6 ویژگی جدید اندروید گوگل در تابستان امسال ارائه می شود

به تازگی اعلامیه ای توسط گوگل منتشر شده است که اخبار خوبی را برای سایر دستگاه هایی که از خدمات این شرکت پشتیبانی می کند به همراه دارد. براین اساس در تابستان امسال شاهد اضافه شدن 6 قابلیت جدید به گوگل اندروید خواهیم بود. همراه چیکاو باشید. 

اولین قابلیت مربوط به سیستم هشدارهای زلزله اندروید در سطح جهانی است که به کاربران این امکان را می دهد تا چند ثانیه قبل از وقوع زلزله هشدار خطر را دریافت کنند. در حال حاضر این قابلیت در کشور های نیوزیلند و یونان ارائه شده بود هم اکنون در دسترس کشور های زلزله‌ خیز تر مانند ترکیه، فیلیپین، قزاقستان، جمهوری قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان نیز قرار می گیرد. 

قابلیت بعدی که طی چند هفته آینده به طور گسترده ارائه می شود مربوط به ستاره دار کردن پیام ها در Messages می باشد. 

پیشنهادات متنی Emoji Kitchen، با پشتیبانی از سه زبان انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی از امروز در نسخه بتا گوگل Gboard قرار گرفت و برای اندروید های 6 به بالا در دسترس می باشد. 

همچنین دستیار صوتی گوگل به قابلیت جدیدی مجهز شده است که میتواند شما را به مکان‌های خاصی در داخل برنامه‌ها منتقل کند. به عنوان مثال می توانید بگویید که: هی گوگل، میانبرها. 

نسخه بتا Voice Access نیز به ویژگی جدیدی مجهز شده است. این ویژگی جدید مربوط به تشخیص حالت می باشد. بنابراین می توانید از او بخواهید که تا زمانی که در حالت خاصی هستید کار کند. 

در نهایت نیز شاهد تغییراتی در Android Auto به منظور شخصی سازی خواهیم بود. این قابلیت امکاناتی نظیر امکان استفاده از برنامه های شارژ، پارکینگ و ناوبری EV، تنظیم دستی حالت تاریک، آسان سازی مرور محتوا به کمک سربرگ های جدید و… را فراهم می کند.

 

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.