اولین ویدیوی رسمی از سایبر داگ شیائومی منتشر شد

در هفته‌ی گذشته، شیائومی به طور رسمی سایبر داگ – CyberDog را معرفی کرد. سایبرداگ یک ربات چهارپا است که از زیست محیطی الهام گرفته شده است. این یک ربات چهارپا است که عملکردی مشابه سگ ربات Boston Dynamic’s Spot را دارد. در حال حاضر، این شرکت به تازگی یک ویدیوی رسمی را منتشر کرده است که در طی آن ربات جدید را به نمایش می‌گذارد. همراه چیکاو باشید.

برای آنهایی که اطلاع ندارند، این توضیح لازم است که: غول فناوری چین، شیائومی، در رویداد رونمایی از می میکس ۴، از محصول غافلگیر کننده رونمایی کرد، محصولی که تا قبل از رونمایی، کسی از وجود آن اطلاع نداشت: CyberDog.سایبرداگ،  یک ربات چهارپا است که می‌توانید آن را نسخه‌ی مخصوص سازنده سگ ربات Boston Dynamic’s Spot بنامید. سایبر داگ به عنوان یک ربات چهارپا با الهام از زیست محیطی توصیف می‌شود که از سوپر رایانه NVIDIA’s Jetson Xavier NX AI برای Embedded Systems و Edge Systems همراه با 128 گیگابایت SSD تقریبا صنعتی استفاده می‌کند. اولی دارای عملکرد هوش مصنوعی 21 TOPS است.

سایبر داگ - CyberDog - چیکاو

این دستگاه با تعدادی دوربین، میکروفون و حسگرهایی روی سر این روبات همراه شده است که به آن قوه‌ی ادراکی قابل مقایسه با چشم انسان را می‌دهد. همچنین دارای ویژگی‌های مختلفی مانند کنترل صدا است و حتی می‌توان آن را از طریق تلفن هوشمند نیز کنترل کرد.

در حال حاضر، جدیدترین ویدیوی این شرکت نگاهی به نحوه عملکرد آن را در زندگی واقعی ارائه می‌دهد. با مشاهده ویدیو، می‌توانیم ربات چهار پا را در حال مونتاژ مشاهده کنیم، پس از آن، می‌بینیم که می‌ایستد و شروع به راه رفتن می‌کند.

شیائومی حتی بر دوام آن تأکید می‌کند، زیرا این ربات می‌تواند حتی در زیر باران نیز عملکرد مناسبی داشته باشد، علاوه بر این، چابکی و تحرک آن نیز بسیار چشمگیر است. حتی به طرز شگفت‌انگیزی می‌توانیم ببینم که این ربات حتی پشتک و وارو هم می‌زند!

طبق اعلام رسمی، سایبر داک ۹۹۹۹ یوآن معدل تقریباً ۱۵۴۰ دلار قیمت دارد. این ربات یک محصول هوشمند است که می‌تواند برای کنترل بسیاری لوازم خانگی هوشمند مانند تلویزیون، جاروبرقی، کولر گازی و تصفیه کننده هوا مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، دارای سیستم XiaoAI نیز هست. در کل، این یک محصول بسیار شگفت‌انگیز و خارق‌العاده از شرکت شیائومی است.

 

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.