امتیاز گیک بنچ پردازنده ی اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام فاش شد

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام (Qualcomm Snapdragon 898 ) برای اولین بار در گیک بنچ  Geekbench ظاهر شد و نمرات این آزمایش از تراشه‌ی کوالکام فاش شد. این پردازنده‌ی پرچمدار بعدی کوالکام چندین دستگاه از گوشی‌های هوشمند پرچمدار و رده‌بالای آینده را قدرت می‌بخشد. تراشه اسنپدراگون۸۸۸  (SM8450) عملکرد قدرتمندی را ارائه داد. با این حال، تولیدکنندگان تلفن با وجود اتخاذ استراتژی کاهش فرکانس، با چالش‌های مربوط به گرما مواجه شدند. در نتیجه، همه نگاه‌ها به پردازنده‌ی پرچمدار بعدی این شرکت سازنده‌ی نیمه هادی‌ها با نام اسنپدراگون ۸۹۸ دوخته شده است. همراه چیکاو باشید.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا از فناوری لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ برای تولید پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ استفاده می‌کند. در نتیجه، پردازنده‌ی آینده می‌تواند از نظر عملکرد ۲۰ درصد افزایش را نشان دهد که مقدار بسیار قابل توجهی است. علاوه بر این، قبلاً تأیید شده است که تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ دارای معماری سه خوشه‌ای است. اولین نمرات گیگ بنچ از پردازنده‌ی مورد انتظار بالاخره به صورت آنلاین ظاهر شد و همان گمانه زنی‌های قبلی را تأیید کرد.

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام در گوشی می 12 به کار گرفته می شود - چیکاو

امتیاز گیگ بنچ پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام فاش شد

Abhishek Yadav، نویسنده معروف در ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) در حساب توییتر خود مطالبی را به اشتراک گذاشت که به نظر می‌رسد مربوط به امتیازات گیگ بنچ  پردازنده‌ی آینده کوالکام باشد. در این جا این نکته لازم به ذکر است که به نظر می‌رسد این تراشه جدید اسنپدراگون ۸۹۸ که هنوز در بازار عرضه نشده است، برای اولین بار به همراه یک گوشی هوشمند از برند ویوو شروع به کار خواهد کرد.

جهت اطلاع نیز این نکته ذکر می‌گردد که کوالکام به دلیل عرضه اولیه سخت‌افزار پیشرفته خود با تلفن‌های برند شیائومی شهرت دارد. اکنون اگر همچون گذشته قرار باشد این تراشه‌ی جدید اسنپدراگون با گوشی‌های برند شیائومی به بازار راه پیدا کند، احتمال داده می‌شود که در داخل بدنه‌ی گوشی‌های پرچمدار سری می ۱۲ (Mi 12) قرار خواهد گرفت که در حال حاضر با کد Taro شناخته می‌شود. متأسفانه، این فهرست گیک بنچ جزئیات زیادی در مورد عملکرد پردازنده‌ی آینده کوالکام را منتشر نمی‌کند.

امتیاز گیگ بنچ پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام فاش شد - چیکاو

با این حال، نشان می‌دهد که این پردازنده در آزمایشات تک هسته‌ای امتیاز  ۷۲۰ و در آزمایش‌های چند هسته‌ای نیز امتیاز ۱۹۱۹ را کسب کرده است. اگرچه نمرات فوق الذکر نشان می‌دهد که عملکرد تراشه‌ی از نسخه قبلی آن پایین‌تر است، اما اسنپدراگون ۸۹۸ همچنان می‌تواند در این رقابت در صدر جدول قرار گیرد. به خصوص، اگر معیارهای گیگ بنچ برای چند هسته‌ای مورد توجه قرار گیرد، اسنپدراگون ۸۹۸ بدون زحمت از دیگران بهتر عمل خواهد کرد. در حالی که نسخه قبلی نیز SM8350 اصلی را حفظ می کند که در حال حاضر تراشه فعلی نیز آن را دارد، اما این تراشه دارای نقاط قوت چشمگیر دیگری همچون تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۷۳۰ (Adreno 730 GPU) و  معماری دوگانه Part 3400  نیز هست.

جزئیات لو رفته‌ی قبلی

خبرهای افشا شده‌ی قبلی Weibo نشان می‌دهد اسنپدراگون ۸۹۸  کوالکام ۲۰ برابر سریع‌تر از نسخه قبلی خود خواهد بود. با این حال، نتایج گیک بنچ نشان دهنده چنین پیشرفتی نیست. با توجه به NotebookCheck، این مورد می‌تواند به این دلیل باشد که فعلاً این یک نمونه مهندسی است و امکان دارد که تلفن روی سیستم عامل به صورت ناپایدار کار کند، یا همچنین این احتمال وجود دارد که تلفن در حالت صرفه جویی در باتری قرار داشته باشد که عملکرد تراشه را محدود می‌کند. از طرف دیگر، این عملکرد بد می‌تواند به دلیل گرمای زیاد نیز باشد. عملکرد پایین می‌تواند به دلیل گره یا نود ۴ نانومتری سامسونگ باشد که در این تراشه‌ قرار داده شده است.

پیکربندی اصلی پردازنده 898 کوالکام - چیکاو

فهرست گیگ بنچ پیکربندی اصلی پردازنده را نشان می‌دهد. این نشان می‌دهد که هسته اصلی  Cortex X2 در ۲.۴۲ گیگاهرتز کار می‌کند. به طور مشابه، هسته‌های Cortex-A710 در ۲.۱۷ گیگاهرتز و هسته‌های Cortex-A510 در ۱.۷۹ گیگاهرتز هستند. به نظر می‌رسد نمونه اسنپدراگون ۸۹۸در بالاترین حد خود کار نکرده است. گزارش‌های قبلی فاش کرده است که هسته Cortex X2 قادر است تا ۳.۰۹ گیگاهرتز کار کند. علاوه بر این، فهرست گیگ بنچ نشان داده است که تراشه‌ی کوالکام دارای  تراشه‌ی گرافیکی  مناسب آدرنو ۷۳۰ خواهد بود.

 

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.