ۱۰٪ باشد، این تعداد معادل ۱۷ میلیون سهم است. صبح دیروز به وقت آمریکا ۳۵ میلیون سهم وارد بازار شد. این که ایلان ماسک فروش سهام خود را آغاز کرده یا نه تنها در پایان این هفته مشخص خواهد شد، زیرا قانون او را موظف می‌کند در صورت وقوع چنین معامله‌ای گزارش دهد.

اگر دوره ۲۸ اکتبر تا ۵ نوامبر (۶ تا ۱۴ آبان) را در نظر بگیریم، در آن زمان سایر اعضای هیئت مدیره شرکت نیز درگیر فروش سهام بزرگ تسلا بودند. سپس سرمایه کسب و کار این خودروساز از ۱ تریلیون دلار گذشت و سهامداران بزرگ کاملاً انتظار می‌رفت که از آن لحظه برای فروش اوراق بهادار با بیشترین سود استفاده کنند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.