نظرسنجی نشان می دهد که ۸۲ درصد از کاربران اندرویدی به آیفون ۱۳ علاقه ندارند

دو هفته تا معرفی آیفون ۱۳ باقی مانده است و به عنوان یک قاعده، در آستانه عرضه‌ی نسل جدیدی از سری آیفون، به طور معمول تعداد فروش نسخه‌های قبلی به سرعت رو به کاهش می‌گذارد، زیرا کاربرانی که قصد خرید گوشی دارند، معمولا سعی می‌کنند تا جدیدترین مدل را تهیه کنند و به دنبال آخرین مدل گوشی می‌روند. همراه چیکاو باشید.

اما، این طور که از وضع بازار فروش خبر می‌رسد، امسال از اعمال چنین قانونی خبری نیست و میزان تقاضا برای خرید آیفون سری ۱۲ به میزان قابل توجهی که پیش بینی می‌شد، کاهش نمی‌یابد. آیا کاربران اعتقاد ندارند که آیفون ۱۳ قابلیت‌های واقعاً جالب و مهمی را ارائه می‌دهد؟

آنچه در حال وقوع است این نتیجه را می‌رساند که آیفون ۱۳ در واقع آن طور که باید و شاید، مورد توجه خریداران بالقوه قرار نمی‌گیرد. شاید یک دلیل این باشد که بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که این گوشی هوشمند جدید، درواقع همان سری آیفون ۱۲ با تغییرات کوچک و جزئی است است و ارزش خرید نسل بعدی را ندارد. همچنین نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که پرداخت بیش از حد برای این گوشی هوشمند باعث می‌شود تا اشتیاق و علاقه‌ی کاربران برای خرید آیفون ۱۳ به طور فزاینده‌ای فروکش کند.

اما یک نکته مهمی که در این میان وجود دارد و نباید آن را نادیده گرفت این است که این نظرسنجی در ایالات متحده و در میان کاربران دستگاه‌های اندرویدی انجام شده است. در مجموع ۵۰۰۰ نفر از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی شرکت کردند و تنها ۱۸ درصد از آن‌ها گفتند که در مورد خرید آیفون ۱۳ فکر می‌کنند. در حالی که ۸۲ درصد دیگر با اطمینان می‌گویند که تغییر به iOS به نفع آن‌ها نیست.

آن ها برای کوچ کردن از سیستم عامل اندروید به iOS هیچ سود یا دلیل قانع کننده‌ای را نمی‌دیدند. به عنوان مقایسه، سال گذشته ۳۳ درصد از کاربران یک نظرسنجی مشابه از خرید احتمالی آیفون ۱۲ حمایت کردند. ضمن این که حدود ۳۲ درصد از کاربران گوشی‌های اندرویدی از جمله دلایل اصلی‌عدم تمایل آن‌ها به خرید دستگاه‌های جدید از اپل، اعلام کردند که به دلیل ‌عدم وجود اسکنر اثر انگشت صفحه نمایش گوشی‌های ایفون تمایل به خرید گوشی‌های اپل ندارند.

حدود ۱۷ درصد از کاربران از محدودیت‌های تنظیمات iOS ناراضی هستند و ۱۲.۸ درصد دیگر نیز از عدم وجود جایگزین از نظر فروشگاه برنامه شخص ثالث مخالف هستند. ۱۰.۵ درصد دیگر نیز نارضایتی خود را از تمایل شرکت برای معرفی کارکرد بررسی عکس‌های مربوط به کودک آزاری ابراز کردند. ۱۲ درصد نیز اطمینان دارند که گوشی‌های هوشمند اندرویدی ویژگی‌های بهتری را ارائه می‌دهند.

کسانی که هنوز خرید آیفون ۱۳ را رد نمی‌کنند، می‌گویند احتمال انتقال به دلیل پشتیبانی طولانی مدت نرم افزاری است و ۵۱ درصد از آن‌ها با این امر موافق بودند. ۲۴ درصد اکوسیستم اپل را دوست دارند و ۱۱.۴ درصد معتقدند iOS در حفظ حریم خصوصی بهتر عمل می‌کند.

همچنین این موضوع نیز مهم است که بر اساس نتایج یک نظرسنجی در بین دارندگان آیفون؛ فقط ۴۴ درصد قصد دارند ایفون ۱۳ را تهیه کنند. همچنین یک نظرسنجی دیگر نیز وجود دارد که در آن از هر ۵ کاربر یک نفر خرافاتی است و می‌گوید عدد ۱۳ نحس بوده و شگون ندارد. این عدد مایه‌ی بدبختی است بنابراین دوست ندارند تا آیفون ۱۳ را خریداری کنند و از تهیه نسل ۱۳ گوشی اپل خودداری می‌کنند.

 البته اپل خودش از نحسی عدد ۱۳ هیچ ترس و هراسی ندارد. این شرکت اطمینان دارد که حتی یک عدد «بد» نیز در فروش موفق این گوشی هوشمند نمی‌تواند هیچ تداخلی را ایجاد کند. بنابراین، انتظار می‌رود تنها در سال جاری حدود ۹۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند از سری آیفون ۱۳ به فروش برسد.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.