فروش سه ماهه رایانه های شخصی و تبلت ها در ایالات متحده 17 درصد افزایش یافته است

شرکت Canalys نتایج تحقیقات بازار رایانه‌های شخصی (PC) آمریکا را منتشر کرده است. این شامل رایانه‌های رومیزی سنتی، ایستگاه‌های کاری، لپ‌تاپ و رایانه‌های لوحی است. همراه چیکاو باشید.

در سه ماهه دوم سال جاری، در مجموع 36.8 میلیون دستگاه از این نوع دستگاه‌ها در ایالات متحده فروخته شد. رشد فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16.6 درصد بوده است. در سه ماهه دوم سال 2020، تقریبا 31.6 میلیون رایانه فروخته شد. 

میزان فروش لپ تاپ در سه ماه اخیر - چیکاو

بیشترین رشد در بخش لپ‌تاپ‌ها رخ داده است که میزان فروش بیش از ۲۷ درصد رشد سالانه را ثبت کرده است. تقاضا برای خرید دستگاه های رومیزی 23 درصد افزایش داشته است، اما در بخش تبلت با 1 درصد کاهش، میزان فروش از 11.4 میلیون به 11.3 میلیون واحد رسید.

شرکت HP که سهم 21.9 درصد بازار فروش لپ‌تاپ‌ها را در اختیار دارد، بزرگترین بازیگر بازار رایانه‌های شخصی در ایالات متحده است. در رتبه دوم اپل قرار دارد که 20.6  درصد بازار این کشور را به خود اختصاص داده است و شرکت دل (Dell) نیز با کسب 15.6 درصد به جایگاه سوم رضایت داده است.

علاوه بر این، لنوو و سامسونگ نیز به ترتیب با سهم 12.4 درصد و 8.2درصد، دو عضو دیگری هستند که ۵ شرکت برتر را تشکیل می‌دهند. سایر تولید کنندگان لپ‌تاپ، تبلت و رایانه‌های شخصی، در مجموع، 21.3 درصد دیگر از دستگاه‌های موجود در بازار این صنعت را تأمین می‌کنند.

مک بوک پرو - چیکاو

اگر قرار باشد که فقط بخش تبلت‌ها را در نظر بگیریم، در این زمینه رهبر بازار اپل است که سهم 45 درصدی کل فروش را به خود اختصاص داده است. پس از آن آمازون و سامسونگ قرار دارند که به ترتیب 22 و 18 درصد بازار فروش تبلت را در اختیار گرفته‌اند.

تجدید حیات غیرمنتظره ویروس COVID-19 در ایالات متحده با نوع دلتا شیوع پیدا کرده است، استراتژی بلند مدت بسیاری از شرکت‌ها را در حمایت از مدل‌های ترکیبی تحکیم کرده است. بسیاری از کارمندان ترجیح می‌دهند در خانه بمانند و دورکاری انجام دهند، که این امر وابستگی کارمندان آمریکایی را به این دستگاه‌ها افزایش می‌دهد و این کار، فرصت‌های تازه سازی تجاری را تقویت می‌کند.

رشد فروش لپ تاپ در سه ماه اخیر - چیکاو

انتظار می‌رود مدارس در ایالات متحده بدون توجه به افزایش نرخ موارد ابتلا به ویروس کووید ۱۹، همچنان در سراسر کشور، تحصیلات حضوری خود را برای سال تحصیلی 2021 – ۲۰۲۲ ادامه دهند. آموزش حضوری مانع از تجدید فرصت برای سازندگان دستگاه‌های رایانه‌ی شخصی در ایالات متحده نمی‌شود. گرایش‌های آموزشی به این معناست که رایانه‌های شخصی بخش مهمی از کلاس درس هستند. یادگیری ترکیبی‌، مدل‌های ترکیبی و دوره های آنلاین‌، اصلی‌ترین عامل در ایالات متحده خواهد بود.

اکنون آموزش و پرورش در حال گذار به بازار جایگزین رایانه‌های شخصی در ایالات متحده است و انتظار می‌رود خریدهای انبوهی از دستگاه‌های رایانه که در سال‌های 2020 و 2021 مشاهده می‌شود، بار دیگر چرخه تازه سازی خود را در سال 2023 آغاز کند. اکنون رایانه‌های شخصی‌، خواه در محل کار، مدرسه یا اوقات فراغت در خانه، بیشتر از همیشه در دسترس کاربران قرار دارد. ادغام دستگاه‌ها در زندگی روزمره به آینده‌ای سرسبز برای بازار این دستگاه‌ها اشاره می‌کند.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.