شیائومی در سه ماهه دوم برترین فروشنده گوشی های هوشمند در اروپا بود

استراتژی آنالیتیکس (Strategy Analytics) گزارش سه ماهه خود را در مورد بازار گوشی های هوشمند در اروپا منتشر کرده است و اکنون مشخص شده که برند جدیدی رهبری بازار فروش گوشی‌های هوشمند در اروپا را در دست گرفته است. این رهبر جدید کسی نیست شیائومی. این شرکت توانست با سبقت گرفتن از سامسونگ، غول دنیای فناوری کره‌ی جنوبی را کنار بزند و خود در رتبه‌ی اول و پر فروش‌ترین شرکت گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد. همراه چیکاو باشید.

شیائومی با در دست گرفتن نبض بازار گوشی‌های هوشمند و تصاحب 25.3 درصد از سهم بازار، جایگاه نخست پرفروش‌ترین شرکت تلفن‌های همراه جهان را به چنگ آورد. سامسونگ، این غول کره‌ای دقیقاً چسبیده به شیائومی، در مکان دوم قرار دارد. تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که هنوز نبرد بر سر به دست آوردن رتبه‌ی برتر و جایگاه نخست به اتمام نرسیده است.

Company Shipments (in million)

Market share Q2 2021

Yearly change
Xiaomi 12.7 25.3% +67.1%
Samsung 12 24% -7%
Apple 9.6 19.2% +15.7%
Oppo 2.8 5.6% +180%
Realme 1.9 3.8% +1800%
Others 11.1 22.2% -20.1%
Total 50.1 100% +14.4%

بوریس متودیف (Boris Metodiev)، مدیرعامل استراتژی آنالیتیکس گفت: بازار اروپا یک فصل قوی را پشت سر گذاشت که ناشی از ضعیف شدن همه‌گیری ویروس کووید – ۱۹ بود. موفقیت شیائومی مبتنی بر فروش فوق العاده در روسیه، اوکراین، اسپانیا و ایتالیا است، جایی که مشتریان «مشتاق سری‌های Mi و Redmi تلفن‌های هوشمند با ارزش شیائومی هستند که این تلفن‌ها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی هستند»

Strategy Analytics - چیکاو

سامسونگ در بین ۵ شرکت برتر تنها شرکتی است که موفق نشده است درصد فروش سالانه‌ی خود را افزایش دهد. نیل ماوستون(Neil Mawston)، مدیر عامل استراتژی آنالیتیکس، فاش کرد که این امر به دلیل این موضوع است که در طی فصل دوم سال ۲۰۲۱، افزایش رقابت اپل باعث شد تا این شرکت موفق شود بازار گوشی‌های هوشمند پرچمدار و رده بالا را در دست بگیرد.

سامسونگ - چیکاو

 از سوی دیگر بازار گوشی‌های پایین رده را نیز شرکت‌های چینی در اختیار گرفتند و سامسونگ نتوانست در آن بخش توفیقی حاصل کند و حتی بیرون رفتن هواوی از این بخش بازار در اروپا هم باعث نشد تا سامسونگ بتواند این فرصت و موقعیت را مغتنم شمرده و از آن حداکثر فایده را ببرد. بنابراین فقط بخش گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار باقی می‌ماند که سامسونگ توانست به لطف گوشی‌های هوشمند سری Galaxy A با مدل‌های جدیدی که از 5G بهره می‌برند، تاحدودی جای پای خود را محکم کند.

اپل نتایج قابل توجهی را منتشر کرد زیرا طرفداران «برای تعویض دستگاه های خود به موقع اقدام کرده بودند» و سری آیفون 12 با خواسته‌های آن‌ها مطابقت داشت. ریلمی در حال حاضر جزو 5 سازنده برتر در اروپا نیز محسوب می‌شود و سه ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱ برای این شرکت عملکردی عالی را نشان می‌دهد که علت آن را به استقبال زیاد از سری Realme 8 نسبت داده می‌دهند.

منبع GSMARENA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.