تراشه A15 اپل در آیفون 13 از نظر عملکرد هنوز هم می تواند بر رقیبان اندرویدی غلبه کند

عملکرد بنچمارک اخیر نشان می‌دهد که تراشه اپل Apple A15 در آیفون ۱۳ آینده همچنان می‌تواند پردازنده‌های نسل بعدی پرچمدار اندروید را از نظر عملکرد شکست دهد. همراه چیکاو باشید.

این خبر را افشاگر معروف دنیای فناوری FrontTron،  اعلام می‌کند که نتیجه بنچ مارک این تراشه را در توییتر به اشتراک گذاشته است. به گفته وی، آزمایشات بنچمارک بر روی نمونه‌ای از تراشه A15 انجام شد. این نتایج در یک انجمن کره‌ای به نام Clien مورد بحث قرار گرفت. با نگاهی به نتایج بنچمارک، تراشه جدید A15  موفق شد در تست منهتن ۳.۱ به حداکثر امتیاز ۱۹۸ فریم بر ثانیه برسد. با این حال، throttling (کاهش دادن سرعت عملکرد تراشه برای کاهش دما) باعث شد که در دور دوم آزمایش، امتیاز به طرز چشمگیری به ۱۴۰ تا ۱۵۰ فریم در ثانیه کاهش یابد.

از سوی دیگر، میانگین عملکرد آیفون ۱۲ در این تست بنچ مارک ۱۷۰.۷ فریم در ثانیه است. همان طور که در FrontTron گفته می‌شود، throttling در اصل مشکل خاصی به نظر نمی‌رسد زیرا اوج کلی این تراشه «به مراتب بیش از» اوج تراشه نسل قبلی A14  است. اگرچه، باز هم نمی‌توان از کنار افت شدید در آزمون دور دوم به سادگی عبور کرد. اما، این یک تراشه نمونه از A15  اپل بود که از دسته جولای ۲۰۲۱ (تیر – مرداد ۱۴۰۰) بود.

تراشه‌ی اپل A15  آیفون ۱۳ - چیکاو

نکته قابل توجه این است که تراشه‌ی اپل A15  آیفون ۱۳ باز هم در حدود ۱۳.۷ درصد سریع‌تر نسبت به تراشه نسل پیشین اپل یعنی A14  سال گذشته عمل می‌کند. علاوه بر این، علیرغم  این افت عملکرد به دلیل throttling ، هنوز هم می‌تواند با اختلاف قابل توجهی از همتایان اندرویدی خود بهتر عمل کند. البته در حال حاضر، هیچ راهی برای تأیید این خبر وجود ندارد، بنابراین می‌توانید آن را به آن صورت جدی تلقی نکنید تا نتایج آزمایش‌های معتبر منتشر شده و در دسترس قرار گیرد. ضمناً جریان باشید که انتظار می‌رود غول کوپرتینویی این تراشه را با آیفون ۱۳ در اواخر این ماه یعنی سپتامبر (اوایل مهر ماه) عرضه کند.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.