مطالعه ی بزرگترین دستاورد تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل در ده سال گذشته (بخش اول)

در ده سال گذشته، بزرگترین دستاورد تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل بیشتر شبیه همین بوده است. آیفون بیشتر، لوازم جانبی آیفون بیشتر، برنامه‌های بیشتر و پول بسیار بیشتر. در حالی که گاهی اوقات Mac و iPad خراب می‌شوند، این شرکت با دلایل جدید برای خرید بزرگترین موفقیت‌های خود هرساله باز می‌گردد و رویداد آیفون ۱۳ امسال یک مطالعه موردی تقریباً کامل است که تا چه اندازه پیشرفت می‌تواند شما را پیش ببرد. آیفون ۱۳ در واقع آیفون ۱۲ اس است، یک به روزرسانی تکراری و افزایشی برای گوشی‌های سال گذشته تا این که چیزی که کاملا جدید به نظر ب‌رسد. همراه چیکاو باشید.

اما واقعاً چه آپدیتی! که  شرکت خواب نمی‌بیند که بتواند در طول یک سال قدرت پردازش، عمر باتری و دوربین‌ها، نمایشگرها و ظرفیت ذخیره‌سازی و اتصال و طراحی را بهبود بخشد، همه این‌ها بدون تغییر قیمت کمی؟ در سال ۲۰۲۱، با همان قیمت ۸۲۹ دلار که سال گذشته پرداخت می‌کردید اما اکنون دو برابر فضای ذخیره‌سازی برای شما موجود شده است، ۲.۵ ساعت اضافی عمر باتری، استفاده از شبکه ارتباطات ۵جی، و ۱۷۵ نیت روشنایی بیشتر نسبت به آیفون ۱۲، به علاوه ۴۷ درصد حسگر بزرگتر  و سیستم تثبیت کننده تغییر سنسور که قبلاً به طور انحصاری در آیفون ۱۲ پرومکس با قیمت ۱۰۹۹ دلار و بالاتر در دسترس بود.

ویژگی ها و مشخصات آیفون 13 - چیکاو

 اپل ادعا می‌کند که حالت فیلمبرداری سینمایی جدید منحصر به مدل‌های آیفون پرو نیست (هرچند که صفحه نمایش‌های ۱۲۰ هرتز نرم و روان، حالت عکاسی ماکرو جدید و فیلم و ProRes  به طور اختصاصی فقط در این گوشی ها قرار خواهند داشت )حتی آیفون ۱۳ مینی نیز اکنون سریع‌ترین پردازنده موجود در گوشی‌های هوشمند موجود در بازار را به شما هدیه می‌دهد.

همچنین، نمی‌توانید بگویید که طراحی اصلا تغییر نکرده است. در حالی که ناچ هنوز وجود دارد اما کوچکتر شده است! (من رنگ آبی آیفون ۱۳ پرو را نیز بسیار دوست دارم.)  و تنها جایگزینی است که می‌توانم در این سال پیدا کنم، هرچند که آیفون ۱۳ بسیار ضخیم‌تر و سنگین‌تر شده است. آیفون‌هایی که امسال جایگزین مدل‌های پیشین شده‌اند، امسال آنقدر قانع کننده هستند که من تا حدودی وسوسه می‌شوم تا آیفون ۱۲ مینی بسیار خوب خود را ارتقا دهم تا آن دوربین بهتر را با تغییر سنسور و یک ساعت یا بیشتر عمر باتری داشته باشم. (احتمالاً نمی‌خواهم، زیرا اعلام این بدان معناست که ارزش فروش مجدد گوشی فعلی من به احتمال زیاد از قبل کاهش یافته است، اما نگران هستم که اپل هنوز سال آینده مینی را به دلیل فروش ناچیز قطع کند.) اگر آیفون ۱۱ داشتم، من قطعاً روز جمعه آن را پیش خرید می‌کنم.

                                                               محفظه دوربین آیفون 13 - چیکاو                      

و اگرچه ممکن است این آیپد جدید ۱۰.۲ اینچی ۳۲۹ دلاری همچنان از کانکتور Lightning و قلم اپل نسل اول استفاده کند، اما ممکن است اپل همچنان بدون نیاز به پول بیشتر، ارتقاء قابل قبولی را ارائه دهد که به عنوان مثال می‌توان از فضای ذخیره‌سازی داخلی نام برد که در نسخه‌ی قبلی ۳۲ گیگابایت بوده اما اکنون و در نسخه‌ی جدید به ۶۴ گیگابایت افزایش پیدا کرده است.

آیپد صورتی اپل - چیکاو

دومین تغییر و ارتقاء مهم به پردازنده‌ی آن مربوط می‌شود. تراشه نسل قبلی که بر روی آیپد قبلی قرار داشت، از تراشه‌ی A10 Fusion بهره می‌برد که اکنون در تبلت نسل جدید به تراشه A 13 Bionic ارتقا یافته است. ضمن این که امیدواریم که سرانجام برای دوربین جلو نیز یک حسگر مناسب (مثلا ۱۲ مگاپیکسلی در عوض فقط ۱.۲ مگاپیکسلی) بر روی این تبلت برای انجام تماس های تصویری و شاید هم عکس های سلفی تعبیه شود.

منبع Theverge
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.