از معماری تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ چه می دانید

پردازنده ی اسنپدراگون ۸۹۸ از معماری سه خوشه‌ای استفاده می‌کند. هسته فوق العاده بزرگ و قدرتمند Kryo 780 مبتنی بر Cortex-X2، هسته بزرگ Kryo 780 مبتنی بر Cortex-710 و هسته کمی ضعیفتر Kryo 780 با مصرف انرژی مناسب براساس Cortex-510 (فرکانس بالا)، و در نهایت هسته کم مصرف Kryo 780 بر پایه Cortex-510 (فرکانس پایین‌تر نسبت به هسته قبلی) استفاده شده است. هسته بزرگ همراه با Cortex-A710 خواهد بود. هسته کوچک بر اساس Cortex-A510 خواهد بود. هسته‌ی Cortex-X2 جدیدترین فناوری نسل نهم «آرم» Arm است که گفته می‌شود حدود ۱۶ درصد از Cortex-X1 موجود در اسنپدراگون ۸۸۸ سریع‌تر عمل خواهد کرد. همراه چیکاو باشید.

بنابراین، آنچه مشخص است این است که پردازنده‌ی جدید کوالکام نسبت به نسل قبل از قدرت بسیار بیشتری برخوردار است. البته، این نشان دهنده نتایج پس از تولید انبوه نهایی نیست. کارشناسان فکر می‌کنند این تراشه کوالکام بیش از 1 میلیون امتیاز در AnTuTu کسب می‌کند.

پردازنده ی اسنپدراگون ۸۹۸ - چیکاو

این تراشه تا قبل از پایان سال به صورت تجاری در دسترس قرار می‌گیرد. اما اگر در گذشته، فقط سامسونگ در ابتدا مصرف کننده‌ی انحصاری تراشه‌های سری اسنپدراگون 8 کوالکام بود، اکنون این نقش به شیائومی واگذار شده است. و اگرچه لنوو تمام تلاش خود را می‌کند تا از شیائومی پیشی بگیرد و تراشه‌های پرچمدار کوالکام را با استفاده در محصولات جدید خود معرفی کند، اما این برند چینی همچنان در اولویت استفاده از تراشه‌ی کوالکام قرار دارد.

به هر حال، تصور نمی‌شود که گوشی هوشمند شیائومی می ۱۲ (Xiaomi Mi 12) یک دوره‌ی استفاده‌ی انحصاری طولانی داشته باشد تا بعد از آن مدل‌های دیگر موفق شوند به مسابقه بپیوندند. به عنوان مثال، وقتی کوالکام تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ را معرفی کرد، شرکت شیائومی با کوالکام قراردادی منعقد کرد که براساس آن، این تراشه برای اولین بار در گوشی هوشمند شیائومی می ۱۱ (Xiaomi Mi 11) این برند استفاده شود و تا مدت دو ماه پس از تولید گوشی فوق، کوالکام این تراشه را برای استفاده در هیچ گوشی برند دیگری واگذار نکند.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.