چین بزرگترین آزمایشگاه اینترنت FITI را راه اندازی می کند

در حال حاضر چین پیشرفت های زیادی در حوزه فن آوری داشته است. امروز، مراسم افتتاحیه “تست نسل بعدی اینترنت (FITI)” در دانشگاه Tsinghua برگزار شد. FITI یک سری قابلیت ها و امکانات شبکه اینترنتی با کارایی بالا است. براساس گزارش ها، FITI در حال حاضر بزرگترین مرکز آزمون اینترنت جهان است. FITI یک پروژه مهم زیربنایی علمی و فناوری بوده و بخش مهمی از امکانات آزمایش شبکه در آینده است.

با کمک FITI، تعداد آدرس های IPv6 (که چین را به عنوان آغازگر نسل بعدی اینترنت معرفی می کند) افزایش یافته و جایگاه چین را در این باب به رتبه اول جهانی می رساند. نود های اصلی ستون فقرات FITI (یا همان (backbone در 31 استان، منطقه و شهر در سراسر چین پخش شده اند. پهنای باند بین گره های اصلی به 200 گیگابایت می رسد و FITI شامل شبکه ای با 4096 گره اصلی می باشد.

شبکه 5G چین قابل رقابت نیست

طبق گزارش های منتشر شده، شبکه 5G چین رشد بسیار خوبی را تجربه می کند. با این وجود، این کشور هنوز در زیرساخت 5G خود با مشکلات زیادی روبرو است. در چین، تا پایان سال گذشته میلادی 718000 دکل 5G نصب شده است. در حال حاضر این تعداد 70٪ از کل دکل های نصب شده در جهان را تشکیل می دهد. برآوردها حاکی از آنست که تعداد دکل های 5G در چین امسال به عدد 1 میلیون دکل در سال جاری خواهد رسید.

با این حال، این کشور باید از چالش های اساسی که مانع توسعه 5G است عبور کند. این مشکل شامل سرمایه گذاری و ارتقای تجهیزات است.

آزمایشگاه اینترنت FITI - چیکاو

سان سونگلین، یکی از اساتید دانشگاه پست و ارتباطات پکن گفته است:

“چین در حال حاضر در حال ساخت یک شبکه 5G در مقیاس بزرگ است، که بسیار جلوتر از سایر نقاط جهان است، و البته تردید بسیاری درباره این صنعت وجود دارد. همچنین شبکه 4G چین در زمان خود شماره یک اینترنت تلفن همراه در جهان بود. حدس و گمان هایی وجود دارد که 5G بازار اینترنت موبایل را اشباع خواهد کرد، اما استقرار این شبکه در ایالات متحده، اروپا، ژاپن و سایر کشورها و مناطق مانند چین موفق نبوده است. با مراجعه به تاریخ می فهمیم گسترش 4G در مقیاس بزرگ و با پوشش گسترده بود که اینترنت تلفن همراه را متحول کرد. علاوه بر این، اگر از همان ابتدا، شبکه 5G در مقیاس وسیع و با پوشش گسترده مستقر شود، موجب ایجاد فرم های جدید تجاری تولید می شود و به روز رسانی صنعتی و تحول دیجیتال نیز ارتقا می یابد.”

منبع gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.