اپل در سال 2023 لنزهای پریسکوپ را معرفی می کند

در چند سال اخیر،  در صنعت گوشی‌های هوشمند پیشرفت های بسیار سریعی صورت گرفته است. در واقع، در برخی از بخش‌ها یا قسمت‌های تلفن‌های همراه، به نظر می‌رسد که توسعه اکنون به اوج خود رسیده است. از نظر عملکرد و صفحه نمایش، تولیدکنندگان در حال حاضر برای رسیدن کیفیت بالاتر تلاش می‌کنند. به همین دلیل، بسیاری از تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند در حال حاضر توجه خود را به بخش دوربین گوشی معطوف کرده‌اند. بسیاری از تلفن‌های هوشمند در این صنعت اکنون از ماژول دوربین چند‌گانه بهره می‌برند و طیف وسیع‌تری از اشکال مختلف را با ترکیب لنزهای مختلف امتحان می کنند. نتیجه این ترکیب حسگرها به کیفیت تصویربرداری قوی‌تر منجر شده است. هرچند که لنز پریسکوپ در حال حاضر یک فناوری ساده است، با این حال، اکنون به استانداردی برای استفاده در گوشی‌های پرچمدار اندرویدی تبدیل شده است. همراه چیکاو باشید.

با این حال، اپل هنوز به این فناوری توجه نکرده است. با این وجود، اکنون گزارش‌هایی به گوش می‌رسند که نشان می‌دهد این شرکت سرانجام به ابن مورد توجه کرده و روی خوش نشان داده است اما هدف آن توسعه و پیشرفت این گونه لنزها نیست بلکه برنامه‌ها و طرح‌های دیگری را در سر می‌پروراند و در حال جستجوی راه حل بالغ‌تری است. بر اساس گزارش‌های دریافتی، اپل در سال ۲۰۲۱ از لنز پریسکوپ استفاده خواهد کرد. با توجه به این که این شرکت روی «راه حل بالغ تری» کار می‌کند، انتظار می‌رود که راه حل اپل به معرفی چیز جدیدی منجر شود. در حال حاضر، هیچ جزئیاتی از پیشرفت‌هایی که این شرکت به آن‌ها نائل آمده و معرفی خواهد کرد، در دسترس قرار ندارد.

 لنزهای پریسکوپ - چیکاو

به گفته تحلیلگر محبوب اپل، کو مینگ چی، این شرکت سال آینده از لنزهای پریسکوپ استفاده خواهد کرد. با این حال، به دلیل مشکلات ثبت اختراعی که سامسونگ در زمینه‌ی این فناوری انجام داده است، این موضوع مانع برنامه اپل می‌شود که یا باید برخی از اختراعات سامسونگ را دور بزند یا این که هزینه مجوز را به سامسونگ بپردازد.

شایان ذکر است که مدتی پیش، اپل مجوز ثبت اختراع مربوط به یک لنز پریسکوپ را دریافت کرد. این اختراع «دوربین تاشده» (دوربین تاشو) نام دارد و توسط اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده صادر شده است. این اختراع نشان می‌دهد که این فناوری می‌تواند یک ماژول دوربین متشکل از چند لنز را در یک دستگاه تلفن همراه ترکیب کند. هدف آن نیز افزایش کیفیت تصویربرداری حسگر دوربین است.

ماژول دوربین شامل دو عنصر منشور مانند برای انحنا دادن به نور یا شکست نور و یک سیستم عدسی مستقل است که بین دو عنصری که قرار است به نور انحنا دهند، قرار می‌گیرد. سیستم عدسی می‌تواند به طور مستقل حرکت کند تا فوکوس خودکار و تثبیت کننده نوری را فراهم کند.

ماژول دوربین گوشی های اپل مجهز به  لنزهای پریسکوپ - چیکاو

علاوه بر این، هنگامی که فاصله کانونی عقب به اندازه کافی برای سازگاری با منشور دوم فراهم شده باشد، شکل، ماده و ترتیب عناصر لنزهای انکساری در گروه لنزها را می‌توان انتخاب کرد. با این کار می‌توان تصاویری با وضوح بیشتر و کیفیت بالاتر به ارمغان آورد.

طبق گزارشات، این فناوری ممکن است قابلیت زوم ۱۰ تا ۱۰۰ برابر را برای آیفون به ارمغان بیاورد. ضمن این که ادعا می‌شود که با استفاده از چنین ماژول دوربینی، عکس‌برداری از راه دور آن با گوشی‌های اندرویدی رقابت می‌کند. باید مدتی منتظر ماند تا در نهایت این فناوری برای استفاده در دسترس قرار گیرد.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.