تعداد محموله های رایانه شخصی تا سال 2023 به نیم میلیارد دستگاه می رسد

در سال گذشته، بازار رایانه‌های شخصی به دلیل وضعیت همه گیری در سراسر جهان افزایش چشمگیری داشته است. با این حال، آینده مبهم به نظر می‌رسد. بر اساس آخرین گزارش پیش بینی شرکت بین المللی اطلاعات IDC Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker، انتظار می‌رود محموله‌های رایانه شخصی در سال 2022 کاهش یابد. همراه چیکاو باشید.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود محموله‌های رایانه‌های شخصی در سراسر جهان ۱۴.۲ درصد افزایش یابد و درکل 347 میلیون دستگاه در سال 2021 ارسال شود. با این حال، این کمتر از پیش بینی قبلی IDC است که 18 درصد رشد را نشان می‌داد. IDC نشان می‌دهد که محدودیت‌ها و چالش‌های لجستیکی دلیل اصلی کاهش تعداد است. همچنین انتظار می‌رود بازار تبلت‌ها به آرامی ۳.۴درصد رشد کنند.

رایان ریث (Ryan Reith)، نایب رئیس برنامه IDC’s Worldwide Device Mobile Tracker گفت: «ما همچنان بر این باوریم که بازار رایانه‌های شخصی و رایانه‌های لوحی محدودیت عرضه دارند و تقاضا هنوز وجود دارد.» وی همچنین افزود: «افزایش کمبود عرضه همراه با مسائل جاری لجستیکی، این صنعت را با چالش‌های بزرگی روبرو کرده است.»

IDC Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker - چیکاو

تا سال 2025، انتظار می‌رود رایانه‌های شخصی سنتی، از جمله رایانه‌های رومیزی، نوت بوک‌ها و ایستگاه‌های کاری دارای نرخ رشد سالانه  (CAGR)۳.۲ درصد باشند. IDC می‌گوید: «علیرغم محدودیت‌های کوتاه مدت در ارتباط با پنل‌ها و IC‌ها، رایانه‌های شخصی نوت بوک محرک اصلی رشد رایانه‌های شخصی آینده خواهند بود.» در همین حال، انتظار می‌رود که میزان فروش تبلت‌ها ۱.۵ درصد کاهش یابد.

در نوامبر 2019، IDC بازار کل 367 میلیون واحد را برای سال 2023 پیش بینی کرده بود، اما طبق پیش بینی‌های فعلی، IDC تخمین می‌زند که بیش از نیم میلیارد دستگاه رایانه‌ی شخصی در سال 2023 عرضه شود. انتظار می‌رود بازار در سال 2022، در ابتدا با افت مواجه شود اما بار دیگر روند رو به رشد خود را با ورود به سال ۲۰۲۳ از سر بگیرد. هرچند که احتمال داده می‌شود که ارقام رشد کمتر از سال 2021 خواهد بود.

رایانه رومیزی - چیکاو

این گزارش نشان می‌دهد که عادات هزینه مصرف کننده به جای هزینه کردن پول خود برای فناوری، به سمت سفر و اوقات فراغت تغییر می‌کند. با این حال، اگر بسیاری از آن‌ها چند ماه گذشته را بر روی رایانه‌های شخصی صرف نکرده باشند، اعداد و ارقام هنوز می‌تواند بیشتر از حد انتظار باشد.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.