تاک بک – TalkBack چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟

بسیاری از کاربران نمی دانند که Talkback برای اندروید چیست، این ابزار در درجه اول برای کاربران با چشم ضعیف طراحی شده است. تاک بک از جمله ویژگی هایی است که از اندروید 4 به بعد برای کمک به کاربران نابینا و کم بینا توسعه یافته و ارائه شد و کاربران با فعالسازی آن قادرند تا تعامل بهتری با بخش لمسی صفحه نمایش اندروید داشته باشند. این برنامه با استفاده از تکنیک هایی نظیر ارتعاش، صدا و سخن گفتن به کمک افراد کم بینا و نابینا می رود. به عنوان مثال زمانی که فردی تماس می گیرد تاک بک تماس فرد را با استفاده از ارتعاش، صدا و اعلام فردی که تماس گرفته به اطلاع کاربر می رساند. برای آشنایی با نحوه فعال سازی و غیر فعال کردن این برنامه با چیکاو همراه باشید.

زمانی که قابلیت TalkBack فعال باشد با یک کلیک بر روی صفحه، برنامه مورد نظر باز نخواهد شد. ابتدا دستیار گوگل گزینه لمس شده را به صورت صوتی به شما شرح می دهد و اگر شما قصد داشتید همان برنامه را اجرا کنید بایستی دو بار بر روی آن کلیک کنید.

تالک بک - TalkBack چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟ | رسانه چیکاو

آموزش فعالسازی قابلیت تاک بک در گوشی اندروید

برای فعالسازی قابلیت تاک بک در اندروید ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید. سپس به سمت پایین اسکرول کرده و گزینه Accessibility را بیابید و روی آن کلیک کنید. سپس از بخش Services گزینه TalkBack که خاموش است را فعال کنید. برای فعالسازی دو بار پیغامی به شما نمایش داده می شود که بایستی روی دکمه OK کلیک کرده تا فعال شود. حال قابلیت TalkBack برای شما فعال شده است. پس از فعالسازی به صفحه ای لینک داده خواهید شد که نحوه آموزش کار با تالک بک به شما توضیح داده خواهد شد.

تاک بک – TalkBack

قیمت: رایگان

سازنده: گوگل

سیستم عامل: اندروید

حجم: 12 مگابایت

سوالات متداول

نرم افزار Google TalkBack چیست؟ 

نرم افزار تاک بک قابلیت بسیار کاربردی برای نابینایان یا کم بینایان در گوشی های اندروید می باشد. تاک بک برای گوشی سامسونگ، شیائومی و… در دسترس می باشد.

نحوه غیر فعال سازی talkback به چه صورت است؟

برای این منظور مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings>Accessories>TalkBack

3.3/5 - (6 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظرات
  1. محقق می گوید

    برنامه مزاحم و مضخرفیه. وقتی روشن بشه، انگار که موبایل هنگ میکنه چون هیچ کاری غیر از حرف زدن نمیکنه. اجازه نمیده صفحه باز بشه و خاموش کردنش غیرممکنه. خلاصه جز دردسر کاری نمکنه

  2. مهری می گوید

    اتفاقی دکمه ولوم»+ و_رو سه ثانیه نگه داشتم و این گزینه فعال شده بود نصف شبی، گوشی فقط حرف می زد به هیچ وجه نه خاموش می شد نه صداش کم می شد دوباره همون دکمه هارو سه ثانیه گرفتم تا غیرفعال بشه. مضخرفه

  3. نوران نژاد می گوید

    به به چه قابلیت خوبی