دوربین  GFX50S II فوجی فیلم به عنوان مقرون به صرفه ترین دوربین مدیوم فرمت معرفی شد

فوجی فیلم دوربین GFX50S II را عرضه کرده است که هنوز مقرون به صرفه‌ترین دوربین از نوع مدیوم فرمت است. با وجود این که قیمت بدنه‌ی آن از ۳۹۹۹ دلار شروع می‌شود، اما هنوز هم به طور قابل توجهی ارزان‌تر از سایر دوربین‌های مدیوم فرمت موجود در بازار است که ازجمله دوربین قبلی این برند یعنی مدل GFX50  را می‌توان مثال زد که ۵۴۹۹ دلار قیمت دارد. همراه چیکاو باشید.

دوربین GFX50S II دارای سنسور فرمت متوسط ۵۱.۴ مگاپیکسلی است. این سنسور در قطر ۵۵ میلی متر، ۱.۷ برابر بزرگتر از سنسورهای فول فریم ۳۵ میلی متری سنتی است که در این محدوده قیمت یافت می‌شود، که می‌توان از دوربین‌هایی نظیر سونی A7R IV، کانن EOS R5 یا دوربین پاناسونیک مدل S1R اشاره کرد.

دوربین فوجی فیلم GFX50S II علاوه بر داشتن یک سنسور بزرگ، دارای IBIS پنج محوره (تثبیت کننده تصویر درون بدنه) است که ادعا می‌کند تا ۶.۵ توقف تثبیت را ارائه می‌دهد. این دوربین همچنین از ویژگی Pixel Shift Multi-Shot پشتیبانی می‌کند، که سنسور را بین عکس‌ها برای ترکیب و ضبط تصاویر ۲۰۰ مگاپیکسلی حرکت می‌دهد. دوربین GFX50S II فوجی فیلم از فوکوس خودکار تشخیص چهره و چشم پشتیبانی می‌کند. متأسفانه، AF تشخیص کنتراست است و تشخیص فاز نیست. ضبط ویدئو نیز فقط به وضوح 1080P محدود شده است.

دوربین فوجی فیلم GFX50S II - چیکاو

گذشته از این، GFX50S II تا حد زیادی شبیه GFX100S است که اخیراً معرفی شده است. این دوربین فوجی فیلم با دوربین مدل GFX100S دارای بدنه یکسان، ال‌سی‌دی (LCD) ۱.۸ اینچی بالای صفحه و LCD اصلی ۳.۲ اینچی بر روی لولای مجزا قرار دارد. بدنه از آلیاژ منیزیم با روکش اضافی و  ساخته شده است که برای استفاده در هوای نامساعد، مشکلی ایجاد نمی‌شود.

قیمت دوربین GFX50S II فقط ۳۹۹۹ دلار برای بدنه و قیمت کامل با لنز نیز  ۴۴۹۹ دلار تمام می‌شود و لنز مورد نظر نیز  مدل GF 35-70mm F4.5-5.6 WR خواهد بود. فوجی فیلم همچنین در کنار این دوربین مدیوم فرمت یک دوربین دیگر یعنی X-T30 II را نیزمعرفی کرد. متأسفانه X-T30 II تنها چند ارتقاء جزئی نسبت به X-T30 به خود دیده است. تنها تغییرات شامل وضوح بالاتر ۱.۶۲ میلیون نقطه LCD در پشت، بهبود فوکوس خودکار در نور کم و ردیابی سوژه و دو حالت جدید شبیه‌سازی فیلم، Classic Neg و ETERNA Bleach Bypass   تمام تغییراتی است که شامل آن شده است.

دوربین GFX50S II - چیکاو

قیمت دوربین مدل X-T30 فوجی فیلم نیز ۸۹۹ دلار برای بدنه‌ی ان باید بپردازید و برای دستگاه کامل با لنز مدل XC 15-45mm F3.5-5.6  که ۱۵ – ۴۵ میلی متری و دارای زوم قدرتمند است، باید  ۹۹۹  دلار هزینه کنید. بدنه‌ی این دوربین بعلاوه‌ی لنز ۱۸ – ۵۵ میلی متری مدل F2.8-4 به ۱۲۹۹ دلار بالغ می‌شود.

فوجی فیلم همچنین دوربین X-T3 WW را نیز عرضه کرد که در واقع یک مدل ارزان‌تری نسبت به دوربین X-T3 به حساب می‌آید اما این دستگاه بدون همراهی شارژر در جعبه عرضه می‌شود. این دستگاه تنها با رنگ مشکی در بازار عرضه می‌شود و بدنه‌ی آن نیز ۱۰۹۹ دلار قیمت دارد. قیمت آن با لنز ۱۸ – ۵۵ میلی متری به ۱۴۹۹ دلار می‌رسد. هر سه دوربین در اواخر اکتبر (آبان ماه) در دسترس قرار  خواهند گرفت.

منبع GSMARENA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.