آیا شیائومی سری 12 از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد؟

عملکرد فوق العاده سری اسنپدراگون ۸۸۸ امسال بسیار خوب بوده است، با این حال، عملکرد آن واقعاً عالی نیست. این به دلیل تولید حرارت بالا و عملکرد نامطلوب مصرف برق این تراشه اسنپدراگون کوالکام است. بنابراین، بسیاری از مردم مشتاقانه منتظر نسل بعدی تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۹۸ هستند. گمانه زنی‌ها تاکنون نشان می‌دهد که اولین گوشی هوشمند مجهز به این تراشه در ماه دسامبر (دی – بهمن ۱۴۰۰) عرضه خواهد شد. شیائومی، سامسونگ، نوبیا و دیگر سازندگان در رقابت برای دریافت و عرضه این تراشه با گوشی‌های هوشمند خود هستند. با این حال، شیائومی ۱۲ محتمل‌ترین دستگاهی است که این پردازنده را در داخل بدنه خود استفاده کند. همراه چیکاو باشید.

علاوه بر بهبود عملکرد، گزارش‌های قبلی مبنی بر بهبود بخش دوربین گوشی‌های هوشمند سری شیائومی ۱۲ ( Xiaomi 12) وجود داشت. گزارش‌های اولیه ادعا می‌کنند که شیائومی ۱۲ سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ را عرضه خواهد کرد که بسیار مورد انتظار است. با این حال، آخرین گزارش نشان می‌دهد که نسخه استاندارد این گوشی هوشمند از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده نخواهد کرد.

آخرین گزارش نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه سنسور حدود 1/1.3x عرضه می‌شود. گزارش‌هایی وجود دارد که این دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از حرکت فوق آهسته ۱۹۲۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند همچنین دارای یک لنز فوق عریض با کیفیت ۵۰ مگاپیکسلی است. دوربین تله فوتو پریسکوپ نیز یک لنز با کیفیت ۵۰ مگاپیکسلی است. انتظار می‌رود دوربین اصلی این گوشی از لرزشگیر اپتیکال OIS نیز پشتیبانی کند.

گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ مشکی و قرمز - چیکاو

علاوه بر این، شیائومی ۱۲ از طرح انباشته شدن چند دوربین استفاده نمی‌کند، اما یک دوربین سه‌گانه با کیفیت بهتر را انتخاب می‌کند. با توجه به جزئیات بالا، همه دوربین‌های سه‌گانه‌ای که در ماژول دوربین پنل پشتی این گوشی استفاده خواهند شد، سنسورهای پرچمدار هستند. در مورد دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی نیز،  احتمال داده می‌شود که از این دوربین نیز در نسخه گوشی شیائومی ۱۲ اولترا استفاده شود.

البته تاکنون هیچ گزارش معتبری در مورد این سنسور پیکسل بزرگ وجود ندارد. ضمن این که مدل معمولی این سری پرچمداران شیائومی از این سنسور استفاده نخواهد کرد.

  • دیگر مشخصات گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ بر اساس شایعات

دستگاه شیائومی ۱۲ با صفحه نمایش نرخ تازه‌سازی تطبیقی LTPO عرضه خواهد شد. این ویژگی تابع تنظیم نرخ تازه‌سازی تطبیقی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز را تحقق می‌بخشد. این ویژگی همچنین تنظیم خودکار نمایشگر را به همراه خواهد داشت. این بدان معناست که وقتی کاربر یک بازی پر جنب و جوش را فعال می‌کند، نرخ تازه‌سازی نمایشگر به طور خودکار روی ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌شود. با این حال، هنگامی که کاربر در یک برنامه اجتماعی است، نرخ به روزرسانی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. این در نهایت به مصرف برق دستگاه کمک می‌کند، زیرا با کاهش یافتن نرخ نوسازی تصویر، میزان مصرف انرژی گوشی نیز کاهش می‌یابد. این گوشی هوشمند پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام پلتفرم موبایل (Qualcomm Snapdragon 898 SoC) را در بطن خود جای خواهد داد.

پنل پشتی و ماژول دوربین اصلی گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ - چیکاو

همچنین گفته شده که در داخل بدنه گوشی‌های سری ۱۲ شیائومی باتری با ظرفیت بالا قرار خواهد داشت. انتظار می‌رود این سری با ظرفیت باتری حدود ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت عرضه شود. به دلیل قوانین چین، شارژ بی‌سیم نهایتاً با قدرت ۵۰ وات عرضه خواهد شد. علاوه بر این، سرعت شارژ این گوشی هوشمند رکورد قبلی شارژ ۱۲۰ واتی را خواهد شکست. بنابراین، باتری بزرگ این گوشی ظرف ۲۰ دقیقه به طور کامل شارژ خواهد شد و این یک رکورد جدید برای شیائومی و گوشی‌های هوشمند آن خواهد بود.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.