در رویداد اپل، آیپد نسل ۹ معرفی شد، از همان دوربین سلفی آیپد پرو جدید استفاده می کند

در رویدادی که امروز شرکت کوپرتینویی برای معرفی گوشی های سری ۱۳ آیفون برگزار کرد، آیپد جدید این شرکت نیز معرفی شد. آیپد نسل نهم در مقایسه با نسخه قبلی خود پیشرفت‌های اندکی را تجربه می‌کند. بیایید ببینیم آیپد ۱۰.۵ یا آیپد «ایر احیا شده ۲۰۱۹» دارای چه ویژگی‌های جدیدی است. 

در حقیقت، آیپد نسل ۹ دارای نوآوری‌های زیادی نیست، اما اکنون قدرتمندتر شده است. دلیل اصلی‌عدم استفاده از ویژگی‌های برجسته برای آن، قیمت پایین آن است. قیمت معمولی ۳۲۹ دلار است. اکنون می‌توانید آن را سفارش دهید و هفته آینده نیز آیپد جدید در دستان شما ظاهر می‌شود. همراه چیکاو باشید.

  • طراحی و صفحه نمایش آیپد نسل ۹

آیپد نسل نهم با همان زبان طراحی که در تمام آیپدهای قبلی استفاده شده است، عرضه می‌گردد. بنابراین، دارای همان حاشیه‌های بزرگ و استفاده از تاچ‌آیدی ادغام‌شده با دکمه‌ی هوم است. در قسمت جلویی، این آیپداز یک صفحه نمایش بزرگ ۱۰.۲ اینچی بهره می‌برد و برای پنل نمایشگر آن از نوع LCD استفاده شده است. صفحه نمایش این آیپد متأسفانه، از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز که امروزه هم معمول و رایج شده و مورد نیاز کاربران است، پشتیبانی نمی‌کند.

با این حال، همه محصولات دستگاه‌های آیپد اپل دارای رنگ‌های جذاب و وضوح دقیق هستند. بنابراین آیپد ۹ جدید عملکرد تماشایی فوق العاده‌ای را نیز ارائه می‌دهد. البته، از یک تبلتی چنین ارزان قیمت و آن هم از برند اپل نمی‌توان و نباید انتظار ویژگی‌های صفحه نمایش آیپدهای رده بالا را داشت. اما با تمام این اوصاف باز هم آیپد نسل نهم اپل را می‌توان یکی از بهترین تبلت‌های موجود در روی کره زمین دانست.

طراحی و صفحه نمایش آیپد نسل ۹ - چیکاو

همان طور که در این رویداد، این تبلت به طور رسمی معرفی گردید،، صفحه نمایش این تبلت از قابلیت True Tone برخوردار است که این قابلیت، در واقع این یک نرم‌افزار ویژه است که باعث می‌شود آیپد دمای صفحه نمایش را تنظیم کند تا با نور محیط اطراف شما مطابقت داشته باشد.

  • سخت افزار و قابلیت‌های آیپد نسل ۹

سخت‌افزار و ویژگی‌های تبلت‌های آیپد استاندارد اپل هرگز از پردازنده‌های فوق‌العاده و پرچمدار برخوردار نبوده‌اند. درکل می‌توان گفت که این آیپدها به دلیل این که از قیمت بسیار پایینی برخوردار می‌شوند، بنابراین به طور معمول از تراشه‌های آخرین نسخه در آن ها استفاده نمی‌شود بلکه معمولاً پردازنده‌های یکی دو نسل قبل در داخل بدنه‌ی آن‌ها جای می‌گیرند. این موضوع در باره‌ی آیپد نسل نهم اپل نیز صادق است و این تبلت از تراشه‌های آخرین نسخه یا پرچمدار اپل بهره نمی‌برد.

سخت افزار و قابلیت‌های آیپد نسل ۹ - چیکاو

آیپد ۹ دارای تراشه Bionic اپل A 13 است که در هنگام رونمایی از آیفون ۱۱ معرفی شد. به عبارت دیگر، این پردازنده در حال حاضر دو نسل از جدیدترین پردازنده‌ی فعلی اپل، قدیمی‌تر است اما پردازنده اپل A 13 هنوز هم یک پردازنده بسیار خوب و واقعا قدرتمند است. بدون شک، این دستگاه می‌تواند عملکرد بسیار بهتر و سریعتری را نسبت به پردازنده‌های تبلت های اندرویدی رقیب برای شما به ارمغان آورد. برخلاف پردازنده، فضای ذخیره‌سازی داخلی آیپد نسل ۹ با افزایش همراه شده و به ۶۴ گیگابایت بالغ گردیده است. یعنی نسبت به نسل پیشین دو برابر شده است.

  • دوربین آیپد نسل ۹

در این رویداد، هیجان انگیزترین لحظه در مورد سایر مشخصات و قابلیت های این تبلت، زمان اعلام کیفیت دوربین آن بود. آیپد ۹ دارای دوربین مشابه آیپد پرو (۲۰۲۱) است. بنابراین، ما در مورد یک دوربین سلفی ۱۲۲ درجه صحبت می‌کنیم. این یک لنز فوق عریض با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل است. به همین دلیل، دوربین این آیپد از ویژگی منحصر به فرد اپل با نام Center Stage پشتیبانی می‌کند. این مورد به نرم‌افزار اجازه می‌دهد تا هنگام حرکت در اطراف «چهره شما را دنبال کند».

در مورد دوربین اصلی در پنل پشت دستگاه نیز می‌توان گفت که هنوز هم از یک حسگر با رزولوشن ۸ مگاپیکسل بهره می‌برد که همانند دوربین نسل قبلی این دستگاه است.

  • سایر قابلیت‌ها و امکانات آیپد نسل ۹

از دیگر مشخصات و قابلیت های آیپد نسل نهم می‌توان گفت که از قلم مخصوص اپل یعنی اپل پنسل (Apple Pencil) نسل اول پشتیبانی می‌کند. این دستگاه از طریق درگاه لایتنینگ می‌تواند شارژ شود و آهن ربا در درون آن وجود ندارد تا بتواند از شارژر جدیدتری که از فناوری شارژ مگ سیف پشتیبانی می‌کند، بهره ببرد. آیپد ۹ از صفحه کلید Apple Folio نیز پشتیبانی می‌کند. البته، این صفحه کلید به اندازه صفحه کلید Magic خوب نیست، اما باز همین هم که هست از نبودنش بهتر است.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.