شایعه: ظرف چند سال آینده آی مک‌های اپل به فیس آیدی مجهز می‌شوند

مارک گورمن که یکی از روزنامه نگاران معتبر بلومبرگ محسوب می‌شود، امروز در آخرین نسخه از خبرنامه Power On اعلام کرد که اپل قصد دارد فناوری فیس آیدی (Face ID) را طی «چند سال آینده» به Mac بیاورد. همراه چیکاو باشید.

گورمن در این خبرنامه می‌گوید که او معتقد است هدف نهایی اپل تجهیز تمام محصولات آن شرکت از جمله آیفون‌های سطح پایین مانند iPhone SE و iPad Air به فناوری فیس آیدی است که در حال حاضر از فناوری تاچ آیدی (Tuch ID) بهره می‌برند.

گورمن می‌گوید: تاچ آیدی به دلیل این که «گزینه جایگزین ارزان‌تری» نسبت به فیس آیدی به حساب می‌آید، همچنان در بخش مهمی از محصولات اپل به ویژه در مدل‌های سطح پایین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد و امنیت کاربران را تأمین می‌کند.

آی مک‌ اپل - چیکاو

مارک گورمن می‌گوید:

«اما انتظار من این است که سرانجام این وضعیت تغییر کند. هرچند که به احتمال زیاد این تغییر  امسال اتفاق نخواهد افتاد اما شرط می‌بندم که فیس آیدی ظرف چند سال آینده روی کامپیوترهای «آل این وان» (All in One) یا همان آی‌مک‌های اپل (iMac) ارائه خواهد شد. من حتی انتظار دارم که در آن بازه‌ی زمانی همه آیفون‌ها و آیپدها نیز به فیس آیدی مجهز شوند. در نهایت، استفاده از یک دوربین در زیر صفحه نمایش و بدون نیاز به ایجاد بریدگی (ناچ) در قسمت بالای نمایشگر، به تمایز دستگاه‌های گران‌ قیمت اپل کمک می‌کند. حسگر تشخیص چهره یا همان فیس آیدی دو ویژگی مهم به محصولات اپل می‌دهد: امنیت و واقعیت افزوده. تاچ آیدی، با این که برای شرکت تولید کننده، یک فناوری ساده‌تر و راحت‌تر است اما فقط مورد اول را ارائه می‌دهد.»

آل این وان - چیکاو

گورمان قبلاً در گزارشی اعلام کرده بود كه اپل وقتی در حال برنامه ریزی برای طراحی مجدد آی‌مک ۲۴ اینچی خود بود، در ابتدای کار، برنامه ریزی شده بود كه این دستگاه به فناوری فیس آیدی مجهز شود اما اجرای این برنامه برای طراحی نسخه‌ی آینده آی‌مک به تاخیر افتاده است. برخلاف آیفون‌ها و آیپدها، صفحه نمایش لپ‌تاپ Mac به طور قابل توجهی نازک‌تر است و متناسب کردن سنسورهای فیس‌ آیدی که به عمق نسبتاً زیادتری نیاز دارند، کاری بس دشوار است.

iMac - چیکاو

گورمن در انتهای این متن می‌گوید که اپل سرانجام فیس آیدی را در صفحه نمایش محصولات خود جاسازی خواهد کرد و نیازی به یک بریدگی در نمایشگر آیفون نخواهد داشت. تحلیلگر مسائل اپل، مینگ چی کو معتقد است که چنین آیفونی ممکن است در سال 2023 معرفی شود.

pple iMacs will be equipped with Facebook ID - چیکاو

در مورد مک دسکتاپ نیز اپل همچنان در حال توسعه‌ی جایگزینی برای آی مک 27 اینچی است که ممکن است از صفحه بزرگتر و تراشه « M2X» قدرتمندتری برخوردار باشد. اپل در اوایل سال جاری تمرکز بر روی آی‌مک بزرگتر را بر آی‌مک ۲۴ اینچی ترجیح داد که این دستگاه در آوریل (فروردین اردیبهشت)گذشته معرفی شد.

 

منبع macrumors
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.