چه زمانی بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام است؟

اینستاگرام طی چند سال گذشته الگوریتم خود را تغییر داده است. به اشتراک گذاری پست‌های قابل مشاهده در اینستاگرام برای شما بسیار دشوارتر شده است. اولویت اصلی مشاهده پست‏ها مربوط به پست‌های ارسال شده توسط دوستان و خانواده کاربران است؛ بنابراین با احتمال کمتری پست‌های تجاری توسط کاربران مشاهده می‏شوند. مشاغل برای موفقیت در اینستاگرام، باید به خوبی در این اپلیکیشن فعالیت کنند. یکی از کارها برای داشتن عملکرد موفق در اینستاگرام انتخاب بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام است. همراه چیکاو باشید.

هنگام انتخاب بهترین زمان، باید زمانی را که افراد به حساب‌های اینستاگرام خود نگاه می‌کنند هدف قرار دهید؛ زیرا اغلب اوقات زمان ارسال پست و محتوای اینستاگرام با زمان مشاهده افراد، منطبق نیست. آیا روندهای مشخصی وجود دارد؛ مثلاً “بهترین” زمان در “بهترین روز”؟ ما در این مقاله به این سؤالات پاسخ خواهیم داد.

چگونه بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را تشخیص دهیم؟

احتمالاً امیدوار هستید که ما دقیق‌ترین و بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام به شما بگوییم؛ اما متأسفانه تعیین زمان دقیق پست گذاشتن در اینستاگرام به سادگی امکان‌پذیر نیست. متغیرهای زیادی وجود در این موضوع دخیل هستند.  بیشتر مطالعاتی که انجام داده ایم مربوط به تعیین بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام است. لطفاً توجه داشته باشید که تعیین زمان دقیق به منطقه زمانی شما بستگی دارد و همه پست‌ها از یک منطقه زمانی مشابه ارسال نمی‏شوند.

اگرچه احتمالاً بیش از یک بار در هفته پست می‏گذارید، مطالعات مختلف زمان‌های زیر را به عنوان بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام نشان می‌دهند:

  • بهترین روز برای ارسال پست در اینستاگرام پنجشنبه است
  • بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام بین 3 بعد از ظهر و پنج بعد از ظهر روز پنج شنبه، ساعت 11 صبح روز چهارشنبه و 10 صبح جمعه ها است.

با در نظر گرفتن تغییرات موجود در مطالعات مختلف، بهتر است زمان‌های بیشتری را برای ارسال پست در نظر بگیرید، نه اینکه فقط به دنبال تعیین بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام باشید. اگر می‌خواهید موفق شوید، در هفته بیش از یک بار پست ارسال کنید.

اگرچه روش کار هر شرکت در اینستاگرام متفاوت است، اما بیشتر مشاغل قصد دارند تا آنجا که ممکن است در حساب اینستاگرام خود تعامل ایجاد کنند. روش‏های تعامل سنتی اینستاگرام لایک و کامنت هستند. اخیراً، افراد شروع به فعالیت‏هایی مانند افزودن بازدید، اشتراک و پیام مستقیم برای افزایش تعامل نیز کرده اند. پس می‌توانید انواع فوق العاده جذاب Spin-off های اینستاگرام، مانند Instagram Stories و IGTV را نیز اضافه کنید. این بدان معناست که دیگر تعریفی مشخص از تعامل وجود ندارد، زیرا این فعالیت‏ها شامل همه تعاملات بین فالوورها، کاربران شبکه‏های اجتماعی و کسب و کار شما در اینستاگرام است.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام - مناطق زمانی - چیکاو

داده های HubSpot این واقعیت شگفت آور را نشان می‌دهد که به طور میانگین یک پست اینستاگرام 5،963 لایک دریافت می‌کند. شما ممکن است به آمار حساب اینستاگرام خود نگاه کنید و کاملاً ناامید شوید. با این حال، این تعداد لایک میانگین است که به شدت تحت تأثیر پست‌هایی است که به طور ویروسی توسط اینفلوئنسرها به اشتراک گذاشته می‏شوند. HubSpot دریافت که میانگین تعداد لایک های دریافت شده در یک پست اینستاگرام نزدیک به 100 عدد است؛ یعنی نیمی از کل پست‌های اینستاگرام کمتر از 100 لایک دریافت می‌کنند.

میانگین ارقام برای کامنت در یک پست اینستاگرام به طور مشابه توسط اینفلوئنسرها افزایش می‌یابد. وقتی مگا پست‌ها را هم در نظر بگیرید، هر ​​پست اینستاگرام به طور متوسط، 100 کامنت (حداکثر 150 نظر برای ارسال ویدیو) کسب می‌کند. اگر ویدیوهای ویروسی را از محاسبات حذف کنید، میانگین تعداد کامنت در هر پست ویدیویی به 4 عدد می‌رسد.

