به این ۴ دلیل گوشی های پرچمدار آیفون سری ۱۳ اپل ارزش خریدن ندارند (بخش اول)

حدود یک هفته دیگر، جدیدترین گوشی‌های پرچمدار اپل، سری آیفون ۱۳ به طور رسمی معرفی می‌شود. تاکنون، اطلاعات زیادی در مورد این سری از جمله گزینه‌های رنگ آن وجود دارد. اگرچه در واقع شگفتی‌هایی مانند گنجاندن نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز وجود دارد، اما مقداری اطلاعات وجود دارد که کاربران باید بدانند. متأسفانه نکاتی در مورد سری آیفون ۱۳ اپل وجود دارد که ممکن است خریداران بالقوه را دلسرد کند. همراه چیکاو باشید.

  1. نرخ نوسازی صفحه نمایش

در چند سال گذشته، گوشی‌های هوشمند پرچمدار اندروید از صفحه نمایش‌هایی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کردند. متأسفانه، آیفون ۱۲ هنوز دارای نرخ تازه‌سازی قدیمی ۶۰ هرتز است. خوشبختانه سری آیفون ۱۳ با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز عرضه می‌شود، اما مشکلی وجود دارد. فقط آیفون ۱۳ پرو مکس از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. بقیه گوشی‌های این سری همچنان از صفحه نمایش معمولی با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز استفاده خواهند کرد.

نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش همیشه معیار مهمی برای اندازه گیری کیفیت صفحه نمایش تلفن همراه بوده است. به بیان ساده‌تر، هرچه نرخ تازه‌سازی بیشتر باشد، فریم‌های بیشتری را می‌توان در ۱ ثانیه نمایش داد. گاهی اوقات، ممکن است مشاهده کنید که نمایش یک ویدئوی در یک تلویزیون جدید نسبت به تلویزیونی که در خانه تماشا می‌کنید بسیار زیباتر و چشم‌نوازتر است. این به این دلیل است که نرخ فریم ویدیوی نمایشی بیشتر است. به طور مشابه، هرچه نرخ تازه‌سازی نمایشگر گوشی هوشمند بیشتر باشد، هنگام استفاده از آن، تصاویر نرم‌تر و روان‌تر خواهد بود و تجربه بصری بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و خستگی چشم را کاهش می‌دهد.

پنل پشتی آیفون 13 - چیکاو

نرخ تازه‌سازی بالا برای صفحه نمایش در حال حاضر یکی از ویژگی‌هایی است که تقریباً هر تلفن اندرویدی از آن برخوردار است. در اوایل سال ۲۰۱۷، شارپ گوشی Sharp AQUOS R را عرضه کرد که از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. در سال ۲۰۱۹، گوشی اندرویدی وان ‌پلاس ۷ از صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز برخوردار بود. در حال حاضر، نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش پرچمداران اندرویدی اساساً ۱۲۰ هرتز است. بالاترین نرخ نوسازی صفحه نمایش به گوشی نوبیا رد مجیک ۶ پرو تعلق دارد که حتی می‌تواند به ۱۶۵ هرتز برسد، و تصویر در این صفحه نمایش بسیار نرم و روان اجرا می‌شود و هیچ لگ و کندی ندارد.

اما با نگاهی به آیفون، این گوشی از این نظر همیشه برای طرفداران پشیمانی به همراه داشته است. این بار سری آیفون ۱۳ سرانجام دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز خواهد شد اما پس از آن تراژدی رخ داد. فقط مدل آیفون پرو مکس از این ویژگی برخوردار می‌شود.

به طور خلاصه، اگرچه سری آیفون ۱۳ اولین سری از گوشی‌های آیفون اپل است که با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بالا مجهز شده است، اما هنوز برخی کاستی‌ها وجود دارد. فقط مدل مدل آیفون پرومکس ۱۳ دارای این ویژگی است و باتری ۳۰۹۵ میلی آمپر ساعتی آن ممکن است قدرت کافی را نداشته باشد که بتواند چنین نرخ نوسازی بالا  و ۱۲۰ هرتز را برای صفحه نمایش آن ارائه دهد.

ماژول دوربین آیفون 13 - چیکاو

  1. طراحی همان طور باقی می ماند – فقط یک بریدگی کوچکتر

پس از عرضه رسمی سری آیفون ۱۲، شکایات در مورد ماژول دوربین جلو به سبک «ناچ» همچنان ادامه داشت. ظاهر و احساس نوار بزرگ مشکی در بالای صفحه نمایش خوب نیست. از سوی دیگر، در اردوگاه اندروید، در سال‌های اخیر، ماژول دوربین جلویی تلفن‌های همراه به تدریج از صفحه نمایش ناچ به صفحه آبی، پاپ آپ و اخیراً دوربین زیر صفحه تبدیل شده است. نسبت صفحه نمایش به بدنه در حال افزایش است و حس وحدت در جلوی گوشی رضایت بخش‌تر می‌شود.

قبل از عرضه آیفون ۱۳، تقاضای زیادی برای تغییر طراحی ناچ وجود داشت. در نیمه اول امسال، حتی خبری مبنی بر استفاده اپل از دوربین‌های زیر صفحه نمایش داده شد. متأسفانه، گزارشات رایج فعلی هنوز معتقدند که آیفون ۱۳ همچنان طراحی ناچ را ادامه می‌دهد. تنها تفاوت این است که ناچ به طور قابل توجهی کوچکتر از نسخه قبلی خود خواهد بود.

سری آیفون 13 - چیکاو

با توجه به افشاگری‌ها و گمانه زنی‌هایی که تا کنون انجام شده است، ناچ آیفون ۱۳ کوچکتر است. با این حال، این به طور کامل برای سری پرچمداران ۲۰۲۱ کافی نیست. اپل از طراحی ناچ از آیفون X ۲۰۱۷ استفاده می‌کند. این نشان می‌دهد که در طراحی صفحه نمایش به مدت سه سال هیچ پیشرفتی صورت نگرفته است. اگر سری آیفون ۱۳ را اضافه کنیم، طراحی صفحه نمایش از نظر فنی به مدت چهار سال ثابت می‌ماند. در مقابل، در این چهار سال، اردوگاه اندروید بیش از چهار راه حل دارد.

عملکرد «FaceID» که توسط پروژکتور نقطه ماتریس، لنز مادون قرمز و لنز دوربین جلو به ارمغان می‌آورد در واقع بسیار کاربردی است. با این حال، میکروفون، سنسور نور محیط و سایر اجزا نیازی به یکپارچه‌سازی در قسمت بالایی ندارند.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.