شیائومی در حال خرید یک استارتاپ مبتنی بر رانندگی خودران به نام دیپ موشن است

شیائومی در حال برنامه‌ریزی برای خرید یک استارتاپ مبتنی بر فناوری رانندگی خودران به نام دید موشن (Deepmotion) است. مبلغ قرارداد خرید این استارتاپ 77.4 میلیون دلار آمریکا خواهد بود و هدف شیائومی از این خرید این است که با سعی و تلاش بیشتر بتواند هرچه زودتر به بازار خودروهای برقی وارد شود. همراه چیکاو باشید.

این غول فناوری چینی پس از آن که نتایج عملکرد سه ماهه دوم سال را خود بهتر از حد انتظار به ثبت رساند، انجام این خرید را اعلام کرد. عملکرد فروش بهتر این شرکت به ویژه در هند کاملا صادق و مشخص است، جایی که بهبود بازار این کشور باعث شد تا شیائومی بتواند از غول اپل مستقر در کوپرتینو پیشی بگیرد و از نظر میزان فروش، دومین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان لقب بگیرد. در حالی که این شرکت هم اکنون به یک بازیگر اصلی در بازار گوشی های هوشمند تبدیل شده است، اما باز هدف آن تنوع بیشتر در بازارهای نوظهور است که یکی از آن‌ها فعالیت در بازار خودروهای برقی است.

لی جون، موسس و مدیرعامل این شرکت، در حال حاضر پروژه خودروهای برقی این برند را رهبری می‌کند، زیرا شیائومی قبلاً اعلام کرده است که قصد دارد در دهه‌ی آینده به میزان قابل توجه ۱۰ میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کند.

کمپانی شیائومی - چیکاو

علاوه بر این، این شرکت همچنین قرار است سرمایه گذاری زیادی در بازار خودروهای الکتریکی و همچنین تحقیق و توسعه در این بخش انجام دهد تا سرانجام بتواند برنامه‌ی تولید خودرو الکتریکی خود را به ثمر برساند. در حال حاضر، خرید شرکت دیپ موشن می‌تواند به شیائومی کمک کند تا این شرکت موفق شود هرچه سریع‌تر به برنامه‌های از پیش تعیین شده‌ی خود دست یابد.

جهت اطلاع باید بگوییم، شرکت یا همان استارتاپ دیپ موشن نرم افزار کمک راننده را توسعه می‌دهد و خرید این شرکت درواقع آخرین حرکت از سوی شیائومی تاکنون برای گسترش حضور خود در صنعت خودروهای الکترونیکی بوده است. مشابه انجام این عمل شیائومی را دیگر برندهای مهم فناوری چین نیز انجام داده‌اند که از عمده‌ترین این شرکت‌ها می‌توان از هواوی نام برد که در حال ورود به این بخش است و هم اکنون بر روی توسعه‌ی برنامه‌های فناوری رانندگی خودران خود مشغول کار است. وانگ شیانگ، رئیس شرکت شیائومی حتی اظهار داشت: «از طریق این خرید، ما امیدواریم که بتوانیم زمان رسیدن محصول خودرا به بازار کوتاه کنیم. ما قصد داریم تا به برنامه تحقیق و توسعه رانندگی خودران سرعت بخشیم.»

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.