تفاوت تگ کردن و منشن در اینستاگرام چیست؟

آیا می‏خواهید بدانید تفاوت تگ کردن و منشن در اینستاگرام چیست؟ در ادامه این مقاله، شما با تفاوت منشن یک تگ کردن کاربران در اینستاگرام آشنا خواهید شد و یاد خواهید گرفت که چگونه و چه زمانی از هر یک از این روش‌ها استفاده کنید. آشنایی با تفاوت‏های منشن  و تگ در اینستاگرام بسیار اهمیت دارد. همه تصور می‏کنند این دو عبارت، به طور مشابهی عمل می‏کنند؛ اما در واقع اینطور نیست. همراه چیکاو باشید.

اما منشن در اینستاگرام چیست؟ منشن کردن با قرار دادن نماد @ در مقابل نام کاربری اینستاگرام کسی که می‏خواهید شما او را منشن کنید و توجه او را جلب نمایید، انجام می‌شود.  فقط سازنده محتوا می‌تواند افراد موجود در پست خود را تگ کند؛ اما هر کسی می‌تواند برای هر محتوایی یک منشن انجام دهد. شاید از خود بپرسید که چرا باید یک حساب کاربری را تگ کنید، در حالیکه به راحتی می‏توانید او را منشن ‏کنید. خوب، دو دلیل وجود دارد.

ابتدا، منشن‏ها در فید نوتیفیکیشن‏ها به طور منظم نشان داده می‌شوند و می‌توانند به راحتی گم شوند. فید نوتیفیکیشن‏ها فقط 100 نوتیفیکیشن‏ اخیر را نشان می‌دهد؛ بنابراین اگر یک حساب کاربری 200 نوتیفیکیشن دریافت کند، او 100 مورد اخیر را نمی‌بیند. در واقع او فقط 100 مورد ابتدایی را مشاهده خواهد کرد. وقتی حسابی را تگ می‌کنید، این اقدام شما در نوتیفیکیشنی جداگانه در حساب کاربری شخص موردنظر نشان داده می‌شود. با این کار می‌توانید حساب تگ شده را در مقابل سایر نوتیفیکیشن‏ها ردیابی کنید و مطمئن می‌شوید که کاربر موردنظر، محتوای شما را دیده است.

دلیل دوم این است که وقتی یک حساب کاربری در اینستاگرام تگ می‌شود، محتوا در یک تب جداگانه در پروفایل اینستاگرام او قرار می‌گیرد. محتوای تگ خورده به طورکلی به یک گالری بزرگ محتوا از برند شما در حساب کاربر یا کاربرهای موردنظر تبدیل می‌شود.

تنها ایرادی که بر تگ کردن در مقابل منشن می‏توان گرفت این است که  با وجود تگ کردن تمام حساب‌های کاربری موردنظر روی پست، اکثر کاربران برای مشاهده افرادی که در آن پست تگ شده اند و دیدن حساب‌های کاربری آن‌ها، روی محتوا ضربه نخواهند زد. در این حالت، بهتر است همه حساب‌های تگ شده را در زیر متن و بخش کپشن خود ذکر کنید، بنابراین کاربری که کپشن و متن شما را می‌خواند، آن حسابهای کاربری را نیز می‌بیند.

منشن در اینستاگرام چیست و چگونه می‌توان شخصی را در استوری اینستاگرام منشن کرد؟

اگر کاربر اینستاگرام هستید و مرتباً پست می‌گذارید، احتمالاً از ویژگی Story لذت می‌برید. شما می‌توانید عکس‌ها و فیلم‏های کوتاه خود را در استوری‏های اینستاگرام خود ثبت کنید؛ بنابراین اگر می‌خواهید تعدادی از کاربران بخشی از Story  شما باشند، می‌توانید آن‌ها را “منشن ” کنید. برای اینکه بدانید منشن در اینستاگرام چیست و چگونه می‌توانید شخصی را در استوری اینستاگرام منشن کنید همراه ما در این مقاله باشید. منشن کردن بیشتر در استوری یا در متن‏های کپشن یا در بخش کامنت‏ها انجام می‏شود؛ اما می‏خواهید بدانید بیشترین کاربرد منشن در اینستاگرام چیست؟ منشن در اینستاگرام اکثر مواقع هنگام گذاشتن استوری عکس‏ها و فیلم‏ها انجام می‏شود.

در این مقاله ما به شما دو روش آسان برای منشن کردن کاربران در استوری اینستاگرام نشان خواهیم داد. هنگامی که شخصی را در استوری خود منشن می‏کنید، آن شخص نوتیفیکیشنی مانند پیام مستقیم دریافت می‌کند که به وی هشدار می‌دهد او را در استوری منشن کرده‏اید.

