سری هواوی نوا 9 با دو دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، اسنپدراگون ۷۷۸جی و فست شارژ ۱۰۰ واتی معرفی شد (بخش اول)

 هواوی در رویدادی که برای معرفی محصولات خود تدارک دیده بود، امروز سری جدید گوشی‌های هوشمند نوا 9 (Nova 9) خود را در چین معرفی کرد. تلفن‌های جدید نوا بر ارائه بهترین عملکرد دوربین در این کلاس متمرکز شده‌اند و هواوی تمام تلاش خود را برای دستیابی به این هدف انجام داده است. سری نوا ۹ همچنین از پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸ جی کوالکام (Qualcomm Snapdragon 778G) و فناوری شارژ فوق العاده سریع بهره می‌برند. با چیکاو همراه باشید

  • مشخصات گوش‌های هوشمند نوا ۹ و نوا ۹ پرو هواوی

نوا 9 دارای صفحه نمایش ۶.۵۷ اینچی با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل است و نوا 9 پرو دارای صفحه نمایش بزرگتر ۶.۷۲ اینچی با رزولوشن 2676 در 1236 است. هر دو صفحه نمایش دارای پنل های خمیده OLED هستند که از نرخ تازه سازی 120 هرتز به همراه نرخ نمونه برداری لمسی 300 هرتز بهره می‌برند. نمایشگرهای این دو گوشی نوا ۹ و نوا ۹ پرو  و از محدوده رنگ P3 بهره می‌برند اما یک ویژگی‌های متمایز در این دو صفحه نمایش این است که مدل استاندارد دارای یک حفره پانچ در قسمت مرکز بالای نمایشگر برای قرار دادن یک دوربین سلفی است در حالی که مدل حرفه‌ای دارای برش بزرگتری در گوشه سمت چپ بالا است که برای تعبیه‌ی دو دوربین سلفی درنظر گرفته شده است.

ماژول دوربین سری نوا 9 - چیکاو

هر دو گوشی نوا ۹ و نوا ۹ پرو از پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸جی ( Snapdragon 778G) بهره می‌برند اما به جای استفاده از نسل پنجم ارتباطات 5G از نسل پیشین یعنی 4G پشتیبانی می‌کنند. علت این موضوع نیز همان طور که اطلاع دارید به تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت مربوط می‌شود که در حال حاضر تراشه سازان اجازه‌ی فروش پردازنده‌هایی را که از 5G پشتیبانی می‌کنند به شرکت هواوی ندارند.

این تراشه قدرتمند کوالکام نیز با 8 گیگابایت رم جفت شده و هر دو گوشی از نظر ذخیره سازی داخلی در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی در دسترس قرار می‌گیرند.

دوربین‌ها بخش مهمی از این گوشی‌ها را تشکیل می‌دهند و حتی می‌توان گفت که این دو گوشی هواوی در اصل گوشی‌هایی دوربین محور هستند، بنابراین در مورد آن‌ها در بخش جداگانه صحبت خواهد شد. در مورد سایر مشخصات نیز می‌توان گفت که گوشی نوا 9 از یک باتری با ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند از شارژ سریع  66 واتی پشتیبانی کند در حالی که گوشی نوا 9 پرو به باتری کوچکتر 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است اما از فست شارژ ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند. هواوی ادعا می‌کند که در مدل حرفه‌ای، دستگاه شارژر ان می‌تواند تنها در مدت زمان فقط ۲۰ دقیقه باتری آن را که به طور کامل خالی باشد، به شارژ کامل ۱۰۰ درصدی برساند. علاوه بر این، گوشی نوا ۹ پرو برای خنک کردن پردازنده از خنک کننده گرافن VC +  استفاده می کند تا در هنگام بازی یا انجام کارهای سنگین دیگر، دمای پردازنده پایین نگه داشته شود.

مشخصات گوش‌های هوشمند نوا ۹ و نوا ۹ پرو هواوی - چیکاو

این دو گوشی دارای بلوتوث 5.2 با پشتیبانی از LDAC ، با پشتیبانی از پرداخت NFC ، Wi-Fi دو بانده ، پشتیبانی از دو سیم کارت، GPS دو فرکانس با پشتیبانی از NavIC و اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش هستند. هواوی هر دو گوشی را با سیستم عامل هارمونی او اس –  Harmony OS 2 به طور پیش فرض در دسترس کاربران قرار می‌دهد. در بخش دوم به ویژگی های دوربین اصلی و سلفی گوشی های سری نوا 9 هواوی پرداخته خواهد شد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.