تفاوت زیادی بین یک محتوای معمولی و محتوای جذاب وجود دارد. یکی از مهم‌ترین حقایقی که از ارقام فوق به دست می آید این است که محتوای جذاب می‌تواند عملکرد فوق العاده ای داشته باشد و نرخ تعامل بالایی را ایجاد کند؛ اما محتوای عادی به سختی ارزش ایجاد می‏کند.

اما باید زمان ارسال را به این محتوا اضافه کنید. شما ممکن است محتوای جذاب ایجاد کنید؛ اما اگر آن را در زمان اشتباه به اشتراک بگذارید، هیچ کس آن را نمی‌بیند. اگر مردم آن را نبینند، نمی‌توانند آن را لایک کنند، به اشتراک بگذارند یا درباره آن نظر دهند.

در ادامه این مقاله چند نکته را ارائه کرده‏ایم که همیشه باید برای تعیین بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام در نظر داشته باشید.

  • از مناطق زمانی مختلف به عنوان یک مزیت نگاه کنید:

هر چه گستردگی جغرافیایی مخاطبان شما بیشتر باشد، زمان ارسال پست‌های تعیین شده از اهمیت کمتری برخوردار می‌شود. با این حال، اگر مخاطبان هدف شما در یک مکان هستند، مطمئن شوید که از آن منطقه زمانی به عنوان مبنای تنظیم زمان ارسال پست‌های اینستاگرام خود استفاده می‌کنید، حتی اگر منطقه زمانی شما نباشد. اگر می‌خواهید در زمان بیدار شدن یک پست اینستاگرامی ارسال کنید، زمانی را که بیشتر مخاطبان شما بیدار هستند، این کار را انجام دهید.

  • مخاطب‏های خاص خود را فالو کنید:

مشکلی نیست که “بهترین روش” را برای ارسال پست انتخاب کرده‏اید یا نه؛ اما اگر مخاطبان شما با مخاطبان معمولی متفاوت هستند، پس زمان‌های پست گذاشتن برای حساب شما بی اهمیت هستند. اگر حساب اینستاگرام کسب و کار دارید، به Instagram Insights دسترسی دارید. به بخش Followers در Instagram Insights بروید. در این بخش اطلاعات مربوط به فعالیت بیشتر مخاطبان خود را در حساب کاربری خود کشف خواهید کرد. منطقی است که شما مراحل و زمان ارسال پست خود را متناسب با این بخش تنظیم کنید.

  • به میزان زیاد در اینستاگرام پست ارسال کنید:

اگر می‌خواهید حساب اینستاگرام شما تازه به نظر برسد، باید مرتباً پست ارسال کنید. می‌توانید این کار را با ارسال یک تا سه پست در روز انجام دهید. ترکیبی از انواع مختلف پست‏ها را به اشتراک بگذارید. مطمئن شوید که محتوا و پست فقط برای فروش نیست. شما باید تمرکز خود را بیش از تولید تعداد زیاد پست، بر تولید پست‌های با کیفیت بگذارید.

پوستر نمایش زمان پست گذاشتن در اینستاگرام - چیکاو

از طرف دیگر بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام بستگی به حوزه فعالیت شما دارد. به عنوان مثال، داده های HubSpot این زمان‏ ها را برای انواع فعالیت‏ ها مشخص کرده است:

  • بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای شرکت‌های فناوری: چهارشنبه ساعت 10 صبح
  • بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای شرکت‌های B2C: شنبه ساعت 11 صبح و 1 بعد از ظهر
  • بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای سازمان‌های آموزشی: دوشنبه ساعت 8 عصر
  • بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای شرکت‌های بهداشتی: سه شنبه ساعت 1 بعد از ظهر
  • بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام برای سازمان‌های غیرانتفاعی: سه شنبه بین ساعت 3 بعد از ظهر و 9 عصر، چهارشنبه در ساعت 3 بعد از ظهر و 4 بعد از ظهر، پنجشنبه در ساعت 2 بعد از ظهر و 3 بعد از ظهر و جمعه در ساعت 10 صبح و 2 بعد از ظهر.
  • بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای شرکت‌های ارائه دهنده کالاهای مصرفی: چهارشنبه ساعت 3 بعدازظهر
  • بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای شرکت‌های رسانه ای: جمعه ساعت 9 صبح

در حالی که تصمیم گیری برای بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام کار بسیار مشکلی است، اما بیشتر این مطالعات یک سری زمان‌های مشخص را برای ارسال پست مناسب ارائه داده‏اند که به شما کمک می‏کنند در زمان مناسب پست بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.