منشن در اینستاگرام چیست - چیکاو

اگر فرد از فالوورهای شما باشد، بلافاصله با پیش نمایش استوری شما، نوتیفیکیشن را مشاهده می‌کند. اگر آن‌ها شما را فالو نکرده‏ باشند ، درخواستی را می‌بینند که باید بپذیرند تا آنچه را که شما به عنوان استوری ایجاد کرده اید، ببینند.

هنگامی که شخصی را در استوری خود منشن کردید، آن شخص می‌تواند ببیند از  او در استوری خود نام برده اید؛ اما در پروفایل او یا در تب عکس‌های تگ شده نشان داده نمی‌شود. این ویژگی ممکن است یک نقطه ضعف برای افزایش دیده شدن شما برای کاربرانی باشند که تعداد فالوورهای بسیار بالایی دارند و افرادی زیادی آن‏ها در استوری‏های خود منشن می‏کنند.  همچنین لازم به ذکر است که کاربران منشن شده قادر به حذف نام کاربری خود از استوری شما نخواهند بود. هر کسی که می‌تواند استوری شما را ببیند، می‌تواند برای دیدن پروفایل اینستاگرام آن شخص بر روی نام کاربری او ضربه بزند، بنابراین این مورد را در هنگام منشن کردن اشخاص در نظر بگیرید.

برای منشن کردن حساب کاربری روی استوری، باید اینستاگرام را روی دستگاه خود باز کرده و روی علامت مثبت ضربه بزنید تا استوری خود را به روش معمول ایجاد کنید. استوری می‏تواند متن، عکس و یا فیلم باشد. حتی استوری می‏تواند به صورت  live  باشد. روی هر کدام از انواع استوری‏ها می‏توانید کابر یا کابران موردنظر خود را منشن کنید.

1) هنگامی که آماده منشن کردن در استوری خود هستید، روی آیکون متن (Aa) ضربه بزنید.

2) با استفاده از صفحه کلید خود علامت @ و سپس نام کاربری آن شخص خاص را تایپ کنید.

3) پیشنهادهایی را برای اضافه کردن کاربران خواهید دید، بنابراین پیشنهاد مناسب را انتخاب کنید.

4) روی doneضربه بزنید.

فرآیند ساخت استوری را به پایان برسانید و آن را مانند حالت معمول به اشتراک بگذارید.

روش منشن کردن در استوری - چیکاو

روش ساده دیگر برای منشن کردن، استفاده از استیکر است. اگر موسیقی را به استوری اینستاگرام خود اضافه کرده باشید، ممکن است با این نوع استیکرها آشنا باشید.

1) هنگامی که آماده منشن کردن استوری خود هستید، روی نماد استیکر ضربه بزنید.

2) باید استیکر منشن را در بالای صفحه مشاهده کنید، در غیر این صورت، فقط آن را جستجو کنید و آن را انتخاب کنید.

3) بعد از اینکه این فیلد روی استوری شما ظاهر شد، نام کاربری شخصی را که می‌خواهید اضافه کنید، وارد کنید. پیشنهادات حسابهای کاربری را مشاهده خواهید کرد و می‏توانید مورد مناسب را انتخاب کنید.

هنگامی که این مراحل را دنبال می‌کنید می‌توانید در هر عکس یا فیلم حداکثر 10 نفر را منشن کنید. هر شخصی هنگام انجام این کار یک نوتیفیکیشن به طور شخصی دریافت می‌کند، بنابراین هر شخص می‌تواند این نوتیفیکیشن را به صورت جداگانه در بخش پیامهای مستقیم مشاهده کند و به آن پاسخ دهد.

منشن در اینستاگرام - چیکاوپس از پایان 24 ساعت و ناپدید شدن عکس یا فیلم از استوری شما، نوتیفیکیشنی که در پیامهای مستقیم کاربران منشن شده ظاهر شده است نیز به همراه استوری ناپدید می‌شود.

در پایان امیدواریم با مطالعه این مقاله یاد گرفته باشید که منشن در اینستاگرام چیست، چه تفاوتی با تگ کردن دارد و در نهایت با نحوه منشن کردن افراد روی استوری آشنا شده باشید تا از مزایای آن برای افزایش دیده شدن در اینستاگرام بهره مند شوید.

سوالات متداول

معنی کلمه منشن به فارسی در اینستاگرام چیست؟

منشن یا mention یک عبارت انگلیسی و به معنی “اشاره” می باشد.

حذف منشن در کامنت اینستاگرام چگونه انجام می شود؟

در قسمت Photos of you، عکس هایی که روی آنها تگ و منشن شده اید وجود دارد. یکبار روی عکس ضربه بزنید تا آیدی شما نمایش داده شود. برای حذف تگ گزینه Remove tag و برای مخفی کردن تگ گزینه Keep in Photos of you را انتخاب نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.