دیکشنری تحلیلگران ؛ دیکشنری پیشرفته آنلاین

رسانه چیکاو – کسانی که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند بایستی حتما دیکشنری هایی را تهیه کنند تا بتوانند به لغات، کلمات و اصطلاحات دسترسی داشته باشند. اما با افزایش هزینه کتاب و با رشد سرسام آور قیمت کاغذ، کتاب هایی همچون دیکشنری ها قیمت های زیادی دارند که نه تنها خرید آن ها به صرفه نیست بلکه به خاطر حجم و سنگینی آن امکان جابجایی مداوم آن وجود ندارد. با رشد اپلیکیشن ها ترجمه حال شما تنها با نصب یک اپلیکیشن ساده می توانید به دنیای ترجمه و کلمات دسترسی داشته باشید. یکی از دیکشنری هایی که در این زمینه به خوبی درخشیده است، دیکشنری پیشرفته آنلاین تحلیلگران است که قادر به ترجمه متون و کلمات متعددی است.

روشهای جستجوی لغات در دیکشنری تحلیلگران

در دیکشنری پیشرفته آنلاین تحلیلگران، دو روش برای جستجوی لغات وجود دارد. در روش اول، که پیش فرض اجرای نرم افزار است، کلیه لغاتی که با حروف وارد شده آغاز می شوند، در فهرست لغات نمایش داده می شوند. مثلا اگر عبارت brain را در محل لغت ورودی وارد نماییم، فهرست زیر توسط نرم افزار به نمایش در می آید:
brain, brain damage, brain drain, brain scan, brain teaser, brainchild, braine, brainless, brainpower, brainstorm, brainstorming, brainwash, brainwave, brainy

حال با کلیک ماوس بر روی هر لغت از فهرست فوق، معنی لغت به همراه تلفظ ، مثالهای انگلیسی و … به نمایش در خواهد آمد.

در روش جستجوی دوم در دیکشنری پیشرفته آنلاین تحلیلگران، کلیه عبارت های متوالی در پایگاه داده لغات که در آنها لغت وارد شده بکار رفته باشد، به نمایش در می آید. مثلا اگر عبارت brain را در محل لغت ورودی وارد نماییم و گزینه جستجوی دوم را انتخاب نماییم، فهرست زیر توسط نرم افزار به نمایش در می آید:
bird brain, brain, brain damage, brain drain, brain scan, brain teaser, brainchild, braine, brainless, brainpower, brainstorm, brainstorming, brainwash, brainwave, brainy, featherbrained, hare brain, hare brained, no brainer, pea brained, scatterbrained

در این روش برای جستجوی لغاتی که با حروف xyz آغاز شده باشند ، می توان از عبارت xyz و همچنین برای جستجوی عباراتی که به حروف xyz ختم شده باشند، می توان از عبارت xyz استفاده نمود. همچنین عباراتی که با xy آغاز شده و به pz ختم شده باشند با عبارت xy*pz نمایش داده می شوند.
به عنوان مثال اگر در روش جستجوی دوم بخواهیم کلیه عباراتی که به ab آغاز شده و به or ختم شده باشند را مشاهده کنیم ، می بایست عبارت ab*or را در محل لغت ورودی وارد نموده و گزینه جستجوی دوم را انتخاب کنیم. در این حالت فهرست زیر توسط نرم افزار به نمایش در می آید :
abactor, abator, abbreviator, abductor, abettor, abhor, absolvitor

معنی فارسی، تلفظ صحیح، مثالهای انگلیسی

در فهرست لغات جستجو شده برنامه، لغاتی که با حروف درشت (bold) نشان داده شده اند، دارای معنی فارسی می باشند. برای یافتن معنی فارسی عباراتی که دارای معنی فارسی ویا تلفظ گویا نباشند، می بایست به لغت ریشه آنها مراجعه نمود.

در این لغت نامه برای کلیه لغات از مثالهای رایج زبان انگلیسی استفاده شده است. پیشنهاد می شود تا هر لغت جدید را همراه چند مثال کاربردی آن یاد بگیرید.

پخش و مقایسه نحوه تلفظ صحیح لغات

یکی از مهمترین اصولی که در یادگیری زبانهای خارجی باید رعایت کنید، یادگیری تلفظ صحیح لغات جدید در کنار معنی آنهاست. توجه کنید که اگر تنها به معنی فارسی و مثالهای آن اکتفا نمایید و تلفظ صحیح لغت را نیاموزید، لغت جدید در مکالمه کاربرد چندانی نخواهد داشت. برای یادگیری نحوه تلفظ صحیح لغات انگلیسی می توانید از دیکشنری پیشرفته آنلاین تحلیلگران استفاده نمایید. کافیست لغت مورد نظر را در لغت نامه وارد نموده و به تلفظ آن گوش دهید و یا با استفاده از فونتیک نمایش داده شده، نحوه تلفظ صحیح لغت را برای استفاده های بعدی یادداشت نمایید.

همچنین می توانید با کمک گزینه “شبیه ساز مکالمه” صدای خود را توسط میکروفن ذخیره نموده و اختلاف آن را با تلفظ اصلی مقایسه نمایید.

فلش کارت و مجموعه لغات پرکاربرد زبان انگلیسی

با انتخاب گزینه “فلش کارت” از منوی لغت نامه تحلیلگران ، مجموعه های متنوعی از لغات دسته بندی شده زبان انگلیسی از قبیل لغات پرکاربرد در Speaking ، لغات پرکاربرد در Writing ، لغات ضروری آزمون تافل ، لغات ضروری آزمون آیلتس ، مجموعه 504 لغت کاربردی و … فهرست می شوند. پس از انتخاب هر لغت می توانید توضیحات فارسی و انگلیسی آن را ملاحظه نمایید.

برای دانلود آخرین نسخه برنامه دیکشنری تحلیلگران می توانید از طریق باکس دانلود زیر اقدام کنید.

دیکشنری تحلیلگران

قیمت: رایگان

سازنده: آموزشگاه مجازی زبان انگلیسی تحلیلگران

سیستم عامل: اندروید

حجم: 109 مگابایت

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.