اطلاعات دانشجویان و کارکنان دانشگاه کالیفرنیا هک شد

حملات سایبری یک گروه هکری منجر به سرقت اطلاعات صد ها دانشگاه و موسسه و شرکت و سازمان آمریکایی شد. هکر ها به اطلاعات دانشجویان و کارمندان دانشگاه های آمریکایی حمله کردند. همراه چیکاو باشید.

به گفته دانشگاه کالیفرنیا، هکر ها پس از حمله به این دانشگاه، اطلاعات بیش از 300 سازمان دولتی، شرکت خصوصی و دانشگاه تحت تاثیر قرار گرفته و سرقت شده اند.

مسئولان دانشگاه کالیفرنیا به دانشجویان و کارمندان خود اعلام کرده اند که هکر ها احتمالاً اطلاعات شخصی آنها و صد ها شرکت و سازمان مختلف آمریکایی را سرقت کرده اند.

گفته می شود که هدف این گروه هکری ایجاد شکاف در سرویس شرکت Accellion با انجام حملات سایبری بوده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده از این دانشگاه هکر ها چند اسکرین شات از اطلاعات شخصی افراد در فضای آنلاین منتشر کرده‌اند. و پس از آن همر ها اقدام به ارسال ایمیل های متعدد کرده که مضمون ایمیل ها تهوید دانشگاه بوده است که در صورت پرداخت نکردن پول اطلاعات افراد را فاش می‌کنند.

دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد و دانشگاه یشیوا در نیویورک که دیگر قربانیان این حمله سایبری هستند خبر از انتشار اطلاعات مالی دانشجویان و کارمندان خود و شماره تامین اجتماعی آنها داده اند.

گفته می شود که هکر ها در تاریخ دسامبر ۲۰۲۰ و ژانویه ۲۰۲۱ میلادی، با سوءاستفاده از سرویس انتقال فایل ۲۰ ساله این شرکت اقدام به سرقت اطلاعات کرده اند.

همچنین به نقل از روزنامه بالتیمور سان، اطلاعات خصوصی کارمندان و دانشجویان دانشگاه مریلند در فضای آنلاین منتشر شده است. به علاوه دانشگاه‌های کلورادو و میامی نیز اعلام کردند در ماه ژانویه اطلاعات شخصی، بهداشتی و داده‌های تحقیقاتی و مطالعاتی آنها توسط هکر ها سرقت شده است.

منبع apnews
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.