آیفون های ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس همه برنامه ها را با ۱۲۰ هرتز ارائه نمی دهند

فروش آیفون 13 به طور رسمی در روز جمعه 24 سپتامبر (۲ مهر ماه) آغاز شد. با دریافت دستگاه‌های پیش سفارش به در منزل مشتریان یا فروشگاه‌های اپل در اکثر بازارها، اکنون خریداران متوجه شده‌اند که ویژگی ProMotion در این دستگاه‌ها به طور مداوم کار نمی‌کند. همراه چیکاو باشید.

آیفون 13 پرو و 13 پرومکس هر دو دارای صفحه نمایش ProMotion اپل هستند، به این معنی که از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی از سال 2017 روی آیپد پرو وجود دارد، اما این اولین بار است که اپل این ویژگی را به آیفون می‌آورد. سیستم عامل iOS 15 از ProMotion در همه برنامه‌ها در حین پیمایش یا انجام انتقال‌های تمام صفحه مانند تغییر برنامه یا کشیدن صفحه اصلی پشتیبانی می‌کند. 9to5Mac گزارش می‌دهد که تعداد زیادی از انیمیشن‌ها هنوز در نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ارائه می‌شوند و تجربه مورد نظر از نمایشگرهای ProMotion را عرضه نمی‌کنند.

صفحه نمایش آیفون 13 پرو بیشتر انیمیشن‌ها را در فرکانس 120 هرتز ارائه می‌دهد، اما هنوز تعداد زیادی انیمیشن وجود دارد که از نرخ تازه‌سازی بالاتر نهایت استفاده را نمی‌برند. برنامه‌های اپل همه با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز اجرا می‌شوند اما برنامه‌های دیگر در این نرخ نوسازی اجرا نمی‌شوند.

پنل پشتی سری آیفون 13 - چیکاو

اپل به 9to5Mac تأیید کرده است که توسعه دهندگان باید برنامه‌های خود را برای پشتیبانی از فریم بالاتر برای برنامه‌هایی که از رندر سفارشی مانند بازی‌ها استفاده می‌کنند، فعال کنند. این امر با افزودن یک کلید info.plist جدید به منظور انتخاب برنامه‌های خود برای پشتیبانی از 120 هرتز انجام می‌شود. اپل این اسناد را به زودی در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد و با یک به روزرسانی سیستم عامل اشکالی را برطرف می‌کند که به Core Animation اجازه نمی‌دهد نرخ بازخوانی بالاتر از ۶۰ هرتز را افزایش دهد.

منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.