بیشتر  گوشی‌ های سری آیفون 13 همچنان از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز استفاده می کنند

اوایل امروز، اپل رسماً اعلام کرد که کنفرانس معرفی محصولات پاییزی جدید خود را در ۱۵ سپتامبر (چهارشنبه ۲۴ شهریور) برگزار می‌کند. به گفته این شرکت، در این رویداد تعداد زیادی دستگاه عرضه خواهد کرد. با این وجود، ما انتظار داریم که سری آیفون ۱۳ قهرمان این رویداد معرفی، باشد. طبق گزارشات تا کنون، گوشی‌های سری آیفون ۱۳ اولین آیفونی خواهد بود که دارای نرخ نوسازی بالاتر از ۶۰ هرتز را برای صفحه نمایش گوشی‌های آیفون به ارمغان می‌آورد. با این حال،  آخرین گزارش نشان می‌دهد که اپل فقط گوشی آیفون ۱۳ پرومکس را با نرخ تازه‌سازی بالاتر از ۶۰ هرتز عرضه می‌کند. همراه چیکاو باشید.

دو گوشی آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی اپل حتی نوع صفحه نمایشی را که در گوشی‌های سری پرو این آیفون‌ها استفاده می‌شوند، نخواهند داشت. علاوه بر این، این دو گوشی از نرخ تازه‌سازی بالاتر از ۶۰ هرتز نیز پشتیبانی نمی‌کنند. با این حال، برای دو گوشی آیفون پرو از صفحه نمایشی استفاده می‌شود که در سطح سخت افزاری کاملاً یکسان است. این سری از صفحه نمایش پروموشن (ProMotion) نام دارد و از نرخ نوسازی بیشتر از ۶۰ هرتز را ارائه خواهند داد که ارتقاء قابل توجهی در عملکرد فیلمبرداری (پشتیبانی از ProRes و فیلمبرداری در حالت عمودی) دارد. دو گوشی هوشمند سری پرو همچنین از پنل ۱۲۰ هرتز سوپر آمولد ال‌تی‌پی‌او ( LTPO OLED) سامسونگ استفاده می‌کند، از نرخ تازه‌سازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کند و نرخ تازه‌سازی هوشمند را به ارمغان می‌آورد. نرخ تازه کردن هوشمند اطمینان می‌دهد که نرخ تجدید صفحه به طور خودکار بسته به میزان استفاده از صفحه نمایش بین ۱ تا۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند. این برای اولین بار است که نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش در گوشی‌های آیفون بالاتر از ۶۰ هرتز خواهد بود.

ماژول دوربین آیفون ۱۳ پرو - چیکاو

آیفون ۱۳ پرو ممکن است از نرخ تازه‌سازی بالا پشتیبانی نکند

با این حال، از آنجایی که آیفون ۱۳ پرو دارای باتری کوچکتری است، اپل میزان به روزرسانی صفحه نمایش مدل آیفون ۱۳ پرو را از طریق نرم افزاری در سیستم این گوشی تعبیه شده است، در ازای عمر باتری بهتر محدود می‌کند.

با این حال، این تصمیم از سوی اپل سر و صدای زیادی به پا کرده است. هرچند که این گزارش تأیید نشده است، اما کاربران از آن راضی نیستند. کاربران اینترنتی پیشنهاد می‌کنند که اپل باید یک سوئیچ برای تغییر از حالت نرخ تازه‌سازی بالا به حالت نرخ تازه‌سازی پایین اضافه کند. همچنین باید هشدار تخلیه باتری در حالت نرخ تازه‌سازی بالا وجود داشته باشد. به این ترتیب، این شرکت حق انتخاب را برای کاربران باقی می‌گذارد. برای محافظت از کسانی که هیچ اطلاعاتی در مورد نرخ تازه‌سازی ندارند، تنظیمات پیش فرض باید گزینه ۶۰ هرتز باشد.

سری آیفون 13 - چیکاو

بر اساس گزارش‌ها، گوشی های سری آیفون ۱۳ اپل هنوز ساختار  اجزای پیچیده‌ی نوری فیس آیدی  Face ID را حفظ کرده است. با این حال، موقعیت earpiece به بالای صفحه منتقل شده و به موازات سایر اجزا قرار گرفته است. این تغییر در طراحی لازم است تا فضای ناچ را تا حد ممکن کوچک نگه دارد.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.