با ارتقا 95 درصدی پوشش ارتباطی روستاها، بیش از 67 هزار مدرسه به شبکه هوشمند متصل شدند

به گفته وزیر اطلاعات و ارتباطات به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ارتباطات، پوشش ارتباطی روستا های کشورمان به 95 درصد رسید تا به لطف آن بیش از 67 هزار مدرسه به شبکه آموزش هوشمند متصل باشند. با چیکاو همراه باشید.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در روز 27 اردیبهشت ماه مصادف با گرامیداشت روز جهانی ارتباطات در پیامی گفت، امروزه تغییر و تحول مستمر و پرسرعت در زمینه در زمینه فناوری اطلاعات و آفرینش تئوری‌ها و نظریه‌های ارتباطی با ایجاد ویژگی های خاص همه را شگفت زده کرده است. بخش فناوری و ارتباطات کشور ما نیز در راستای دانش و فناوری ارتباطی با سایر کشورها در حال رقابت می باشد. 

به گفته وی، پیشرفت‌های فناوری و توسعه نظری حوزه ارتباطات به لطف همکاری وزارتخانه‌های مرتبط، شرکت‌های دولتی، تولیدکنندگان بخش خصوصی، اپراتورها و ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی، تولیدکنندگان محتوا، به ویژه خبرنگاران و اهالی روابط عمومی‌ها به ارمغان آمده است. وزیر ارتباطات از تلاش تمامی افراد موثر در سال گذشته و در شرایط دشوار کرونایی تشکر کرد. با این مشارکت پوشش ارتباطی شهر های کشور به 100 درصد و پوشش ارتباطی روستا ها به 95 درصد رسیده است. این بدین معناست که هم اکنون 98 درصد مردم ایران به  ارتباطات پایدار و پر سرعت بهره‌مند دسترسی دارند. همچنین بیش از 80 میلیون مشترک پهن‌باند و 67 هزار مدرسه به این شبکه بزرگ ارتباطی متصل شده اند. 

آذری جهرمی در ادامه صحبت های خود به در نظر گرفتن اینترنت رایگان برای آموزش مجازی 13 میلیون دانش‌آموز، 4 میلیون دانشجو، 140 هزار استاد، یک میلیون معلم و طلاب علوم دینی نیر اشاره کرد. 

وی به فراهم شدن بستر برگزاری سایر مراسمات و آیین های مختلف به صورتی مجازی و انجام الکترونیکی سایر امور مانند استعلام‌ها و بسیاری از خدمات اصلی دولت در حوزه‌های بیمه، بانکداری، بورس، مالیات، امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی، خدمات سلامت و طرح‌های غربالگری و نسخه‌پیچی‌الکترونیکی و همچنین ایجاد بستر تعامل‌پذیری بین سازمان‌ها و بخش خصوصی، نیز اشاره کرد. 

به گفته وزیر ارتباطات اقتصاد دیجیتال با توسعه زیرساخت‌های کارآفرینی در فضای مجازی به رشد 3 برابری به همراه بوده است. 

وزیر ارتباطات با بیان اینکه زیر ساخت های لازم برای ارائه اینترنت 5G و توسعه همگانی آن با عملیاتی شدن ابر رایانه سیمرغ محقق می شود تصریح کرد که موارد گفته شده تنها بخشی از دستاوردها و تلاش‌های شما در زیست‌بوم ارتباطی کشور است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.