این هفته اتحادیه اروپا از اپل برای اقدامات ضد رقابتی شکایت می‌کند

بر اساس گزارش ها، مارگرت وستاگر، کمیسر کمیسیون ضد انحصار اتحادیه اروپا، اواخر این هفته شکایتی را علیه اپل به دادگاه ارائه می دهد. این کمیسیون معتقد است قوانین اپ استور اپل برای توسعه دهندگان، ناقض قوانین اتحادیه اروپا است. این پرونده از دو سال پیش زمانی که اسپاتیفای شکایتی را علیه اپل ثبت کرد به جریان افتاد. اسپاتیفای اپل را متهم می کند که در ازای حق عضویت اپلیکیشن Spotify در فروشگاه خود، 30٪ هزینه اشتراک را برای خود بر می دارد. علاوه بر این، اپل همچنین امکان دسترسی ارزان تر کاربران به Spotify را خارج از فروشگاه خود محدود کرده است. همراه چیکاو باشید.

این پرونده یکی از چندین پرونده ای است که علیه اپل تشکیل شده است. این پرونده همچنین یکی از مهمترین دعاوی ضد انحصاری علیه شرکت های فناوری ایالات متحده در اتحادیه اروپا است. منابع خبری ادعا می کنند که کمیسیون اروپا قصد دارد اواخر این هفته به اتهامات ضد انحصاری اپل رسیدگی کند.  اما با این حال، امکان تعویق این برنامه نیز وجود دارد.

Spotify در مارس 2019 شکایتی را علیه اپل به اتحادیه اروپا ارائه کرد. در ژوئن همان سال، کمیسیون اروپا تحقیقات در مورد این ادعا را آغاز کرد. وستاگر در آن زمان گفت که به نظر می رسد اپل دارد نقش “دروازه بان” را در توزیع برنامه ها و محتوا برای کاربران دستگاه های iOS ایفا می کند.

اپل: ما اسپاتیفای را به اینجا رسانده ایم

هنوز اپل در مقابل این ماجرا اظهار نظر نکرده است. با این حال، اپل در گذشته گفته بود که استور اپل Spotify را به اینجا رسانده و به یک شرکت بزرگ تبدیل کرده است. اپل اعتقاد دارد که Spotify فقط می خواهد از فروشگاه اپل بهره ببرد بدون آنکه سهم خود را بپردازد.

ایجاد انحصار اپل در اپ استور علیه اسپاتیفای - چیکاو

در مورد حق اشتراک 30٪ مطرح شده توسط Spotify، اپل گفته که برای برنامه های رایگان، اپل هزینه ای نمی گیرد. و فقط 30٪ حق اشتراک های پرداخت شده درون برنامه را برای خود بر می دارد. علاوه بر این، اگر اشتراک از یک سال بیشتر شود، این مقدار به 15 درصد کاهش می یابد.

با این حال، اسپاتیفای معتقد است که اپل رفتار ناعادلانه ای در قبال رقبا دارد و قصد دارد از سرویس پخش موسیقی خود حمایت کند. اسپاتیفای ادعا می کند که محدودیت ایجاد شده در اپ استور نه تنها حق انتخاب را از کاربران سلب می کند بلکه سایر ارائه دهندگان سرویس های موسیقی را نیز از این حقوق محروم کرده است. اپل این کار را کاملاً به نفع سرویس Apple Music خود انجام داده است.

Spotify همچنین گفته که دستیار صوتی اپل یعنی سیری، کاربران آیفون را به Spotify هدایت نمی کند. علاوه بر این، اپل اجازه اجرای Spotify را بر روی ساعت هوشمند اپل واچ نمی دهد.

منبع gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.